اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

تسلیت شخصیت‌ها و کاربران در پی درگذشت علامه حکیمی/ عدالت‌خواهی اصیل یتیم شد

علامه محمدرضا حکیمی، مجتهد شیعه، فیلسوف و نویسنده کشورمان که چندی پیش بر اثر کرونا در بیمارستان بستری بود، شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت.

تسلیت شخصیت‌ها و کاربران در پی درگذشت علامه حکیمی/ عدالت‌خواهی اصیل یتیم شد

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: علامه محمدرضا حکیمی، مجتهد شیعه، فیلسوف و نویسنده کشورمان که چندی پیش بر اثر کرونا در بیمارستان بستری بود، شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت. از علامه حکیمی به عنوان فیلسوف عدالت و مرزبان توحید نیز یاد می‌شد. 

رهبر انقلاب با صدور پیامی در پی درگذشت محمدرضا حکیمی تاکید کردند: ایشان دانشمندی جامع، ادیبی چیره‌دست، اندیشه‌ورزی نوآور و اسلام‌شناسی عدالتخواه بودند.

 متن پیام رهبر حکیم انقلاب به این شرح است:
 


رئیس جمهور نیز در پیامی رحلت علامه محمدرضا حکیمی را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: کیمیای عدالت و بحث و فحص درباره ابعاد آن، دغدغه همیشگی آن مرحوم بود و خود نیز با حرکت بر سبیل ساده زیستی، الگویی عملی برای همه دوستداران این مفاهیم ارزشمند، رقم زد.

همچنین در بخشی از پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت درگذشت علامه حکیمی آمده است: علامه حکیمی عمر خود را وقف ترویج معارف اسلامی کرد و مروج سیره علمی و عملی اهل بیت (ع)‌بود. او همیشه پرچم عدالت و عدالت‌خواهی را برافراشته نگه داشت.

با انتشار این خبر، برخی شخصیت‌ها و فعالان فضای مجازی نیز پیام‌های تسلیتی در  پی درگذشت این استاد گرانقدر در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها از نظر می‌گذرد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا حکیمی، اندیشمند دینی و نویسنده در ۱۴ فروردین ۱۳۱۴ در مشهد متولد شد. او در سال ۱۳۲۶ وارد حوزه علمیه خراسان شد و تا ۲۰ سال در این حوزه به تحصیل پرداخت. محمدتقی ادیب نیشابوری، شیخ مجتبی قزوینی خراسانی، سیدمحمدهادی میلانی، احمد مدرس یزدی، اسماعیل نجومیان، حاج سیدابوالحسن حافظیان و حاجی‌خان مخیری از مهم‌ترین استادان حکیمی بوده‌اند. از آثار محمدرضا حکیمی می‌توان به «الحیاة»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ تهرانی»، «تفسیر آفتاب»، «فریاد روزها»، «سپیده باوران»، «گزارش (برگرفته از الحیاة)» و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول