اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس: آمریکا و اروپا در برجام بدهکار هستند نه طلبکار/ شرط بازگشت آمریکا به برجام رفع کامل تحریم‌هاست

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری طرف‌های برجامی ایران از جمله آمریکا باید تمام تحریم‌ها را که یک جانبه وضع کرده بودند، لغو کنند تا به وضعیت طبیعی برگردیم.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس: آمریکا و اروپا در برجام بدهکار هستند نه طلبکار/ شرط بازگشت آمریکا به برجام رفع کامل تحریم‌هاست

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری میزان گفت‌وگویی با عباس گلرو، رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.
 


فراتر از آنچه که در برجام تعهد شد عمل کردیم

- منویات مقام معظم رهبری فصل الخطاب همه صحبت‌هایی است که از درون جمهوری اسلامی ایران در قالب سیاست خارجی منعکس می‌شود. اظهارات رهبر حکیم انقلاب درباره برجام، اظهارات حکیمانه و دقیقی بود.

- جمهوری اسلامی ایران کاملاً به تعهدات خودش در برجام عمل کرده است. ما در بُعد امتیازاتی که در برجام به طرف مقابل دادیم فراتر از آنچه که تعهد شد عمل کردیم.

- ما به ناگاه و بر اساس تعهدات برجامی غنی‌سازی را به ۳.۶۷ دهم کاهش و سانتریفیوژ‌های خودمان را تقلیل دادیم.

- یک تعهد دیگر که ما فراتر از حد معمول آن را متقبل شدیم؛ دسترسی بازرسان بود که فراتر از پادمان جامع در این زمینه عمل شد.

آمریکا و اروپا در برجام بدهکار هستند نه طلبکار

- این کشور‌های بدهکار در شرایطی وانمود به طلب کاری می‌کنند که آمریکا به نوعی از برجام خارج شد و این توافق را نقض کرد و اروپا هم با عمل نکردن به برجام ناقض این توافق بود.

- خروج آمریکا از برجام و عمل نکردن اروپا به برجام دو روی یک سکه بود که بد عهدی طرف مقابل ایران را نشان داد.

- در حال حاضر این کشور‌ها آمده‌اند و طلبکار هستند و بحث بازگشت ایران به تعهدات برجامی را مطرح می‌کنند.

شرط بازگشت آمریکا به برجام رفع کامل تحریم‌هاست

- آنچه که ما بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها انجام دادیم یک حق طبیعی و قانونی بوده آن هم برای بازگشت به شرایط پیش از برجام.

- طبق فرموده مقام معظم رهبری طرف‌های برجامی ایران از جمله آمریکا باید تمام تحریم‌ها را که یک جانبه وضع کرده بودند، لغو کنند و اروپا نیز باید به تمام تعهداتش را در زمینه روابط پولی، مالی، بازرگانی و نفتی عمل کند تا به وضعیت طبیعی برگردیم.

- دیگر آن دوره گذشته که ما در مقابل هیچ، همه چیز را بدهیم، البته طبیعی است که ما اهل تعامل با دنیا هستیم و مقام معظم رهبری هم به‌صراحت فرمودند که شروط را ما تعیین می‌کنیم.

- بایدن کار سختی را در پیش دارد و اما نشدنی و غیر ممکن نیست. او می‌تواند با یک فرمان اجرائی و دستوری سیاست های گذشته را لغو کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول