اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

منتجب‌نیا: حرکت اصلاح‌طلبان به سمت رهبری فرد با ماهیت اصلاحات تضاد دارد/ تشکیل شعسا منطقی نبود

رسول منتجب‌نیا گفت: اگر اصلاح‌طلبان به سمت یک فرد یا چند نفر برای رهبری این جریان بروند، این موضوع با ماهیت اصلاح‌طلبی کاملا در تضاد است. الان اگر هم شخصیت‌های بزرگ اصلاح‌طلب بگویند که مردم ما تکرار می‌کنیم و شما نیز رای بدهید، مردم به این توجه می‌کنند که چه شخصیتی می‌تواند مشکلات آنان را حل کند.

منتجب‌نیا: حرکت اصلاح‌طلبان به سمت رهبری فرد با ماهیت اصلاحات تضاد دارد/ تشکیل شعسا منطقی نبود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب جمهوریت با روزنامه آرمان ملی به گفت‌و‌گو پرداخته است که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

- در مواقع ضروری که خطری علیه منافع ملی وجود داشته باشد، ممکن است، هر کدام از دو جناح از مواضع خود کنار بروند. این در مواقع ضروری و اضطراری است. سال 96 مصداق این ضررورت است و اصلاح‌طلبان احساس کردند که اگر ائتلاف نکرده و از روحانی حمایت نکنند، ممکن است، خطری کشور را تهدید کند. 

- ضرورت محدود به مواقع خاص خود است و نباید قاعده مواقع ضروری را با سایر زمان‌ها یکی کنیم.

- فکر می‌کنم که در شرایط اضطرار نیستیم و امیدوارم اصلاح‌طلب‌ها به جای گزینه‌های نیابتی و ائتلاف با جناحی که تفکر آن را قبول ندارند، نامزد مورد قبول خود را معرفی کنند.

- از ابتدایی که شورای عالی سیاستگذاری تاسیس شد، به آن انتقاداتی را وارد می‌دانستم و آن را امری غیرقانونی اعلام کردم که موجب تضعیف احزاب و دموکراسی خواهد شد. از زمان تشکیل این شورا انتقاداتی را در این خصوص مطرح می‌کردم و می‌گفتم که این اقدام صحیح نیست و بزرگان اصلاح‌طلب، باید احزاب را تقویت کنند.

- الان اکثریت دوستان ما به این نتیجه رسیده‌اند که شورای عالی سیاستگذاری مقوله‌ای منطقی نبوده و جمعی بود که با انگیزه رفع اختلافات آن را به وجود آوردند. اگر به فرض فلسفه وجودی آن را بپذیریم، ضرورت آن مختص سال 94 بوده و حالا نیز باید احزاب تقویت شوند.

- اگر اصلاح‌طلبان به سمت یک فرد یا چند نفر برای رهبری این جریان بروند، این موضوع با ماهیت اصلاح‌طلبی کاملا در تضاد است. این موضوع با دموکراسی نیز متضاد بوده و رفته رفته فرد را به جای حزب و فردمحوری به حزب محوری سوق می‌دهد.

- از سال 92 این موضوع را به‌صورت‌های مختلف عنوان کرده‌ و گفته‌ام چند نفری از بزرگان اصلاح‌طلب ریش سفیدی، نظارت و رفع اختلاف و حمایت کنند اما کار را برعهده احزاب بگذارند و به جای احزاب تصمیم نگیرند.

- در شرایطی زمانی که یکی از بزرگان جریان اصلاحات پیامی به مردم می‌دادند، مردم پیام آنان را دریافت می‌کردند و مطابق آن رای می‌دادند. این موضوع به‌صورت شخصی انجام می‌شده و بعضا عده‌ای تصور می‌کردند که آن شخصیت عصاره اصلاح‌طلبی است. اکنون شرایط جامعه متفاوت شده است. الان اگر هم شخصیت‌های بزرگ اصلاح‌طلب بگویند که مردم ما تکرار می‌کنیم و شما نیز رای بدهید، مردم به این توجه می‌کنند که چه شخصیتی می‌تواند مشکلات آنان را حل کند.

- توصیه می‌کنم، به جای اینکه شخصیت‌های مطرح اصلاحات خود ورود کنند و به جای احزاب تصمیم بگیرند، موضوع را معکوس کنند. شخصیت‌ها کار را بر عهده احزاب بگذارند و از احزاب حمایت کنند تا به سمت نظام حزبی حرکت کنیم و روز به روز از فردمحوری فاصله بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول