اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

خدمات تضمینی BBC به تروریست‌ها

بی‌بی‌سی فارسی بار دیگر استاندارهای دوگانه خود را به تصویر کشید.

خدمات تضمینی BBC به تروریست‌ها

مجله فارس پلاس: دو روز پیش خبری مبنی بر دستگیری «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه در ترکیه و بازگرداندن وی به ایران در رسانه‌ها منتشر شد. حبیب اسیود سرکرده گروهکی است که طی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور سال ۹۷ بیش از ۲۵ نفر از هموطنان بی‌گناه از جمله کودک و زنانی که برای تماشای رژه آمده بودند، را به کام مرگ فرستادند.

 

 بلافاصله بعد از انتشار این خبر، برخی رسانه‌ها از جمله ایران اینتنرنشنال و بی‌بی‌سی فارسی با نزدیکان وی گفت وگو گرفتند. نکته جالب و قابل تامل در گفت‌وگو و اخبار بی‌بی‌سی فارسی استفاده از واژه «مقاومت ملی» برای این گروهک تروریستی بود.


همچنین این رسانه انگلیسی در ادعایی عجیب مدعی شد که ایران، گروهک الاحوازیه را متهم حمله به رژه ۳۱ شهریور سال ۹۷  کرده است، درحالی که سخنگوی این گروهک تروریستی خودش همان زمان در تلویزیون مسئولیت حمله خونین به مردم ایران را برعهده گفته بود.

 

بی‌بی‌سی‌ فارسی در ماجرای دستگیری جمشید شارمهد رئیس گروهک تروریستی تندر که سابقه هدایت  بمب‌گذاری در هیئت فاطمه الزهرا شیراز را در کارنامه دارد نیز اقدام مشابه کرده بود و در مصاحبه‌ای با دختر وی  تلاش کرد تا با مظلوم‌نمایی، وی را از اتهامات تروریستی مبرا کرده و طوری وانمود  کند که گویا یک پیرمرد مهربان دستگیر شده  و هرلحظه احتمال دارد در صورت نرسیدن داروهایش فوت کند!

 

البته پیش از این، بی‌بی‌سی فارسی بارها از استانداردهای دوگانه استفاده کرده بود، به عنوان مثال زمانی که از گروه‌های مورد حمایتش خبر می‌زند از واژه‌هایی چون پیکارجو(برای تروریست‌های داعش)، مخالفان (تروریست‌های مسلح مخالف دولت سوریه) استفاده می‌کند اما برای مخالفان خود از واژه‌هایی مانند «تروریست» که بار منفی دارد، به کار می‌برد.

 

 

 

آن‌ها حتی در زمان دستگیری رامین حسین پناهی، تصویر از وی که اسلحه دراختیار داشت را برای اینکه وی را غیرمسلح نشان دهد، در اقدامی غیرحرفه‌ای اسلحه وی را دستکاری کرد.

 

البته این نخستین باری نیست که رسانه‌های ضدانقلاب چنین روشی استفاده می‌کنند، صدای آمریکا نیز در زمان جنایت‌های گروهک تروریستی ریگی(جندالله) از عبدالمالک ریگی به عنوان رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران نام برد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول