اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

شریعتی: عجله دولتمردان برای به سرانجام رسیدن مذاکرات انتخاباتی است/ مردم تحمل دولت سوم روحانی را ندارند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: برخی از وزرای دولت که نمادی از ادامه راه روحانی هستند، به دنبال حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند، در حالی که مردم اقبالی ندارند که دولت سوم روحانی روی کار بیاید و تحمل آنان را ندارند.

شریعتی: عجله دولتمردان برای به سرانجام رسیدن مذاکرات انتخاباتی است/ مردم تحمل دولت سوم روحانی را ندارند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با مالک شریعتی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

اراده مجلس بر این است که تمام تحریم‌ها لغو شود

- هدف مجلس از تصویب قانون اقدام راهبردی این بود که لغو تحریم‌ها برای کشور نفع اقتصادی به همراه داشته باشد.

- به تعبیر رئیس جمهور «همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است»، مجلس انقلابی این تفکر را قبول ندارد، معتقدیم که صرفاً برخی از مشکلات کشور ناشی از تحریم‌ها است.

- اراده مجلس بر این است که تمام تحریم‌ها لغو شود به گونه‌ای که مردم نفع اقتصادی ببرند و برای ما هم فرقی نمی‌کند که لغو تحریم‌ها در یک ساعت و یا چند روز عملیاتی شود.

زمان واقعی برای راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها طی شود

- حرف اصلی ما این است؛ اگر غربی‌ها صرفاً وعده لغو تحریم‌ها را بدهند و در عمل اتفاقی نیفتد، فایده‌ای ندارد و بنابراین باید زمان واقعی برای راستی آزمایی لغو تحریم‌ها طی شود.

- البته استقبال می‌کنیم که تحریم‌ها در یک دقیقه لغو شود اما از جهت فرآیند راستی آزمایی این موضوع امکان پذیر نیست.

احتمال حضور آمریکایی‌های دوتابعیتی در مذاکرات

- به تیم مذاکره کننده اجازه مذاکره مستقیم و غیر مستقیم با آمریکایی‌ها داده نشده است.

- ممکن است یک آمریکایی تابعیت دوگانه داشته باشد و با تابعیت دوگانه خود پشت میز مذاکره بنشیند و یا آنکه جلسات مذاکرات را به صورت آنلاین رصد کند و نظر خود را برای تیم اروپایی ارسال کند و اروپایی‌های عضو برجام نیز آن نظر را به عنوان موضع خودشان مطرح کنند، لذا تیم مذاکره کننده باید مراقبت کنند تا فریب آمریکا و اروپایی‌های عضو برجام را نخورند.

عجله دولت برای مذاکره پیش از انتخابات

- شواهد نشان می‌دهد که علت عجله دولتمردان برای به سرانجام رسیدن مذاکرات مباحث انتخاباتی است.

- حتی سفیر فرانسه هم این حرف را مطرح کرد و در مورد مذاکرات وین گفت: «ظریف را در اوج تنش‌های ایران و آمریکا به اجلاس جی ۷ دعوت کردیم تا پنجره مذاکرات بسته نشود. اکنون هم همین روند طی می‌شود و هدف هم این است که تا قبل از شروع انتخابات در ایران شاهد احیای کامل برجام باشیم».

ظریف دو مرتبه موضوع انتخابات را با مقامات خارجی در میان گذاشته

- حداقل ظریف دو مرتبه موضوع انتخابات را با مقامات خارجی در میان گذاشته است در حالی که انتخابات یک موضوع داخلی است.

- وزیر امور خارجه در زمان انتخابات مجلس نهم، در نشستی واقع در آمریکا خطاب به آنان گفت که اگر با ما توافق نکنید، تندروها سر کار می‌آیند. از سوی دیگر، فیلم گفتگوی معروف ظریف با محمد البرادعی، رئیس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را فراموش نمی‌کنیم که وی موضوع ملی هسته‌ای را وجه‌المصالحه حفظ اعتبار غرب و متقابلاً حفظ اعتبار و موقعیت جریان سیاسی متبوع خود در داخل کشور می‌خواند.

- این شواهد نشان دهنده آن است که دولتمردان در این زمینه بدسابقه هستند و تعجب می‌کنم که می‌گویند، موضوع مذاکرات را انتخاباتی نکنید، در حالی که خودشان این موضوع را انتخاباتی کردند.

مردم تحمل دولت سوم روحانی را ندارند

- کارنامه دولت بسیار ضعیف و دست آنان خالی است و به همین دلیل به نتایج این مذاکرات حتی روی کاغذ نیاز دارند تا دستشان را برای انتخابات و پیروزی بر جناح متبوع خود پر کنند.

- برخی از وزرای دولت چون ظریف، آذری جهرمی و زنگنه که نمادی از ادامه راه روحانی هستند، به دنبال حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند، در حالی که مردم اقبالی ندارند که دولت سوم روحانی روی کار بیاید و تحمل آنان را ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول