اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

روایت خباز از نحوه بسته شدن نطفه کارگزاران/ روحانی تنها نفر مشترک لیست‌های مجلس پنجم بود

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بنده از مجلس پنجم با اینها زندگی کرده‌ام و می‌دانیم اساس حزب کارگزاران چگونه است. مرحوم آقای هاشمی به جامعه رو حانیت گفتند برای اینکه اختلافات کم شود لیست سی نفری را که می‌دهید ده نفر اصلاح‌طلب و بیست نفر اصولگرا در تهران قرار دهید.

روایت خباز از نحوه بسته شدن نطفه کارگزاران/ روحانی تنها نفر مشترک لیست‌های مجلس پنجم بود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه آفتاب یزد با محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفتگویی داشته است که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

- آن رغبت، تلاش و فعالیت‌های زودرس انتخاباتی گذشته در همه احزاب نیست. ولی چند حزب دیگر هم رفتاری مشابه حزب کارگزاران انجام داده اند. مثلا حزب اعتماد ملی، حزب وحدت و حزب‌های دیگر هم جلسات درون گروهی خود را برگزار کردند و به سمت و سوی انتخاب یک کاندیدا در حال حرکت هستند.

- به یاد دارم در مجلس پنجم که ما اصلاح‌طلبان یک لیست داشتیم و اصولگراها یک لیست. رئیس اصولگراها آقای ناطق نوری بودند و یازده نفر دیگر و رئیس اصلاح‌طلبان آقای عبداالله نوری بودند و یازده تن دیگر. در دو لیست یک نفر مشترک بود و آن هم دکتر حسن روحانی بود یعنی هم اصولگرا و هم اصلاح‌طلبان موافق این گزینه بودند. در همان زمان وقتی حزب کارگزاران چانه می‌زدند بیان می‌کردند که اگر دو تا از اعضای هیئت رئیسه را به ما ندهید ما به طرف اصولگراها می‌رویم.

- بنده از مجلس پنجم با اینها زندگی کرده‌ام و می‌دانیم اساس حزب کارگزاران چگونه است. مرحوم آقای هاشمی به جامعه رو حانیت گفتند برای اینکه اختلافات کم شود لیست سی نفری را که می‌دهید ده نفر اصلاح‌طلب و بیست نفر اصولگرا در تهران قرار دهید. هم اینکه قدرت و حاکمیت در دست اصولگرا‌ها است هم چنین نهادهای انتسابی همه با آنها هستند. آقای روحانی و آقای هاشمی به جامعه روحانیت می‌رفتند و در واقع عضو آنجا بودند. و بعد از مطرح کردن موضوع آنها قبول نمی‌کنند. مرحوم آقای هاشمی پیشنهاد خود را تنزل می‌دهند و می‌گویند پنج اصلاح‌طلب بگذارید و 25 اصولگرا که اصلاح‌طلبان، دیگر لیست جداگانه‌ای ندهند و همه یکجا و با هم باشیم زیرا در اختلاف چیزی حاصل نمی‌شود این را هم نمی‌پذیرند. بعد از آن آقای هاشمی به جامعه روحانیت آن زمان می‌گویند پس من دیگر نمی‌توانم جلوی دوستان را بگیرم. تا به الان اجازه ندادم حزب جدیدی تشکیل دهند اما زین پس قادر نخواهم بود که همین گونه هم شد و حزب جدیدی تشکیل داده و لیست دادند و در فاصله بسیار کوتاهی چون در قدرت بودند حزب کارگزاران را راه انداختند و لیست خود را دادند و اتفاقا از لیست شان ده نفر رای آورد و نطفه حزب کارگزاران در کشور اینگونه بسته شد.

- این مجموعه اصلاح‌طلبان در همه جهات با هم همفکر نیستند در مسائل سیاسی با هم متفاوت‌اند در مسائل اقتصادی نظراتشان با هم متفاوت است. در مسائل اجتماعی چندگانه فکر می‌کنند در مسائل سیاست داخلی و خارجی نیز به همین ترتیب.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول