اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حق‌شناس: حمایت اصلاحات از لاریجانی منتفی است/ شورای شهر در تحقق وعده‌ها توفیق جدی داشت!

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه ما در سال ۹۲ ناچار به حمایت از روحانی بودیم گفت: فضای سیاسی کشور در سال ۱۴۰۰ متفاوت از ۹۲ است و دیگر انتخاب بین گزینه بد و بدتر جواب نخواهد داد.

حق‌شناس: حمایت اصلاحات از لاریجانی منتفی است/ شورای شهر در تحقق وعده‌ها توفیق جدی داشت!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

اصولگرا و اصلاح‌طلب جهت ارتقای جایگاه تحزب در کشور تلاش بیشتری کنند

- مهمترین راه برای برون رفت کشور از وضعیت امروز و عدم پاسخگویی نهادهای قدرت به مردم و میلی که به سمت قدرت انفرادی شکل می‌گیرد به خاطر تضعیف جایگاه تحزب در کشور است.

- از این رو ایجاب می‌کند هم احزاب اصولگرا و هم احزاب اصلاح‌طلب جهت ارتقای جایگاه تحزب در کشور تلاش بیشتری کنند و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

- متأسفانه شاهد هستیم رئیس‌جمهوری که امروز سرکار است هیچ نسبتی با احزاب ندارد. رئیس‌جمهور قبل از او هم همین طور بود.

- اگر بخواهیم استثنا قائل شویم، اولین دوره انتخابات آیت‌الله خامنه‌ای بود که بعنوان دبیرکل حزب جمهوری اسلامی در قامت کاندیدای ریاست جمهوری درانتخابات حاضر شدند؛ حزب جمهوری در آن مقطع، حزب کاملاً جدی و چارچوب‌دار بود اما متأسفانه تعطیل شد و اثری از آن حزب باقی نماند.

اگر نامزد نماینده حزب باشد رئیس‌جمهور راه ارتباطی خود را روی مردم نمی‌بندد

- اگر نامزد حزبی از یک حزب به صحنه آمد و انتخاب شد، طبیعی است که حزب او پاسخگوی مسئولیت‌های رئیس‌جمهور خواهد بود و دیگر رئیس‌جمهور در پاستور نمی‌نشیند و درب ارتباطی خود را ببندد و حتی استاندران را به حضور نپذیرد و مسئولیتی هم در قبال رأیی که از مردم گرفته است، نداشته باشد.

- آن موقع دفاتر حزبی در استان‌ها پاسخگو خواهند بود و ساختار دبیرکل، دفاتر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پشتوانه‌های حضور رئیس‌جمهور خواهند بود.

حمایت اصلاحات از لاریجانی منتفی است

- در سال ۹۲ در وضعیتی قرار گرفته بودیم که ناچار شدیم از «حسن روحانی» حمایت کنیم.

- ائتلاف نانوشته ای بین جریان اصلاحات، میانه و اصولگرای معتدل شکل گرفت و این سه جریان نامزد واحدی را معرفی کردند و در انتخابات هم به پیروزی رسیدند.

- فضای سیاسی کشور در ۱۴۰۰ با ۹۲ به شدت متفاوت است و حتی اگر رهبر جریان هم اعلام نظر کنند بدنه اصلاحات با آن همراهی نخواهد کرد.

- بخش اعظم جریان اصلاحات -نهاد اجماع‌ساز- نمی‌تواند بدنه خود را نادیده بگیرد. بدنه‌ای که به شدت معترض است و حتی به حضور در انتخابات راضی نیست و اگر می‌خواهد راضی باشد باید از انتخابات رقابتی مطمئن شود.

- اگر می‌خواهیم بین گزینه بد و بدتر قرار بگیریم و سراغ گزینه بد برویم قطعاً این بار جواب نخواهد داد و حمایت اصلاحات از «علی لاریجانی» و یا هر گزینه‌ای که از سوی اعتدال‌گرایان مطرح شود منتفی است.

اگر کارگزاران مثل انتخابات مجلس رفتار کند دستاورد نخواهد داشت

- حزب کارگزان سازندگی در انتخابات مجلس یازدهم فهرست ۳۰ نفره ارائه داد اما کف رأی لیست کارگزاران در تهران چیزی حدود ۵ هزار نفر و یا کمتر بود.

- اگر کارگزاران بخواهد مثل انتخابات مجلس رفتار کند بعید است دستاوردی بهتر از آنچه در انتخابات مجلس در تهران به دست آورد، کسب کند.

شورای شهر در تحقق وعده‌ها توفیق جدی داشت!

- بخواهیم نهادهای انتخاباتی (دولت- مجلس و شورای شهر) این دوره را با هم مقایسه کنیم، می‌توان اذعان اشت که قطعاً نهاد شورا با فاصله زیاد موفق‌ترین نهاد انتخاباتی هم نسبت به دولت و هم نسبت به مجلس بود و کاملاً در تحقق وعده‌ها و پیگیری خواسته‌ها توفیق جدی داشت.

- شورای شهر دررابطه با شهر فروشی، شفافیت، مبارزه با فساد، جلوگیری از تخریب باغات و مسائل فرهنگی و اجتماعی کارکرد قابل قبولی داشته است.

- این شورا می‌توانست در بخشی از حوزه‌ها پیگیری‌هایی انجام دهد، بخصوص در بحث پیگیری پرونده‌هایی که مربوط به حقوق مردم بود و آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول