اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

واکنش مرعشی به اظهارات حجاریان: خوشحالیم دوستان امنیتی، دموکرات دوآتشه شده‌اند

روز گذشته سعید حجاریان در گفتگویی تصریح کرده بود: کارگزاران موافق دولت نظامی است؛ عقد نظامیان و کارگزاران را در آسمانها بسته اند. حسین مرعشی، سخنگوی کارگزاران سازندگی به این اظهارت واکنش نشان داده است.

واکنش مرعشی به اظهارات حجاریان: خوشحالیم دوستان امنیتی، دموکرات دوآتشه شده‌اند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، حسین مرعشی، سخنگوی کارگزاران سازندگی در پاسخ به اظهارات سعید حجاریان گفت: آقای حجاریان از قربانیان خشونت است. جایگاه او همیشه برای ما محترم بوده و خواهد بود. در عین حال برای آنکه تحریفی در واقعیت‌های تاریخی اتفاق نیفتد، من اصلا متوجه نشدم تعبیری که آقای حجاریان درباره کارگزاران بیان کرد، سندش کجاست که حزب کارگزاران در چه مقطع یا دوره ای از حیات تاریخی خود با نظامی ها پیونده داشته است؟

وی افزود: آقای حجاریان لطف کند اگر یک مورد همکاری بین کارگزاران با نظامی ها در عرصه سیاسی ایران وجود داشته، سند آن را ارائه کنند تا ما هم مطلع باشیم.

سخنگوی حزب کارگزاران که با فردا گفتگو می‌کرد، تصریح کرد: این جای خوشبختی دارد که دوستانی مثل آقای حجاریان که سابقه پررنگ در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی داشتند، امروز طرفداران دوآتیشه دموکراسی شده‌اند. این تحول برای کشور و مردم ایران مثبت است. این سوابق را همه می‌دانند و از این جهت ما خوشحالیم دوستانی که خودشان نهادهای امنیتی را برای این کشور شکل دادند و اداره کردند، خوشبختانه امروز دموکرات هستند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم و خیلی واضح است، آن است که نتیجه کار دولت کارگزاران دولت آقای هاشمی بود. کارگزاران این افتخار را دارند که در آغاز اولین برگ حیات سیاسی خود مجلس پنجم را که بسیار متعادل‌تر و متفاوت با مجلس چهارم بود شکل دادند، همچنین این افتخار را داشتند که انتقال قدرت بعد از آقای هاشمی را مدیریت کنند و کشور را به آقای خاتمی تحویل دادند.

مرعشی یادآور شد: دوستانی که به ظاهر از کارگزاران دموکرات‌تر و آزادی‌خواه هستند، نتیجه سیاست ورزی و مدیریت فضای سیاسی‌شان این شد که کشور را از آقای هاشمی تحویل گرفتند و به آقای احمدی نژاد تحویل دادند. برای همه دوستان آرزوی موفقیت داریم.

به گزارش خبرنگار دیگر رسانه‌های خبرگزاری فار، روز گذشته سعید حجاریان در گفتگویی تصریح کرده بود: «به ‌لحاظ نظری و تجربی دولت «اقتدارگرای بوروکراتیک» برپایه دو نیاز اساسی یعنی معیشت و امنیت شکل می‌گیرد و به‌ تبع آن مقولاتی از جمله آزادی، دموکراسی و... تعلیق می‌شود و این نقطه کانونی تحلیل‌های حامیان دولت نظامی (اعم از نظامی‌ یکپارچه و اقتدارگرای بوروکراتیک) است که تلاش دارند براساس آمار دقیق نشان ‌دهند که مردم نان و امنیت می‌خواهند نه آزادی و دموکراسی. باری، عقد این دولت میان بخشی از کارگزاران سازندگی و بخشی از نظامیان در آسمان‌ها بسته شده است! اما کارگزاران سازندگی متاسفانه منطق موقعیت را در نظر نمی‌گیرند. دولت نوستالژیک اعضای این حزب بالطبع دولت سازندگی است اما متاسفانه به تفاوت‌های ایجاد شده از آن سال‌ها تاکنون توجهی نمی‌کنند.»

وی در ادامه گفته بود: «دولت نوستالژیک اعضای این حزب بالطبع دولت سازندگی است اما متاسفانه به تفاوت‌های ایجاد شده از آن سال‌ها تاکنون توجهی نمی‌کنند. چنانکه می‌دانیم اقتدار و شیوه ایجاد موازنه مرحوم هاشمی به‌ نحوی بود که می‌توانست اولا با شخص رهبر ارتباط مستقیم و «یک به یک» بگیرد و ثانیا زمین بازی را خود برای نظامیان تعریف کند و اصطلاحا سهم آنها را بدهد؛ هر چند که من وارد کردن نظامیان به اقتصاد و صنعت به دست آقای هاشمی را نادرست دانسته و آن را مقدمه سهم‌خواهی بیشتر می‌دانم.»

 مرعشی همچنین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره آخرین وضعیت انتخاباتی کارگزاران گفت: طبق آخرین رایزنی که در کمیته سیاسی حزب داشتیم مقرر شد بعد از اعلام صلاحیت ها توسط شورای نگهبان نامزدهای خود را معرفی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که گزینه نامزد ائتلافی مثل علی لاریجانی چقدر از سوی اصلاح طلبان مطرح است؟ گفت: فعلا بحثی در مورد اشخاص نشده است، اما تلاش می‌کنیم که نامزد مطرح شده از جبهه اصلاحات و از میان اصلاح طلبان باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول