اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ذوالنوری: FATF و CFT هیچ‌گاه در مجمع تأیید نخواهد شد

ذوالنوری گفت: پیشبینی من این است که هیچ‌گاه FATF و CFT در مجمع تصویب نخواهد شد یا مجمع اینها را رد خواهد کرد که دولت خواستار این نیست. تایید این لوایح نیز که اتفاق نمی افتد و شاید بی‌جواب گذاشتن وگذر زمان برای دولت مطلوب تر باشد.

ذوالنوری: FATF  و CFT هیچ‌گاه در مجمع تأیید نخواهد شد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفتگویی با عصر ایران داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

- نگاه مقام معظم رهبری از ابتدا بر روی کنوانسیون‌ها کاملا معلوم بود. ایشان فرمودند اساس این کنوانسیون‌ها بر استعمارگری است و باید اصل را بر غیرمفید بودن آنها گذاشت الا اینکه در بررسی‌ها ثابت شود که ما نگرانی نداشته باشیم.

- این نگاه کاملا منطقی و معقول است به دلیل اینکه پخت و پز را کشورهای خاصی انجام می‌دهند که منافع خودشان را بر منافع کشورهای که می خواهند تابع سیاست هایشان باشند ترجیح می دهند.

- در این کنوانسیون‌ها یکی از دلایل مهم موضوع قاعده نفی سبیل است که قرآنی است و چون این کنوانسیون‌ها سلطه و تسلط اجانب را بر مردم و کشور حاکم می کند لذا از نظر شورای نگهبان مخالف قانون اساسی و شرع شناخته شد و  دو سوم اعضا مجمع را نیاز دارد و فضای مجمع فضای نیست که دو سوم رای به این لوایح داده شود.

- پیش بینی من این است که هیچگاه این لوایح در مجمع تصویب نخواهد شد یا مجمع اینها را رد خواهد کرد که دولت خواستار این نیست. تایید این لوایح نیز که اتفاق نمی افتد و شاید بی جواب گذاشتن و گذر زمان برای دولت مطلوب تر باشد که مجمع با این سیاست عمل کند. اگر مجمع بخواهد به صورت جدی در مورد این لوایح رای گیری کند قطعا رد می شوند.

- آنها هر کاری می خواستند انجام دادند چیز جدیدی نیست که حالا اگر ما بگویمCFT را رد کنیم اتفاق جدیدی می افتد. هیچ اتفاق جدیدی نمی افتد ما الان تحریم پولی و بانکی هستیم  و دیگر بالاتر از سیاهی رنگی نیست که آنها بخواهند در این نقاشی از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول