اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

چگونه خسارت خود را از صنعت برق بگیریم؟

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر گفت: مشترکان نگران دریافت خسارات برقی خود که به دلیل قطع و وصل برق پیش آمده نباشند چراکه به راحتی می توانند درخواست خود را در سامانه درج کنند و قطعا پیگیری خواهد شد.

چگونه خسارت خود را از صنعت برق بگیریم؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، عبدالامیر یاقوتی مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر با بیان اینکه بر اساس بیمه مشترکان اگر خسارتی بر دارایی مشترکان خانگی یا سایر مصارف تحمیل شود که منشا آن برق باشد، در چارچوب قرارداد بیمه خسارت مشترکان و مفاد قرارداد پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: در ابتدا لازم است مشترک وارد سایت توانیر و بخش بیمه خسارات مشترکین شود و یا از طریق جستجو در موتورهای جستجوگر  به راحتی وارد سایت مورد نظر شود و درخواست خود را ثبت کند.

وی با بیان اینکه زمانی که مشترکان وارد سایت bimetavanir.org.ir شدند می بایست شناسه قبض خود را وارد و اگر مستنداتی دارند لازم است اطلاعات آن را وارد کنند، گفت: علاوه بر این اگر هزینه‌ای پرداخت کردند فاکتور آن را به درخواست خود اضافه کنند که پس از آن وارد مراحل رسیدگی، بررسی کارشناس، تعیین خسارت، گرفتن شماره شبا و نهایتا پرداخت می‌شوند.

به گفته یاقوتی ممکن است این خسارات در حوزه وسایل خانگی نباشد و آنش سوزی اتفاق افتاده باشد که در این شرایط نیز اگر ارگان‌هایی ذی‌صلاح تایید کنند که منشا خسارت برق است متناسب با مستنداتی که واحدهای ذیربط ارائه می‌دهند امور مالی لازم انجام، مبلغ برآوردی محاسبه می‌شود و مراحل بعدی ادامه دارد.

یاقوتی با بیان اینکه اگر حادثه منجر به قطع عضو شود، مجددا بر اساس قوانینی که وجود دارد هزینه ها برآورد و پرداخت صورت می گیرد، گفت: اگر حادثه منجر به فوت نیز شده باشد بر اساس مستندات پزشک قانونی مراحل کار پیش می رود و هزینه ها پرداخت می شود، در واقع در پنج گروه لوازم خانگی، آتش سوزی، پزشکی، نقص عضو و فوت هزینه ها پرداخت می شود.

هر مشترک چقدر حق بیمه پرداخت می‌کند؟/ چقدر خسارت پرداخت می شود؟

وی با اشاره به میزان حق بیمه ای که در قبوض برق از مشترکان اخذ می شود، اظهار کرد: مشترکان خانگی شهری ۱۰۰ تومان به ازای هر ماه و مشترکان تجاری شهری ۱۰۰۰ تومان به ازای هر ماه پرداخت می کنند و این مبلغ برای مشترکان روستایی نصف می شود.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر با بیان اینکه پرداخت خسارات در سال گذشته نسبت به سال 1398 افزایش یافت و تقریبا دو برابر شد که اکنون نیز در حال پرداخت های سال قبل هستیم، گفت: قرارداد ۱۴۰۰ نیز باتوجه به اینکه برج دو دستورالعمل اجرایی آن تدوین شد اکنون تشریفات مناقصه آن در حال انجام است و امیدواریم برای برج پنج بیمه جدید را برای سال ۱۴۰۰ داشته باشیم.

یاقوتی با اشاره به پرداخت سقف خسارت برای بخش های مختلف گفت: برای سال 1399 خسارت لوازم ۲۵۶ میلیون ریال، انفجار و آتش سوزی حدود ۹۵۰ میلیون ریال، غرامت فوت و غرامت نقص عضو  مطابق قوانین کشوری است.

نیازی به مراجعه حضوری نیست

وی با بیان اینکه اگر مدارک مورد نیاز برای این امر ناقص باشد کارشناس به متقاضی اطلاع می دهد و مدارک که مجدد کامل شد پرونده پیش می رود، تاکید کرد: عملا نیازی به حضور فیزیکی متقاضی نیست ولی اگر در مواردی نیز لازم باشد کارشناسان بیمه اعلام خواهند کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول