اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

بن‌سلمان به‌زودی در یمن زانو خواهد زد/ زمین‌گیر شدن گاوهای شیرده در باتلاق جنگ ۶ساله

آنچه مسلم است اینکه بن سلمان به‌زودی در یمن زانو خواهد زد. عملیات گسترده اخیر ارتش و نیروهای مردمی یمن در«مأرب» ، دامنه شکست سعودی‌ها و اماراتی‌ها در یمن را گسترده‌تر ساخته است.

بن‌سلمان به‌زودی در یمن زانو خواهد زد/ زمین‌گیر شدن گاوهای شیرده در باتلاق جنگ ۶ساله

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت در گزارشی به زمین‌گیر شدن سعودی‌ها در باتلاق جنگ ۶ساله با یمن پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

کابوس بن سلمان در یمن در حال تکمیل است. سعودی‌ها دیگر کمترین امیدی به تسخیر یمن ندارند و صرفا، دیوانه‌وار در حال کشتار مردم بی‌گناه این کشور هستند. در این میان، آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و رژیم صهیونیستی نیز به‌عنوان حامیان ائتلاف سعودی، دیگر قدرت پرداخت هزینه‌های بیشتر برای ادامه این جنگ را ندارند.

آنچه مسلم است اینکه بن سلمان به‌زودی در یمن زانو خواهد زد. عملیات گسترده اخیر ارتش و نیروهای مردمی یمن در«مأرب» ، دامنه شکست سعودی‌ها و اماراتی‌ها در یمن را گسترده‌تر ساخته است. 

انهدام پادگان سعودی‌ها در مأرب

اخیرا شبکه خبری المیادین از وقوع انفجار مهیب در پادگان نظامی «تداوین»، متعلق به ائتلاف سعودی در مأرب خبر داد. چند روز پیش هم نیروهای مسلح یمن از عملیات موفق جدید علیه ائتلاف سعودی و مزدورانش در جبهه استان مأرب در مرکز یمن خبر داده بود. 

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دراین‌خصوص  اعلام کرد: «به لطف و تایید الهی، یگان موشکی یمن شامگاه شنبه موفق شد اتاق عملیات مشترک در پادگان تداوین استان مأرب را با یک فروند موشک بالستیک بدر هدف بگیرد و الحمد‌لله این موشک دقیقا به هدف مدنظر اصابت کرد.»

این مقام نظامی یمن تصریح کرد: «در عملیات مذکور بیش از ۱۵ فرمانده و نظامی دشمن سعودی کشته و زخمی شدند که شامل هشت کشته از جمله چند سرکرده و زخمی شدن هفت نفر دیگر بود.»

 

مزدوران سعودی پشیمان می‌شوند 

دسته جدیدی از مزدوران ائتلاف سعودی با جدا شدن از صفوف این نیروها  به صفوف  ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیوستند. در تازه‌ترین مورد،  ۲۵ نفر از مزدوران ائتلاف سعودی عضو تیپ ۳ موسوم به عروبه در منطقه مرزی «الخوبه» در استان «جیزان» عربستان سعودی با ابراز ندامت از گذشته خود، به نیروهای مسلح یمن در صنعا ملحق شدند. براساس گزارش مذکور، سه نفر از آن‌ها که از فرصت فرمان عفو عمومی دولت صنعا استفاده کردند، از فرماندهان نیروهای ائتلاف سعودی بودند.

مرکز ملی بازگشت فریب‌خوردگان به آغوش وطن در صنعا نیز هفته گذشته  خبر داد، پانزده نفر از نیروهای منصور هادی و در رأس آن سرتیپ «حمد راشد الحزمی» رئیس شورای قبایل دِهم و فرمانده تیپ «العز» در استان «الجوف» در چارچوب فرمان عفو عمومی به صفوف نیروهای ملی یمن بازگشتند. سرتیپ الحزمی به خبرگزاری سبأ گفت: «امروز یمنی‌ها هیچ فرصتی ندارند جز اینکه در صفی واحد در برابر نیروهای متجاوز بایستند.»

افزایش هزینه‌های شکست سعودی‌ها در یمن 

هراندازه زمان سپری می‌شود، هزینه شکست سعودی‌ها در یمن افزایش می‌یابد. افزایش هزینه‌های نظامی و مالی عربستان در یمن سبب شده است تا مقامات آل سعود که زمانی نه‌چندان دور هزینه سازی جنگ یمن برای خود را خط قرمزی اعلامی می‌دانستند، به شکست خود در یمن اذعان کنند.

در این خصوص مقامات اقتصادی  ارشد عربستان سعودی به افزایش هزینه‌های نظامی و امنیتی این رژیم به دلیل جنگ یمن اعتراف کرده‌اند. کارشناسان می‌گویند، جنگ فرسایشی یمن و کمک‌های مالی آل سعود به گروه‌های تروریستی نظیر داعش و طالبان از دلایل مهم مشکلات اقتصادی عربستان است.

همچنین به‌تازگی، اندیشکده آمریکایی «استراتفور» در تحلیلی از جنگ پنج‌ساله یمن، نوشته «فرصت دولت سعودی برای خروج از این جنگ بدون اینکه تمامی دستاوردهای خود را ازدست‌رفته ببیند، به‌سرعت در حال پایان است».

«استراتفور» این را هم نوشته که «حجم بالای تلفات بدون دستیابی به هیچ‌یک از اهداف اولیه و بالا رفتن هزینه‌های سرسام‌آور که باروی کارآمدن دولتی ناهمسو باسیاست‌های ولیعهد سعودی در آمریکا همراه شده، گزینه پذیرش شکست و خروج از یمن را برای دولتمردان ریاض ناگزیر کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول