اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

واکنش کاربران به کم‌آبی‌ها در خوزستان: غم خوزستان، غم همه ایران است/ ضد انقلاب می‌خواهد از آب گل آلود، ماهی بگیرد

درگیری بیش از 700 نقطه از خوزستان با تنش آبی صدای اعتراض مردم این استان را درآورده است. اعتراضاتی که ضد انقلاب نیز به دنبال سوء استفاده از آن است. وقایع این روزهای این استان واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

واکنش کاربران به کم‌آبی‌ها در خوزستان: غم خوزستان، غم همه ایران است/ ضد انقلاب می‌خواهد از آب گل آلود، ماهی بگیرد

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: این روزها مردم استان خوزستان به شدت درگیر تنش آبی هستند؛ کم آبی در برخی مناظق به حدی است که مردم در تأمین آب شرب هم با مشکل مواجهند. علاوه بر این، مشکل کم‌آبی در خصوص آبیاری زمین‌های زراعی و تغذیه احشام نیز باعث نگرانی مردم این مناطق شده است. بر اساس اعلام استاندار خوزستان بیش از 700 نقطه از این استان با تنش آبی مواجه است.

تداوم کم‌آبی‌ها صدای اعتراض مردم را نیز درآورده است. مردم تجمعات کوچک و بعضا بزرگی در محله‌های مختلف این استان ایجاد کرده و نسبت به این موضوع اعتراض نموده‌اند. حالا که 2 روز از این اعتراض‌ها می‌گذرد خبرهای رسمی از کشته شدن 2 نفر در جریان این اعتراضات اطلاع می‌دهد.

مصطفی نعیماوی یکی از این دو نفر بود که برخی تلاش کردند القاء کنند که او توسط نیروهای نظامی به قتل رسده که پدرش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که پسرم بسیجی بود نه شورشی. خرابکارها تیر اندازی کردند و پسرم را کشتند، از پلیس خواستار دستگیری و مجازات قاتلان هستم.

قاسم خضیری دومین نفری است که قربانی ناامنی‌های خوزستان شده است، عموی او نیز در گفت‌وگو با خیرگزاری فارس با رد این فرضیه که او توسط نیروهای نظامی به قتل رسیده است، گفت:‌ او اهل نماز و ا اعضای بسیج مسجد محله بود و در تجمعات و اعتراض‌ها شرکت نمی‌کرد.

وقایع استان خوزستان واکنش کابران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است. این واکنش‌ها در چند دسته قابل بررسی است.

گلایه از سوء مدیریت‌ها

اکثر واکنش‌ها و گلایه‌های کاربران از سوء مدیریت مسئولان در رسیدگی به معضلات خوزستان است. 


💬محمد شیروانی
سال ۹۸: آب پشت سد انقد زیاد بود، که مجبور شدن رهاسازی انجام بدند و سیل اومد!
سال ۱۴۰۰: از بی آبی حتی احشام هم دارند تلف میشند!
از دردی که می‌کشیم!
#خوزستان

 

💬zahra chajhmaghi
تقریبا تمام سال های دهه ۶۰ تمام سال های دهه ۷۰، تمام دهه ۸۰ و ۹۰ به #خوزستان سفر کردم و هر بار با دیدن تضاد ثروت و محرومیتش به رها کردنش از طرف مدیران مطمئن تر شدم. مشکلات خوزستان یک شبه حاصل نشده که یک شبه برطرف بشه.
فقط امیدوارم اتفاقات این روزها شروعِ خوبی باشه برای فرداها

 

💬سید پویان حسین‌پور
وزارت نیرو، آبان‌ماه پارسال، به مسئولین حوزه آب در خوزستان درباره کم‌آبی هشدار داده و پیگیر انجام تدابیری در این زمینه شده اما عملا یا این هشدار توسط مسئولین منطقه‌ای جدی گرفته نشده یا در اجرای آن تعلل کرده‌اند.. این تنها یک نمونه از سوءمدیریت که نه، فقدان مدیریت در #خوزستان است!

 

💬علیرضا گرائی
نکته مهم اینجاست که؛ ماجرای #خوزستان علاوه رفع مشکلات مردم باید با محاکمه مسئولین مقصر در ایجاد این وضعیت خاتمه یابد....

 

💬صمصام
کسایی که مشکل آب خوردن مردم رو به مذاکره گره زدن حتی نتونستن مشکل آب #خوزستان رو حل کنن! مدعی های لیبرال مسلک که فقط میخورن و فربه میشن!

 

💬 محسن پورپیر
در غصه‌های این روزهای مردم خوزستان تمام کشور همدرد است، از خشکی تالاب انزلی ویا  انباشت وحشتناک زباله سراوان و هزاران لیتر شیرابه‌ی سمی درگیلان گرفته تا تشنگی آن دختر سیستانی و خشکیدن زاینده‌ رود اصفهان، اگرچه عنوان دردها مختلف است، اما سرمنشا آنها یکیست، بی‌کفایتی دولت بی‌تدبیر

 

💬navab
دولت روحانی هشت سال نتونست برای #خوزستان کاری کنه بعد انتظار دارید تو این چند روز پایانی کاری کنه گره مشکلات خوزستان ان شاالله به دست #رئیسی باز میشه

به یاد مرد میدان

در این بین برخی یاد شهید حاج قاسم سلیمانی را زنده کردند و این مسئله را یادآوری کردند که نجات خوزستان مرد میدان می‌طلبد.
 

 

💬مریم سادات نوایی
حاج قاسم گفت: (ما مدیون هستیم به مردم اینجا) ما به مردم #خوزستان مدیون هستیم، بیاید به گفته حاج قاسم با خدمت کردن به این مردم بزرگترین عبادت رو انجام بدین.
خوزستان را دریابیم...

 

💬ramin
حاج قاسم وار، باید همه به دل مشکلات خوزستان بزنن یکی با فضای مجازی, یکی با قلم, یکی با کلنگ وبیل, یکی با میکروفون... حتی با دست خالی
 

 

مچ‌گیری از ضد انقلاب

برخی کاربران نیز به مردم خوزستان تحرکات ضد انقلاب را یادآوری کردند و گفتند گروه‌هایی مانند الاحوازیه به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود اعتراض‌ها در خوزستان هستند.

 

💬علیرضا پورجعفری
چندسالی هست گروهک تروریستی #الاحوازیه با پشتیبانی رسانه‌ای شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال مشغول اجرای سناریوی کشته سازی در خوزستانه، در حالیکه خواسته مردم در این استان چیز دیگریست آرایش شناختی دشمن دقیقه، ما کجا ایستادیم؟ #خوزستان_را_دریابید #اب

 

💬سرباز ایرانشهر
به هیچ وجه نباید اجازه داد که مطالبات به حق هم میهنان عزیزمان در خوزستان ازطریق عده ای مزدور قبیله گرا که یک سر در آخور اهریمنان ایرانستیز جمهوری اسلامی و یک سر دیگر در آخور سرویس‌های جاسوسی بیگانه دارند، به حاشیه کشیده شود. غم خوزستان، غم همه ایران است.
#خوزستان #خوزستان_تنها_نیست

 

💬 mohammad
باز ضد انقلاب میخواهد از آب گل آلود، ماهی بزرگ‌ بگیرد! طبق گفته اطرافیان #مصطفی_نعیماوی، او یک بسیجی بوده و به گفته پدرش با گلوله های سرگردان گروه های مخالف و شورشی که قصد به آشوب کشیدن تجمعات مردمی در خوزستان را داشتند، جان خود را از دست داده است.

 

💬فامیل دور
باید به بی بی سی بگن آلمان یکی از استان های ایرانه و به صدا و سیما بگن خوزستان یکی از استان های آلمانه تا بتونن قشنگ پوشش خبری بدن!

خوزستان تشنه یک استاندار جهادی

یکی از راهکار‌هایی که کاربران برای بهبود اوضاع این استان پیشنهاد دادند انتخاب یک شهردار با رویکردی جهادی و عدالت‌خواهانه بود.

 

💬مرتضی جمشیدپور

عمده مشکلات آبی برخی مناطق خوزستان ارتباطی بامنابع آبی ندارد، بلکه نماد هشت سال ناکارآمدی و ضعف عملکرد آقایان دولتی در این استان است. اما حالا باید یک مطالبه اساسی از رئیس جمهور منتخب انجام شود، آنهم انتخاب استانداری جهادی و عدالتخواه می باشد وگرنه آش همان آش است، کاسه همان کاسه

 

💬علی رنجبر
مطالبه ما از رییس جمهور منتخب تعیین یک استاندار قوی، جهادی و با اقتدار برای خوزستان است که بتواند با رویکرد استفاده از نخبگان، به کارگیری مدیران انقلابی و پای کار آوردن همه ظرفیت ها استارت یک تحول را در این استان بزند.

 

💬مسلم معین هم در یک رشته توئیت تمام ماجرای خوزستان را این‌گونه شرح داد

‏۱/ در ماجرای آب شرب بیشترین مشکل مربوط به شهرهای سوسنگرد، هویزه، حمیدیه، شادگان، دهدز و رامشیر است که آب رسانی سیار به روستاهای این مناطق با ده ها تانکر توسط سپاه در حال انجام است.

‏۲/ در همین رابطه به اقدامات موقت مثل آبرسانی سیار بسنده نشده و سپاه از امروز فاز اول آبرسانی پایدار به روستاهای هویزه را با احداث ۹ کیلومتر خط لوله آغاز کرد. فاز دوم احداث خط لوله آب به حمیدیه نیز از دیروز آغاز شده است. 

‏۳/ همچنین برای تامین آب مربوط به شغل (دامداری و گاومیشداری و...) در برخی از مناطق ‎خوزستان، سپاه از هفته گذشته آبرسانی به احشام روستاییان را آغاز کرده است.

‏۴/ گرچه برای تامین آب شغل مناطق روستایی ‎خوزستان پیگیری های سپاه به رهاسازی آب سد کرخه تا ۱۵۰ متر مکعب بر ثانیه منجر شد و بر اساس گزارش های رسیده هم اکنون آب به مناطق پایین دست رسیده است. 

‏۵/ آبرسانی سیار به مردم، اجرای خط لوله انتقال آب به مناطق روستایی برای رفع پایدار مشکل، آبرسانی به احشام و... تا رفع کامل مشکلات که نیازمند استقرار ‎دولت ضدفساد و کارآمد است، ادامه خوهد داشت. 

💬اسماعیل معنوی نیز که از فعالان رسانه‌ای خوزستانی است نکته‌ای مهم را یادآوری کرد و نوشت:

بارها گفته ام که مشکلات خوزستان را محدود به یک استان نبینید. خوزستان دژ مستحکم ایران است. این بدیهیست که دشمن بخواهد این دژ را سُست کند. مردمش که ثابت کرده اند نفوذ ناپذیرند اما چهارچوب ‌و ساختمان دژ آسیب پذیر است، نگذاریم این دژ آسیب ببینید. هم بخاطر خوزستان و هم بخاطر ایران.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول