اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

نظرسنجی| تأثیر زیاد مناظره‌های انتخاباتی بر پیروزی کاندیداها/ شبکه‌های اجتماعی موثرترین راه تبلیغ

نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان می‌دهد ۶۴.۲ درصد پاسخگویان تاثیر مناظره‌های انتخاباتی را در پیروزی داوطلبان «زیاد» می‌دانند. همچنین ۴۸.۵ درصد اعلام کردند «شبکه های اجتماعی» موثرترین راه برای انجام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است.

نظرسنجی| تأثیر زیاد مناظره‌های انتخاباتی بر پیروزی کاندیداها/ شبکه‌های اجتماعی موثرترین راه تبلیغ

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، همزمان با شروع رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، ایرنا نظرسنجی آنلاین هفتگی خود را به همین موضوع اختصاص داد و از مخاطبان خود خواست تا در باره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اعلام نظر کنند. پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۷ خرداد ماه جاری روی سایت ایرنا قرار گرفت و نزدیک بر ۹ هزار  نفر در این  نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

تأثیر مناظره‌های انتخاباتی بر رأی مردم

در این نظرسنجی از مخاطبان سوال شده است که تاثیر مناظره های انتخاباتی را در پیروزی نامزدها چقدر می‌دانند؟ ۶۴.۲ درصد پاسخگویان تاثیر مناظره های انتخاباتی را در پیروزی داوطلبان «زیاد» می‌دانند. از نظر ۱۸.۱ درصد مناظره‌ها در پیروزی نامزدها «کم» اثر است و ۱۷.۷ درصد  نیز آن را «تاحدی»‌ موثر  می‌دانند.

شبکه‌های اجتماعی موثرترین راه تبلیغ

همچنین در این نظرسنجی پنج  سوال ؛ ۱-  موثرترین راه برای انجام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کدام است ؟  ۲- تبلیغات از طریق کدام شبکه  اجتماعی را موثر تر می دانید؟  ۳- تاثیر شبکه های تلویزیونی ماهواره ای را در روند انتخابات چقدر می دانید؟  ۴- تاثیر مناظره های انتخاباتی را در پیروزی نامزدها چقدر می دانید؟ ۵- تاثیر سخنرانی و میتینگ های نامزدها را در پیروزی آنها چقدر می دانید؟  مطرح شد.

طبق این گزارش، ۴۸.۵ درصد پاسخگویان «‌شبکه‌های اجتماعی» را موثرترین راه برای انجام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری می دانند. پس از شبکه های اجتماعی  «‌رادیو و تلویزیون »‌ با ۴۵.۱ درصد از سوی پاسخگویان انتخاب شده است.  «پوستر و پلاکارد »‌ با ۴.۵ درصد و «‌رسانه های چاپی » ‌با ۱.۹ درصد به عنوان  دیگر راه های موثر در انجام تبلیغات از سوی مخاطبان انتخاب شده است .

براساس این بررسی، ۴۳.۲ درصد پاسخ گویان  تاثیر شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای را در روند انتخابات «‌زیاد»‌ می دانند.  ۳۰.۹ درصد  تاثیر شبکه‌های ماهواره ای را «‌تاحدی» ‌و ۲۵.۹ درصد «‌کم »‌ اعلام کردند.

همچنین ۴۲.۹ درصد پاسخ گویان معتقدند، سخنرانی و میتینگ‌های نامزدها تاثیر «‌زیادی»‌ در پیروزی آنها دارد. ۲۹.۴ درصد مخاطبان میزان این تاثیر را «‌تاحدی»‌ و ۲۷.۷ درصد «‌کم »  اعلام کردند.

پیشتازی اینستاگرام در بین شبکه‌های اجتماعی

در پاسخ به سوال؛‌  تبلیغات از طریق کدام شبکه  اجتماعی را موثر تر می دانید ؟ ۴۰.۳ درصد  پاسخگویان  «‌اینستاگرام »‌ ، ۱۸.۹ درصد «‌تلگرام»‌ و ۱۶.۵ درصد «‌واتس آپ »‌ را به عنوان شبکه های اجتماعی موثر در امر تبلیغات  دانستند . همچنین  «‌کلاب هاوس » ‌با ۷.۱ درصد  و «توییتر» با  ۳.۳ درصد در رده های بعدی  انتخاب  پاسخگویان قرار دارد .  ۱۳.۹ درصد مخاطبان نیز «‌سایر شبکه ها »‌را  به عنوان موثرترین شبکه اجتماعی  انتخاب کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول