اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مدیرعامل آبفا: بارندگی‌ها ۵۰ درصد کاهش داشته است/ امیدواریم در اردیبهشت‌ بارش‌های مناسبی داشته باشیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در سال آبی جاری (اول مهر ۹۹ تا مهر امسال) با کمبود ۵۰ درصدی بارش نسبت به سال آبی گذشته مواجه هستیم.

مدیرعامل آبفا: بارندگی‌ها ۵۰ درصد کاهش داشته است/ امیدواریم در اردیبهشت‌ بارش‌های مناسبی داشته باشیم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در سال آبی جاری (اول مهر ۹۹ تا مهر امسال) با کمبود ۵۰ درصدی بارش نسبت به سال آبی گذشته مواجه هستیم.

حمیدرضا جانباز افزود: در تعداد زیادی از استان‌های مرکز فلات ایران و استان‌های شرقی میزان بارش بسیار کاهش پیدا کرده است، مانند استان سیستان و بلوچستان که کمتر از ۱۰ میلی‌متر بارش در آن ثبت شده است.

وی با بیان اینکه استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، جنوب فارس، یزد و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان دچار کمبود شدید بارش هستند،  ادامه داد: امیدواریم در اردیبهشت‌ماه بارش‌های مناسبی داشته باشیم و بخشی از این کاهش جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از سال گذشته بیش از ۹۰ جلسه با سازمان هواشناسی برای برنامه‌ریزی مدیریت ارتقای تاب‌آوری و کاهش تنش آبی برگزار شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است در شهرها و روستاها کمترین تنش آبی را داشته باشیم که بر این اساس ۶ محور تدوین شده است.

جانباز افزایش ظرفیت تأمین آب، کاهش میزان هدر رفت آب، افزایش میزان ذخیره سازی آب، اطلاع رسانی عمومی و آموزش همگانی و درخواست از مشترکان برای مدیریت مصرف از این محورها عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: ایجاد شبکه‌های هوشمند نیز در دستور کار شرکت‌های آب و فاضلاب در سراسر کشور است و سعی می‌کنیم با مدیریت فشار، آب مناسبی را ذخیره و در پیک مصرف استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: در این دولت بیش از ۹ میلیون نفر از جمعیت روستایی از آب سالم بهره‌مند شدند، امسال نیز با اجرای طرح‌های پویش هر هفته الف-ب-ایران حدود ۹۰۰ هزار نفر از روستاییان بر اساس طرح‌هایی که افتتاح خواهد شد از آب شرب سالم بهره‌مند خواهند شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول