اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

برخی برای بزرگنمایی قدرت اسرائیل، «عددسازی» می‌کنند/ پاسخ آخرین حمله صهیونیست‌ها علیه ایران را حاج قاسم داده است

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا اصابت موشک به نزدیکی تاسیسات هسته‌ای «دیمونا» در رژیم صهیونیستی را نقطه عطفی در شکل گیری توازن قوا بین سوریه و این رژیم دانست.

برخی برای بزرگنمایی قدرت اسرائیل، «عددسازی» می‌کنند/ پاسخ آخرین حمله صهیونیست‌ها علیه ایران را حاج قاسم داده است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا با ایرنا گفت‌وگویی داشته است که بخش‌های مهم آن در ادامه آمده است.

برخی اظهارات «عددسازی» با هدف «بزرگنمایی قدرت اسرائیل» است

- برخی اظهارات درباره تعداد حملات رژیم صهیونیستی به مواضع ایران «عددسازی» با هدف «بزرگنمایی قدرت اسرائیل» است.

- نقطه به نقطه حملاتی که اسرائیل انجام داده، ثبت شده است؛ چه یک خمپاره چه موشک و چه حمله هوایی.

- آخرین حمله ای که به مقر ایرانی وارد شد، فرودگاه تی فور بود که تعدادی از ایرانیان شهید شدند و بلافاصله و کمتر از زمان قابل محاسبه رژیم صهیونیستی، این حمله توسط حاج قاسم سلیمانی جبران شد و خود آنها هم پیامش را گرفتند.

- معمولا رژیم صهیونیستی سعی می‌کند به نقاطی که مقاومت و جمهوری اسلامی هست نزدیک نشود چون می داند بدون جواب نخواهد بود.

حادثه دیمونا نقطه عطف توازن قوا بین سوریه و رژیم صهیونیستی

- نظام سیاسی سوریه به دلایلی که به خودشان مربوط است علاقه‌مند نبودند طی این ده سال (قبل از شلیک موشک اخیر به دیمونا) یک جبهه جدیدی را در مقابل خودشان بازکنند، ما هم به استدلال آنها کاری نداریم، آنجا سرزمین خودشان است و منافع و مصالح شان را خودشان می دانند و مقاومت هم نمی‌خواست اقدامی را به دولت سوریه تحمیل کند.

- سوریه در آن زمان بر اساس محاسبات خود احساس می‌کرد این حملات آسیب زیادی به آن وارد نخواهد کرد و ارزش ایجاد یک جبهه جدید ندارد، بنابراین دلیل عدم اقدام جدی در مقابل حملات اسرائیل بر اساس ملاحظات دولت سوریه بوده است.

- رژیم صهیونیستی قبل از اصابت موشک به نزدیکی دیمونا هیچ گونه تهدیدی را از جانب سوریه احساس نمی‌کرد، البته طی دو سال گذشته تفاوت عملکرد پدافند هوایی سوریه در مقایسه با قبل را فهمید. تعداد این حملات هم رفته رفته کاهش پیدا کرد و بر اساس اسناد، گاهی چهار پنج ماه حمله‌ای صورت نمی‌گرفت. دلایل حملات اسرائیل هم بیشتر داخلی بود. به موازاتی که نتانیاهو در داخل با مشکل روبرو می‌شد سعی می‌کرد که بحران های داخلی را به خارج منتقل کند.

- اصابت موشک به نزدیکی تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی در دیمونا نقطه عطف در توازن قوا بین دو طرف است؛ با اتفاقی که با اصابت موشک به نزدیکی دیمونا افتاد، رژیم صهیونیستی فهمید که دیگر از این به بعد نمی تواند مبسوط الید باشد. موشکی که به این منطقه اصابت کرد موشک نقطه زن بود اما به این دلیل دیمونا را نزدند، چرا که در صورت انفجار دیمونا تعداد زیادی از مردم بی‌گناه کشته می‌شدند. با اینحال، پیامی که باید به رژیم صهیونیستی و نتانیاهو می‌رسید، رسید.

- دو هفته قبل از این قضایا، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به آمریکا رفت. کمتر از بیست و چهار ساعت بعد از این اتفاق هم یک تیم نظامی امنیتی از رژیم صهیونیستی دوباره به آمریکا رفت. آنها آنجا رفتند تا مشاوره های لازم را بگیرند که مسیر آینده چگونه خواهد بود.

- این حادثه یک علامت و هشدار به کشورهایی مثل بحرین و امارات و عربستان سعودی بود که می خواهند کلید امنیت کشور خودشان را به رژیم صهیونیستی بدهند.

بایدن در حال ادامه سیاست فشار و قانون تحریم قیصر است

نباید اینگونه تصور شود که سیاست های منطقه ای دولت آمریکا در دوره بایدن به صورت ماهوی متفاوت از گذشته است. بایدن فعلا در حال ادامه سیاست فشار و قانون تحریم قیصر است. سرقت منابع نفتی در شرق سوریه همچنان از سوی آمریکایی ها صورت می گیرد. بنابراین جز تغییر لحن تغییر عملی در رفتار آمریکا صورت نگرفته و اگر هم بگیرد به دلیل عملکرد مقاومت بوده است.

تغییر رویکرد برخی کشورهای اروپایی و آسیایی و عربی نسبت به سوریه ارتباطی با دولت بایدن ندارد و از دوره ترامپ آغاز شده است.

پیروزی‌های جبهه مقاومت و تغییر رویکرد‌ها نسبت به سوریه 

اصلا موضوع تغییر دولت در آمریکا مورد بحث دولت سوریه نیست بلکه این شرایط جبهه مقاومت است که باعث تغییر رویکرد برخی کشورها در قبال سوریه شده است.

اینکه می بینیم برخی کشورها که از سوریه فرار کرده و سفارتخانه‌های خود را بستند، مثل قطر و امارات و حتی عربستان، امروز رویکرد خود را تغییر می‌دهند، به دلیل شکست آنها از مقاومت بوده است.

با توجه به مقاومتی که نظام سوریه انجام داد و توجه به خواست مردم در قالب صندوق رای باعث تغییر لحن برخی کشورها شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول