اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عارف احتمالاً نامزد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود/ اصلاحات در هیچ انتخاباتی غایب نخواهد بود

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه جریان اصلاحات در هیچ انتخاباتی غایب نخواهد بود، از احتمال کاندیداتوری «محمدرضا عارف» در انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد.

عارف احتمالاً نامزد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود/ اصلاحات در هیچ انتخاباتی غایب نخواهد بود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با سید حسن رسولی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

اصلاحات بخش جدایی‌ناپذیر جمهوری اسلامی است

به لحاظ نظری، دیدگاه غالب در آینده به سمت گرایشی خواهد بود که قائل به حضور متناسب با ظرفیت‌های در اختیار اصلاح طلبان در آرایش انتخاباتی ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ است.

جریان اصلاحات بخش جدایی ناپذیری از جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و جریان ریشه داری است که در مقاطع مختلف اداره قوای مجریه و مقننه را برعهده داشت، به همین جهت نسبت به سرنوشت کشور نمی‌تواند بی تفاوت باشد.

به عنوان بخشی از هیئت امنای انقلاب اسلامی، جریان اصلاحات همچنان بر این باور است که اصلاحات و بهبودی خواهی سیاسی در حوزه‌های مختلف از مسیر و مجرای صندوق رأی عبور می‌کند.

عملکرد مسئولان می‌تواند در مشارکت مردم تأثیر گذار باشد

به هر میزان که حاکمیت در ماه‌های باقی مانده در انتخابات در کاستن از تنگناهای اقتصادی و معیشتی مردم توفیق بیشتری پیدا کند، می‌توانیم به رغبت بیشتر مردم به صندوق رأی و شرکت آنها در انتخابات امیدوار باشیم.

عامل دیگر که منجر به تحرک بیشتر در عرصه رقابت انتخابات خواهد شد به نحوه عمل شورای نگهبان در برخورد با تأیید صلاحیت نامزدهای نام آور و رأی آور اصلاح طلب برمی‌گردد.

حضور فعال اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ بنا به مسئولیت انقلابی و ملی

جریان اصلاحات بنا به مسئولیت انقلابی و ملی، متناسب با بستری که برای نقش آفرینی این جریان فراهم شود در انتخابات حضور فعال خواهد داشت.

آنچه مسلم است اینکه، جریان اصلاحات متناسب با هر رویداد پُر اهمیت همچون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در حوزه سیاست داخلی به صورت روزآمد از نظریه، تاکتیک و راهبردهای متناسب با بنیان‌های فکری و اندیشه‌ای خود استفاده کرده و متناسب با این رویکردها، حضور داشته و خواهد داشت.

عارف احتمالاً نامزد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود

عارف در سال ۹۲ در لیست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری قرار داشت و تنها اصلاح طلب حاضر در آرایش انتخاباتی آن زمان بود که بنا به مصالح ملی و در تبعیت از رهبری اصلاحات و خرد جمعی اصلاح طلبان به نفع روحانی کناره گیری کرد.

نظر شخصی بنده این است که او [عارف] داوطلب انتخابات می‌شود اما اینکه این حدس به یقین تبدیل خواهد شد، هم باید از او سوال کرد و هم مقداری جلو رفت تا افق انتخابات شفاف و روشن‌تر شود.

لیدر جریان اصلاحات تغییر نمی‌کند

آنچه مسلم است بیش از ۹۵ درصد اصلاح طلبان همواره خاتمی را به عنوان محور و هماهنگ کننده اصلاح طلبان قبول دارند و این اظهار نظرهای اخیر لطمه‌ای به جایگاه او نمی‌زند.

جریان اصلاحات در هیچ انتخاباتی غایب نخواهد بود

علت آنکه در حال حاضر بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری صحبت می‌شود، ناشی از این است که معمولاً رؤسای جمهور ۸ ساله انتخاب می‌شوند و در پایان دوره ۸ ساله، انتخابات ریاست جمهوری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، اما در دوره دوم ریاست جمهوری ادوار گذشته به طور طبیعی شوراهای اسلامی که انتخابات آن همزمان با ریاست جمهوری است یک برجستگی و جلب توجه بیشتری دارد؛ قطعاً جریان اصلاحات برای انتخابات شورا هم فعال خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول