اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

تاکتیک‌های اصلاحات برای تخطئه حریف / اصلاح‌طلبان دست و پای آخر خود را زدند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در دوقطبی انقلابی-ضدانقلابی، جریان ضدانقلاب خودش زبان گویا و صریح و روشنی دارد و دیگر نیازی به جریان اصلاح‌طلب ندارد؛ لذا جریان اصلاح‌طلب کلا از بین رفت و موضوعیت خود را از دست داد.

تاکتیک‌های اصلاحات برای تخطئه حریف / اصلاح‌طلبان دست و پای آخر خود را زدند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با محسن مهدیان، تحلیلگر مسائل سیاسی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

تاکتیک‌های اصلاحات برای تخطئه حریف 

اصلاح‌طلبان برای تخطئه حریف سه تاکتیک را به‌ کار می‌برند. اولین تاکتیک اصلاح‌طلبان، ایجاد دوقطبی است چون اساسا زیست اصلاحات در فضای دوقطبی و صفر و یکی تعریف می‌شود.

دوقطبی‌‌هایی که اصلاح‌طلبان در مسائل مختلف اعم از برجام، اف‌‌ای‌تی‌اف یا واکسن ایجاد می‌کنند، دوقطبی‌‌‌‌های مرگ و زندگی است؛ یعنی شما یا طرف زندگی قرار می‌گیرید یا طرف مرگ. اگر بخواهید طرف زندگی باشید، پس باید مذاکره کنید، در غیر این صورت، باید طرف مرگ قرار بگیرید.

اصلاح‌طلبان با کمک سیاست «پهلوان‌پنبه»، نوع استدلال شما را آنچنان ساده بازنمایی می‌کنند که مخاطب شما نمی‌تواند آن را بپذیرد. مثلا وقتی گفته می‌شود واکسن داخلی باید مورد استفاده قرار بگیرد، اصلاح‌طلبان می‌گویند که اینها می‌خواهند فضا را جوری پیش ببرند که شرکت‌‌‌‌های داخلی نفع اقتصادی ببرند؛ لذا با این ساده‌‌‌سازی‌ها مخاطب را دچار عصبیت می‌کنند.

در مورد فرمایشات اخیر رهبر انقلاب که به صراحت از اولویت «خنثی‌‌‌سازی تحریم‌ها» بر «رفع تحریم‌ها» سخن گفتند، باز هم اصلاح‌طلبان دو واژه «رفع» و «خنثی‌‌‌سازی» را جوری به کار بردند که گویی اولویت اول رهبری، رفع تحریم‌ها بوده است.

اینها با سیاست «هیولا‌‌سازی»، جوری وانمود می‌کنند که گویی مردم با فرد یا جریانی مواجهند که اساسا نمی‌شود هیچ‌گونه ارتباطی با او گرفت. مثلا اینها در انتخابات ۹۶ گفتند که اگر اصول‌گرایان بیایند، در پیاده‌روها دیوار می‌کشند یا مثلا با ایجاد هشتگ «واکسن بخرید»، اینگونه القا می‌کنند که مسوولان نظام حاضرند مردم بمیرند اما از بیرون خرید نکنند. این هیولا جوری تصویر می‌شود که اصلا نمی‌شود با او ارتباط برقرار کرد و هیچ نسبتی با جامعه و واقعیات ندارد.

جریان اصلاح‌طلب موضوعیت خود را از دست داده است

بعد از اینکه شبکه‌‌‌‌های اجتماعی رونق گرفت و مردم به این شبکه‌ها اقبال نشان دادند و توانستند تحلیل طرف‌‌‌‌های مختلف را ببینند، دوقطبی اصلاح‌طلب-اصول‌گرا از نگاه آنها منهدم شد و الان دیگر دوقطبی انقلابی‌-ضدانقلابی موضوعیت دارد.

در دوقطبی انقلابی-ضدانقلابی، جریان ضدانقلاب خودش زبان گویا و صریح و روشنی دارد و دیگر نیازی به جریان اصلاح‌طلب ندارد؛ لذا جریان اصلاح‌طلب کلا از بین رفت و موضوعیت خود را از دست داد.

تخریب، تحریف و هراس‌افکنی، دست‌و‌پازدن‌‌‌‌های آخر اصلاحات بود

سیاست تخریب و تحریف و هراس‌افکنی، دست و پازدن‌‌‌‌های آخر جریان اصلاح‌طلب بود و انتخاب مردم همیشه از بین جریان انقلابی و ضدانقلابی بوده است.

در این میان، اصلاح‌طلبان سهم و نقشی ندارند، مگر اینکه بخواهند یا ابزار پیشبرد اهداف ضدانقلاب باشند یا پیش‌برنده اهداف جریان انقلابی؛ در هر دو صورت، جریان اصلاح‌طلب دیگر موضوعیت خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول