اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ترامپ وجهه آمریکا را خراب کرده است/ ادعای تقلب جمهوریت در ایالات متحده را سست کرده است

نامزد سابق حزب جمهوریخواه سال ۲۰۱۲ با بیان اینکه ترامپ وجهه آمریکا را خراب کرده است گفت: زیر سوال بردن انتخابات آمریکا از سوی ترامپ اشتباه است و بنیان‌های حزب جمهوریخواه و به طور کلی جمهوریت در آمریکا را سست کرده است.

ترامپ وجهه آمریکا را خراب کرده است/ ادعای تقلب جمهوریت در ایالات متحده را سست کرده است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم گفت‌وگویی با میت رامنی، سناتور آمریکایی و نامزد سابق حزب جمهوریخواه سال ۲۰۱۲ انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

ادعای تقلب جمهوریت در ایالات متحده را سست کرده است

باید صراحتا بگویم که با ادعای ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ مخالف هستم. 

زیر سوال بردن انتخابات آمریکا از سوی ترامپ اشتباه است و بنیان‌های حزب جمهوریخواه و به طور کلی جمهوریت در آمریکا را سست کرده است.

رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا (ترامپ) می‌تواند از راهکارهای قانونی در خصوص دفاع از آنچه حق خود می‌داند، استفاده کند. 

او درخواست بازشماری آرا (به‌صورت دستی) را در ایالت جورجیا مطرح کرد و البته در نهایت به نتیجه‌ای نیز نرسید. همچنین ترامپ به‌عنوان یکی از نامزدهای انتخابات، می‌تواند خواستار تحقیق رسمی در خصوص بی‌نظمی‌های صورت‌گرفته در روند برگزاری انتخابات امسال شود.

ترامپ وجهه آمریکا را خراب کرده است

انجام این کارها و شکایات، طبیعی است و کسی بابت آنها ترامپ را سرزنش نکرده و نخواهد کرد. اما ترامپ اکنون موضوع دیگری را مطرح می‌کند. او می‌گوید سیستم انتخاباتی آمریکا فاسد است و آرا در انتخابات دزدیده شده و رسما در انتخابات تقلب شده است. 

این ادعاهای بی‌پروا، به وجهه سیاسی آمریکا در سراسر جهان آسیب می‌رساند و نهادهای جمهوریتی در ایالات متحده را تضعیف می‌کند. 

این ضروری است که ما به قانون اساسی و مردم احترام بگذاریم

به طور کلی باید همه آرا در انتخابات ریاست‌جمهوری شمرده شوند. این فرآیند طولانی است. در هر حال، پس از شمارش آرا، اگر هریک از نامزدها ادعایی در خصوص تقلب یا تخلف در انتخابات داشتند، باید از طریق دادگاه‌ها (دادگاه‌های ایالتی و دیوان‌عالی آمریکا) آن را مطرح کنند. مسیر قانون مشخص است. این ضروری است که ما به قانون اساسی و مردم احترام بگذاریم.

با حضور جو بایدن اولویت‌ها و اهداف من ثابت مانده است

با حضور جو بایدن در راس معادلات سیاسی و اجرایی ایالات‌متحده، اگرچه در مسند ریاست‌جمهوری و رهبری فردی واشنگتن در کاخ‌سفید، تغییر ایجاد خواهد شد اما اولویت‌ها و اهداف من ثابت مانده است. 

من به ایده‌های محافظه‌کارانه و جمهوریخواهانه خودم می‌اندیشم و آنها را قطعا در دوران ریاست‌جمهوری بایدن نیز پیگیری خواهم کرد. همچنین با سیاستمدارانی که دارای حسن‌نیت باشند، در هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات کار خواهم کرد. 

باید بگویم که چالش‌های پیش روی آمریکا زیاد است. با این حال معتقدم که اگر ما (دموکرات‌ها و جمهوریخواهان) با یکدیگر همکاری کنیم، می‌توانیم از پس این چالش‌ها برآییم.

میت رامنی در یک نگاه

میت رامنی، مدیر اقتصادی، تاجر، سرمایه‌گذار، سیاستمدار مشهور آمریکایی و سناتور منتخب ایالات‌متحده از یوتا است. رامنی هفتادمین فرماندار ماساچوست از سال ۲۰۰۳تا ۲۰۰۷و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال۲۰۱۲ بود. رامنی در سال۲۰۰۸ میلادی نیز تلاش کرد تا به‌عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان در مقابل اوباما (نامزد حزب دموکرات) قرار گیرد اما در رقابت‌های مقدماتی از جان مک‌کین، سناتور سابق ایالت آریزونا شکست خورد. سرانجام رامنی توانست در رقابت‌های مقدماتی انتخاباتی جمهوریخواهان در سال۲۰۱۲ پیروز شود و به رقابت نهایی با اوباما راه پیدا کند. رامنی در آن رقابت از رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا شکست خورد.

رامنی پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲، کماکان به عنوان چهره‌ای تاثیرگذار در حزب جمهوریخواه به ایفای نقش پرداخته است. برخی تحلیلگران از رامنی به عنوان نامزد مطلوب سران حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده( ۲۰۲۴) نام می‌برند. رامنی قبل از انتخابات ریاست جمهوری امسال، پیش بینی کرده بود که ترامپ در انتخابات پیروز می‌شود. پس از انتخابات نیز رامنی بارها تاکید کرده که ترامپ بی سر و صدا و آرام کاخ‌سفید را ترک نخواهد کرد و به منازعه با ساختار انتخاباتی و سیاسی ایالات متحده آمریکا ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول