اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حسینی: به‌دنبال مشارکت حداکثری مردم هستیم/ پیشنهاد ما برای انتخابات۱۴۰۰ آیت‌الله رئیسی است

عضو شورای ائتلاف با بیان اینکه به‌دنبال مشارکت حداکثری مردم در انتخابات۱۴۰۰ هستیم گفت: پیشنهاد ما برای انتخابات۱۴۰۰ همان گزینه سال۹۶ یعنی آیت‌الله رئیسی است.

حسینی: به‌دنبال مشارکت حداکثری مردم هستیم/ پیشنهاد ما برای انتخابات۱۴۰۰ آیت‌الله رئیسی است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، راه زیادی تا انتخابات نمانده اما حال‌وهوای کشور هم شباهت زیادی به ماه‌های پیشاانتخاباتی ندارد و احزاب و تشکل‌ها با حوصله درحال طراحی مواضع و تعیین مصادیق هستند، هرچند کرونا و پرهیز از سفرهای استانی نیز مزید بر علت شده است. در همین رابطه روزنامه فرهیختگان برای اطلاع از آخرین وضعیت سیاسی و آرایش انتخاباتی نیروهای اصولگرا با سیدمحمد حسینی، عضو شورای ائتلاف و دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران گفت‌وگویی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

همه اصولگراها تاکید دارند باید وحدت و انسجام ایجاد شود

- با توجه به اهمیت انتخابات بسیاری از افراد احساس مسئولیت می‌کنند تا رئیس‌جمهور کارآمد انتخاب شود، در همین راستا نیز تلاش‌هایی انجام‌شده اما انسجامی که در گذشته بود، اکنون کمتر است.

- درحال حاضر شوراهای متعددی فعال هستند، هم شورای ائتلاف که از قبل بوده و فعالیت آن ادامه دارد و هم شورای وحدت که با محوریت جامعه روحانیت شکل‌گرفته، حضور دارند.

- جبهه پایداری نیز مانند گذشته فعالیت‌های خاص خود را دارد و برخی جبهه‌ها و تشکل‌های دیگر نیز در این زمینه کار می‌کنند.

- همه تاکید دارند درنهایت باید یک وحدت و انسجام ایجاد شود، چراکه تنها در این صورت است که نتیجه انتخابات به‌نفع نیروهای انقلاب خواهد شد.

 نباید تجربه تلخ سال۹۲ تکرار شود

- ما معتقدیم اگر این اختلاف و چندگانگی ادامه داشته باشد، به‌دست آوردن نتیجه کار دشوار می‌شود و ما تجربه تلخ سال۹۲ را داریم.

- از این جهت ضرورت دارد هرچه زودتر یک سازوکاری در نظر گرفته شود.

پیشنهاد ما همان گزینه سال۹۶ یعنی آیت‌الله رئیسی است

- یکی از راه‌هایی که ما به‌عنوان کانون دانشگاهیان پیشنهاد دادیم، این بود که روی گزینه‌ای به تفاهم برسیم که مورد قبول همگان باشد.

- پیشنهاد ما همان گزینه سال۹۶ یعنی آیت‌الله رئیسی است که با ۱۶میلیون رای که در آن دوره علی‌رغم تخریب‌های فراوانی که صورت گرفت، رکورد جدیدی بود چراکه در رقابت با رئیس‌جمهور مستقر به‌دست آمده بود.

- قطعا در سال‌های اخیر با توجه به اینکه ایشان در قوه‌قضائیه کارنامه درخشانی داشته و امید و اعتماد را به مردم بازگردانده و ازسوی دیگر بی‌پایه و اساس‌بودن تبلیغات منفی علیه ایشان به اثبات رسیده، سبب شده ایشان احتمالا بتواند با رای بالا انتخاب شود.

- هیچ فردی از نیروهای انقلاب نیست که اشکال و ایرادی به حضور آقای رئیسی داشته باشد.

گزینه اول جامعه روحانیت آقای رئیسی است

- ایشان عضو جامعه روحانیت مبارز است و در گفت‌وگوهایی که با برخی افراد داشتیم آنها نیز تاکید داشتند اگر آقای رئیسی بیایند، گزینه اول جامعه روحانیت علی‌القاعده باید آقای رئیسی باشد.

 به‌دلیل شرایط کرونایی کار برای معرفی چهره‌های جدید دشوار است

- کسی درمورد اصلح‌بودن آقای رئیسی اختلاف ندارد هرچند برخی معتقدند شاید ایشان بخواهد در قوه‌قضائیه بماند لذا به‌نظر می‌رسد به‌دلیل شرایط کرونایی که فرصت تبلیغ و معرفی چهره‌های شناخته‌نشده دشوار است، بهتر است چهره شناخته‌شده‌ای مطرح شود.

- به‌طور طبیعی برای معرفی چهره‌های ناشناخته باید حداقل یک‌سال وقت گذاشت و کاندیداها در استان‌ها، شهرها، دانشگاه‌ها و در جمع متخصصان و نخبگان حضور یابند اما اکنون زمان بسیار کم است و درنهایت کار برای معرفی چهره‌های جدید دشوار است.

 توافق نشود، نیکزاد، قاسمی و عباسی کاندیدا می‌شوند

- افرادی همچون آقایان نیکزاد، رستم قاسمی و دکتر عباسی جزء کاندیداها هستند، از این‌رو اگر توافق ایجاد نشود آنها نیز وارد رقابت می‌شوند.

 ستاد آقای قالیباف و سعید محمد تشکیل شده است

- ستاد آقای قالیباف نیز تشکیل شده و کار می‌کنند، البته آقای سعید محمد هم هستند و آنها نیز کاری به شورای ائتلاف ندارند. البته آقایان قاضی‌زاده و محسن رضایی نیز فعالیت می‌کنند.

آقای جلیلی کم‌وبیش فعالیت خود را دارد

- آقای جلیلی هم کارگروه‌های متعددی داشتند و در قالب دولت در سایه فعال بودند و ایشان هم کم‌وبیش فعالیت خود را دارند.

- این‌طور نیست که همه محدود به شورای ائتلاف و شورای وحدت شوند و اشخاص و گروه‌های دیگر نیز فعالیت می‌کنند.

به‌دنبال مشارکت حداکثری مردم هستیم

- به‌نظر می‌رسد نیروهای انقلاب و اصولگرا به‌تدریج فعال می‌شوند و قطعا معتقد به مشارکت حداکثری به‌عنوان توصیه همیشگی رهبر فرزانه انقلاب بوده‌اند.

- افتخار نظام اسلامی به پشتوانه مردمی و مشارکت گسترده مردمی است از این‌رو مشارکت ۴۲درصد در انتخابات مجلس را هم خوب و کافی نمی‌دانیم.

- باید تلاش کنیم امید و اعتماد به مردم بازگردد و تاثیر منفی عملکرد دولت بر سرمایه اجتماعی نظام، ترمیم شود.

- به دوستان تاکید کردیم خوش‌خیال و خاطرجمع نباشند، چراکه نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران قابل پیش‌بینی نیست و باید جدی کار کنیم و در عین حال مردم را متقاعد کنیم که هم در انتخابات شرکت کرده و هم به نیروی کارآمد، پرتوان و انقلابی رای بدهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول