اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

آمریکا نسبت به ۴۰سال قبل شدیدا پسرفت داشته/ اگر ترامپ شکست بخورد حتما می‌گوید تقلب شده

استاد دانشگاه جورج‌تاون آمریکا گفت: من سال۱۹۷۸ میلادی یعنی سال۱۳۵۷ به آمریکا آمدم. این آمریکای امروز، نسبت به آمریکای ۴۰سال قبل، شدیدا پسرفت داشته است.

آمریکا نسبت به ۴۰سال قبل شدیدا پسرفت داشته/ اگر ترامپ شکست بخورد حتما می‌گوید تقلب شده

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه همشهری گفت‌وگویی با مهران کامروا، استاد دانشگاه جورج‌تاون آمریکا انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

دموکرات‌ها با توده مردم رابطه چندانی ندارند

- حزب دمکرات اساسا آنطور که باید، با پایگاه اجتماعی خود و با بدنه جامعه در ارتباط نیست.

- همزمان، نسل جوان حزب دمکرات در حاشیه قرار دارند و این نسل قدیم حزب هستند که همچنان قدرت را در دست دارند.

- خانم نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و سناتور ارشد در سنا آقای چاک شومر را در نظر بگیرید. این‌ نسل سال‌هاست که قدرت را در حزب دمکرات در دست دارند. اینها با توده مردم رابطه چندانی ندارند.

ترامپ از نظر اخلاقی، مالی و شخصیتی یک انسان فاسد است

- به‌نظر من امسال هم نمی‌شود به نظرسنجی‌ها اعتماد کرد. ببینید، دونالد ترامپ از نظر اخلاقی، مالی و شخصیتی یک انسان فاسد است و لایق مقام ریاست‌جمهوری نیست. خیلی از آمریکایی‌ها به این مسئله واقف هستند و حاضر نیستند اعتراف کنند که به این فرد رأی می‌دهند؛ ولی در عین حال، از این فرد خوش‌شان می‌آید.

- حرف‌های ترامپ عامیانه است و مردم با حرف‌های او ارتباط برقرار کرده‌اند. سیاست‌های ترامپ طبقه روستایی و طبقه دارای تحصیلات پایین را جذب کرده است. اگر از همین آدم‌ها بپرسید آیا به ترامپ رأی می‌‌دهید، خجالت می‌کشند بگویند بله، اما وقتی پای صندوق می‌روند به ترامپ رأی می‌دهند.

وضعیت اقتصادی آمریکا بسیار خراب است

- وضعیت اقتصادی آمریکا بسیار خراب است. البته ترامپ بهانه‌اش برای توجیه وضعیت موجود شیوع ویروس کروناست.

- ترامپ در مناظره دوم هم وقتی مدیریتش در بحران کرونا را زیر سؤال بردند، دائما تأکید می‌کرد که به‌خاطر وضعیت اقتصادی مردم نمی‌توانیم کسب‌وکارها را تعطیل کنیم یا فاصله اجتماعی را پیاده‌سازی کنیم. در طرف مقابل، بایدن دائما اصرار دارد که باید کسب‌وکارها تعطیل شود. فردی که وضعیت اقتصادی‌اش خراب است، از بین این دو تفکر کدام را انتخاب می‌کند؟

ناکارآمدی دولت ترامپ باعث ریزش آرای او شده

- قطعا ناکارآمدی دولت ترامپ یکی از عواملی است که باعث ریزش آرای او شده است. در ۴سال گذشته به جامعه آمریکا لطمه سنگینی وارد شده است. باید دید این جامعه توانایی ترمیم خودش را دارد یا خیر.

- باید دید آیا جامعه آمریکا توانایی آن را دارد که از این خواب بیدار شود و بگوید چه اتفاقی افتاده که رئیس‌جمهور ما شخصیتی مثل ترامپ است.

آمریکای امروز، نسبت به آمریکای ۴۰سال قبل، شدیدا پسرفت داشته 

- من سال۱۹۷۸ میلادی یعنی سال۱۳۵۷ به آمریکا آمدم. این آمریکای امروز، نسبت به آمریکای ۴۰سال قبل، شدیدا پسرفت داشته است.

- احساسات نژادپرستی نسبت به ۴۰سال قبل شدیدتر شده، گسست‌های جامعه بیشتر شده، شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی عمیق‌تر شده و  باید دید این جامعه آمریکا می‌تواند خودش را ترمیم کند یا خیر.

- باید منتظر باشیم ببینیم یک فرد متوسط آمریکایی که در یکی از ایالت‌های تعیین‌کننده زندگی می‌کند، به خود آمده است یا خیر. آیا این سؤال را می‌پرسد که بر کشور من، بر جامعه من چه رفته است که اینگونه باهم رفتار می‌کنیم؛ چه شده که با یک هموطن سیاهپوست اینگونه نژادپرستانه رفتار می‌کنیم. بحران اصلی در آمریکا شکاف‌های عمیق در جامعه این کشور است.

- سی‌ان‌ان می‌گوید ترامپ در آستانه شکست است. فاکس‌نیوز می‌گوید بخش بزرگی از جامعه طرفدار او هستند و او در آستانه پیروزی است. رسانه‌ها به ما نشان نمی‌دهند که فرهنگ سیاسی آمریکا به کدام سمت می‌رود. باید منتظر انتخابات و نتیجه آن شد. 

اگر ترامپ شکست بخورد حتما می‌گوید تقلب شده

- ترامپ زمینه را طوری چیده که بگوید در انتخابات تقلب شده است. به‌نظر من اگر او در انتخابات شکست بخورد، صددرصد می‌گوید که تقلب شده و همان ماجرای سال۲۰۰۰ تکرار می‌شود که موضوع بازشماری آرا پیش آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول