اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  شبکه های اجتماعی

تمدن نوین

ساخت واکسن «ایرانی» کرونا، نشانه بزرگ ابطال توطئه غرب است و نشان داد می‌شود ضمن حفظ فرهنگ‌و هویت و اعتقاد «پیشرفت» هم کرد و ای بسا، معتقدان به ظرفیت‌های داخلی، عاملان توسعه و پیشرفت این کشور هستند، که هستند.

تمدن نوین

به گزارش فارس پلاس، وحید عظیم‌نیا در صفحه شخصی خود نوشت: این خبر را با دقت چند بار بخوانید:

«عالی‌ترین مقام ایران #واکسن ایرانی تزریق کرد». «واکسن ایرانی». #ساخت_ایران . اما «ایرانی» بودن آن چرا مهم است؟ 

ابوبکر محمد بن زکریای رازی نخستین #پزشک ایرانی تفاوت «سرخک» و «آبله» را نوشته بود اما کشف واکسن «آبله» در پایان سده ۱۸ دقیقاً سال ۱۷۹۶ میلادی به نام «ادوارد جنر» پزشک انگلیسی ثبت شد. 

سَدهٔ ۱۸ یعنی بین سال‌های ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ میلادی به دلیل اکتشاف‌های نو، #سده_روشنگری نام گرفت و در این سده، سررشته پول و سرمایه و قدرت علمی دست #بورژوازی افتاد؛ طبقه‌نوپای مرفه که با به کارگرفتن دیگران ثروتمند می‌شد.

تمدن بورژوازی از همان زمان با پشرفت‌های گسترده در زمینه‌های علمی، فنی، فکری و کلاً امور مادی زندگی، #استعمار کشورها و بهره‌کشی از دیگر ملت‌ها و به عبارت بهتر «جنایت علیه انسان» را آغاز کرد.

طلایه‌داران عصر روشنگری در گفته‌ها و‌نوشته‌های خود به ناروا و به دروغ به جهانیان باوراندند که جهان آن‌سوی مرزهای #اروپا (و‌بعدها آمریکا) از مردمی وحشی تشکیل شده و تنها اروپاست که در بردارندهٔ بالاترین! تمدن‌هاست و شایستگی دارد به همه امور جهان چیره‌گی یابد.

 این توطئه به سه طریق انجام می‌شد: ۱. سکوت در برابر شکوه و عظمت تمدن‌های غیراروپایی،۲. وارونه جلوه دادن ارزش‌های دیگر تمدن‌ها و ۳. وانمود کردن این گزاره به جهانیان که «دورشدن از سُنت‌ها و عادات کهنه»! اروپا را از دیگران برتر کرده است نه لزوماً دست‌یابی به #دانش و فن و کارشناسی!.

با همین توطئه سوم، دیگر ملت‌ها را از دست‌یابی به دانش منع و راه پیشرفت‌ آن‌ها را دورانداختن هویت و #فرهنگ و سنت معرفی می‌کردند! شوربختانه در آغاز اوج استعمار بورژوازی، نخستین سفرای ایران در اروپا مانند عسکرخان رومی، میرزا ابوالحسن خان ایلچی و میرزاصالح شیرازی #فراماسون شدند و واقعیت ماجرا را به مردم خودشان نگفتند که راه سعادت ملت از «دانش بومی» می‌گذرد نه «وابسته شدن به دیگر ملت‌ها».
 متأسفانه این پیروی کورکورانه از غرب از حدود ۲۰۰ سال قبل  عامل بدبختی و تیره‌روزی این ملت بوده و  سعادت و رفاه ایران مستلزم کَندن ریشه این فکر نکبت است.

ساخت واکسن «ایرانی» کرونا، نشانه بزرگ ابطال توطئه غرب است و نشان داد می‌شود ضمن حفظ فرهنگ‌و هویت و اعتقاد «پیشرفت» هم کرد و ای بسا، معتقدان به ظرفیت‌های داخلی، عاملان توسعه و پیشرفت این کشور هستند، که هستند.

باید به #تمدننویناسلامی اعتقاد داشت و برای توسعه آن تلاش کرد. «واکسن ایرانی» و حامی اصلی آن که امروز تزریق کرد، نشان داد در مسیر این تمدن هستیم؛ ان‌شاءالله.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول