اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط| از وعده یارانه‌ای همتی تا فاز اورژانسی «دولت سلام»/ رئیسی مولفه‌های انتخاب همکارانش را اعلام کرد

بسته شانزدهم «خط و ربط» گزیده آخرین اخبار انتخاباتی را در معرض دید مخاطبان خبرگزاری فارس قرار می‌دهد. از وعده‌های جدید نامزدها تا اما و اگرها درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات.

خط و ربط| از وعده یارانه‌ای همتی تا فاز اورژانسی «دولت سلام»/  رئیسی مولفه‌های انتخاب همکارانش را اعلام کرد

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: امروز هم برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات 1400 در رسانه‌ها ادامه داشت و نامزدها با حضور در رسانه ملی برنامه و دیدگاه‌های خود را با مردم در میان گذاشتند.

امروز دبیر ستاد انتخابات کشور هم تأکید کرد که ارائه شناسنامه و کارت ملی یا کد ملی برای شرکت در انتخابات و فرآیند رای‌گیری الزامی است.

بسته شانزدهم «خط و ربط» در ادامه از نظرتان می‌گذرد.
 


اولین وعده‌ای که محسن رضایی محقق خواهد کرد

محسن رضایی اولین وعده‌ای که محقق خواهد کرد را وعده یارانه ۴۵۰ هزار تومانی عنوان کرده و گفته: ایران را به کانون غذای جمعیت 500 میلیونی در اتحادیه آسیای جنوب غربی تبدیل خواهم کرد.

رضایی معتقده که دهه ۹۰ برای ما دهه از دست رفته است. او گفته: در این دهه میانگین رشد اقتصادی صفر شد، میانگین تورم ۲۴ درصد بود که بدترین آن در سه سال گذشته است، میانگین رشد سرمایه ثابت خالص منفی پنج درصد بود و در طی ۵۰ سال اخیر برای اولین بار رشد استهلاک سرمایه از رشد سرمایه‌گذاری بیشتر شد.
 


رئیسی مولفه‌های انتخاب همکارانش را اعلام کرد

سید ابراهیم رئیسی معتده که اگر مشکل قاچاق صرفا با برخوردهای پلیسی و قضایی حل می شد تاکنون باید قاچاق ریشه‌کن می‌شد. او گفته که بسیاری از آنچه امروز به‌عنوان پرونده فساد و قاچاق به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود محصول عدم اقدام به موقع و فقدان نظارت صحیح دولت است.

کاندیدای ریاست جمهوری سیزدهم، مردمی بودن، ضد فساد بودن و برخورداری از روحیه انقلابی را سه مولفه برای انتخاب همکارانش عنوان کرده و گفته: همه بدانند دولت مردمی هیچ‌گونه فسادی را بر نمی‌تابد و اجازه نمی‌دهیم در هیچ کجای سازمان اداری دولت فساد لانه کند.

او جوانان مجرد را هم خطاب قرار داده و گفته: من به جوانان گفته‌ام که آنها ازدواج کنند، ما هم ساخت مسکن برایشان را از همان روز نخست دولت پیگیری می‌کنیم و فکر می‌کنم بشود طی ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی ساخت.


فاز اورژانسی دولت سلام

قاضی زاده هاشمی شعار خود را کاهش نرخ تورم به زیر 5 درصد عنوان کرده و گفته: هر خانواده ایرانی باید یک شناسنامه اقتصادی نزد دولت داشته باشد. تا مشخص شود درآمدش چقدر است؟ هزینه اش چقدر است؟

نامزد تشکیل دولت سیزدهم اولین کاری که باید انجام دهد را حل کردن قضیه بورس می‌داند. او دولت سلام را دارای یک فاز اورژانسی خوانده و گفته: مثلا قضیه کرونا کاملا اورژانسی است و ۶۰ درصد مشاغل گرفتار این موضوع شده‌اند و باید در این زمینه اورژانسی عمل کرد و دو سه ماهه این موضوع را جمع کنیم.

باید تولید داخل برای ما ناموس باشد، ارز 4200 تومانی 30 هزار میلیارد را به باد داد، دیپلماسی اقتصادی تمامی دیپلماسی ماست از دیگر کلیدواژه‌هایی است که قاضی‌زاده امروز بر آنها تکیه کرده است.

 

همتی هم وعده یارانه‌ای داد

همتی معتقده پرداخت یارانه در کشور هدفمند نیست. او گفته که قصدم نیست که عدد بدهم اما هر خانوار حداقل باید یک میلیون یارانه به ۳ دهک پایین بدهیم.

او این وعده را هم داده که کسی از او جمله معروف «نمی‌گذارند کار کنم» را نخواهد شنید. همتی درباره خودرو هم گفته: باید اصلاح جدی در کیفیت خودروی داخلی داشته باشیم. ما الان خودروی بی‎کیفیت داخلی را داریم به قیمت فورد آمریکایی می‎فروشیم و این اصلا برای مردم قابل قبول نیست.

انتقاد مهرعلیزاده از چمبره 70درصدی دولت بر اقتصاد

مهرعلیزاده هم معتقده که چمبره 70 درصدی دولت بر اقتصاد کشور، مردم را بی‌کار کرده،‌ رقابت را از بین برده و تولید و صادرات را قفل کرده و 70 درصد ظرفیت شهرک‌های صنعتی تعطیل است و این یعنی بی‌کاری 4 تا 4.5 میلیون نفر.

معطل نفت نمی‌مانم

سعید جلیلی هم گفته: می‌توان از کشاورزی،‌ پتروشیمی،‌ برق و معدن تا سال ۱۴۰۴ چند ده میلیارد فقط ارزآوری داشت و معطل نفت نماند. در این خصوص برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم و از روز اول دولت آن را اجرا خواهیم کرد.

وعده زاکانی برای رانت مولد به کشاورزان

زاکانی به امنیت غذایی توجه ویژه کرده و گفته: ما به کشاورزی رانت مولد می‌دهیم، کشاورزی امنیت غذایی ملت ایران را تأمین خواهد کرد. به عنوان یک اولویت اساسی در تولید به کشاورزی توجهی خاص خواهیم کرد.

کاندیداتوئیت|از رانت سلطان‌پرور تا فعال شدن به جای علاف بودن
 

 

 

 

 

 


طرح رئیسی برای ساخت 4 میلیون مسکن بدون آورده اولیه

پروین‌پور، عضو سابق شورای عالی مسکن گفته: یک تیم تخصصی و پژوهشی در حوزه اقتصاد و مسکن حدود ۷ ماه است روی طرحی کار می‌کند که ارتقا یافته و تقویت شده طرح مسکن مهر است. این طرح به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در دستور کار ایشان قرار دارد.

در طرح جدید قرار است طی ۴ سال آینده ۴ میلیون واحد مسکونی ساخته شود، یکی از مزیت‌های این طرح آن است که متقاضی هیچ آورده اولیه ندارد.

مثلث انتخاباتی اصلاحات

روزنامه شرق در تشریح وضعیت امروز اصلاح‌طلبان در انتخابات نوشته: محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی تنها نامزدهای اصلاح‌طلب این دوره از انتخابات هستند مهرعلیزاده همچنان امید دارد که اجماع اصلاح‌طلبان را به دست بیاورد و این در حالی است که از آن‌ سو تمایل‌هایی از سوی حزب کارگزاران سازندگی به حمایت از عبدالناصر همتی دیده می‌شود. با این حال آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات همچنان می‌گوید: آخرین موضع همانی است که اعلام شد.

محمود صادقی از اعضای ناسا اما درباره تقاضای مهرعلیزاده برای بررسی برنامه‌اش در جبهه اصلاحات گفته: در جبهه اصلاحات صحبت هایی شده، اما در این زمینه هنوز تصمیم گیری نشده. نظر بعضی از اعضاء این است که اگر مهرعلیزاده و همتی تمایل دارند، برنامه های خود را به جبهه ارائه کنند، ولی اختلاف نظر میان اعضا وجود دارد.

آخرین تحولات در ستاد انتخاباتی نامزدها

علیرضا زاکانی در احکامی، جواد تاجیک را به عنوان قائم مقام و شهیده جهانیان را به عنوان مسئول امور بانوان ستاد انتخاباتی خود را منصوب کرد.

طی حکمی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی به عنوان رئیس کمیته نمایندگان مجلس یازدهم ستاد آیت‌الله رئیسی انتخاب شد.

علیرضا احمدی، رئیس شورای مرکزی و سیاستگذاری نهضت «هر خانه یک ستاد آیت الله رئیسی» گفت: ما برای نهضت هرخانه یک ستاد سامانه‌ای را راه اندازی کردیم که هر فردی تمایل داشت خانه اش را تبدیل به ستاد کند، ثبت نام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول