اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

محسن هاشمی: پایگاه اجتماعی اصلاحات کاهش یافته است/ نمی‌توان گفت حمایت از روحانی اشتباه بود!

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پایگاه اجتماعی اصلاحات کاهش یافته است گفت: نمی‌توان گفت حمایت از روحانی اشتباه بود.

محسن هاشمی: پایگاه اجتماعی اصلاحات کاهش یافته است/ نمی‌توان گفت حمایت از روحانی اشتباه بود!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرفوری گفت‌وگویی با محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان و کارگزاران کاهش یافته است

- حزب کارگزاران خود را نزدیک به تفکرات آیت الله هاشمی رفسنجانی می‌داند، کارگزاران با ثباتی که طی این دو دهه در مواضع و عملکرد داخلی و بیرونی خود داشته است توانسته است جایگاه مناسبی بین احزاب اصلاح طلب ایجاد کند.

- البته پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان بدلیل عدم برآورده شدن انتظارات در دولت و شهرداری‌ها، طی چندسال اخیر کاهش یافته که کارگزاران هم از این موضوع مستثنی نیست اما تلاش دارد خود را در صحنه سیاسی فعال و اثرگذار نگه دارد.

آیت الله جنتی، روحانی را رییس جمهور کرد، نه اصلاح‌طلبان!

- معرفی آقای روحانی، به معنای اصلاح طلب بودن ایشان نبود.

- در سال ۱۳۹۲، آیت الله هاشمی رفسنجانی بعنوان یک چهره مورد وفاق بخش عمده جامعه در انتخابات حضور یافت و رد صلاحیت ایشان، یک غافلگیری و شوک بزرگی را به کشور وارد کرد.

- در آن شرایط ایشان برای حفظ انقلاب و فضای انتخاباتی از مردم خواستند که با صندوقهای رای قهر نکنند و ازمیان کاندیداهای موجود به آقای روحانی رای بدهند و بزرگان اصلاحات هم به احترام آقای هاشمی از آقای روحانی حمایت کردند.

-  می‌توان گفت که نتیجه انتخابات سال ۱۳۹۲، در واکنش به عملکرد شورای نگهبان بود یا به مزاح بگوییم، آیت الله جنتی، آقای روحانی را رییس جمهور کرد، نه اصلاح طلبان!

مشارکت در انتخابات ارتباط زیادی به عملکرد دوره گذشته ندارد!

- معمولا اصلاح طلبان در فضای مشارکتی و انتخابات پرشور، شانس بیشتری برای پیروزی دارند و اگر شرایط مانند انتخابات مجلس گذشته باشد ومشارکت پایین باشد، شانس اصلاح طلبان کمتر است.

- مشارکت در انتخابات هم ارتباط زیادی به عملکرد دوره گذشته ندارد، مانند مجلس قبل که مشکل خاصی نداشت اما بدلیل ناامیدی حاکم برجامعه ونارضایتی از شرایط نامناسب و فشار اقتصادی، میزان مشارکت افت کرد.

- باید دید که در انتخابات آینده آیا این امید و احتمال بهبودی شرایط به جامعه تزریق می شود یا نه و آیا بسترسازی لازم برای ایجاد شور انتخاباتی  فراهم می شود یا خیر.

نمی‌توان گفت حمایت از روحانی اشتباه بود!

- هر تصمیم را باید در زمان وشرایط خود ارزیابی کرد، حمایت از آقای روحانی در سال ۱۳۹۲ و در آن شرایط گزینه ممکن مناسبی بود که به نتیجه می رسید و نمی توانیم بگوییم اشتباه بود.

- پس از رحلت آیت الله هاشمی نیز بیش از آنکه بگوییم اشتباهات آقای روحانی اضافه شد، باید بگوییم مشکلات دولت اضافه شد.

- خروج ترامپ از برجام ارتباط زیادی به آقای روحانی نداشت وشاید هرکس دیگر هم بود اتفاق می افتاد، البته آقای روحانی یک فرد بدون نقص و اشتباه نیست و نقائص ایشان نیز برآیت الله هاشمی رفسنجانی پوشیده نبود.

در موضوع رابطه با آمریکا رهبرانقلاب تصمیم‌گیر است

- در موضوع رابطه با آمریکا رهبرانقلاب، تعیین کننده وتصمیم گیر است و ایشان نیز سیاست‌ها را اعلام کرده است.

- هنر دولت این است که در این چارچوب بتواند بیشترین استفاده را در جهت حل مسایل کشور و مردم انجام بدهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول