اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

شیرزاد: رئیسی مدیران اصلاح‌طلب را کنار نگذارد/ سفر رئیس‌جمهور به یک منطقه منجر به غفلت از مناطق دیگر می‌شود!

فعال و تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه ابقای مدیران اصلاح‌طلب روند اجرای امور را بهتر می‌کند گفت: هیچ مشکلی به‌صورت اساسی حل نمی‌شود، مگر آنکه تحریم‌ها رفع شوند.

شیرزاد: رئیسی مدیران اصلاح‌طلب را کنار نگذارد/ سفر رئیس‌جمهور به یک منطقه منجر به غفلت از مناطق دیگر می‌شود!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه شرق گفت‌وگویی با احمد شیرزاد، فعال و تحلیلگر سیاسی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

دولت در شرایط بسیار سختی مسئولیت گرفته است

- دولت در شرایط بسیار سختی مسئولیت گرفته است و فشارهای داخلی و خارجی و به‌ویژه مسئله برجام و ادامه تحریم‌ها بر سر جای خود باقی است.

- در این سه‌، چهار ماه پایانی دولت قبل هم رکود زیادی در دستگاه‌های دولتی داشتیم و وزارتخانه‌ها هیچ تصمیم مهمی در حوزه کاری خود نگرفتند و کار زمین‌مانده بسیاری وجود دارد.

- در شرایط کنونی دولت سیزدهم نیاز به مدیرانی دارد که از روز اول تصمیم‌های درستی اتخاذ کنند؛ به بیان دیگر زمانی برای کارآموزی وزرا وجود ندارد.

سفر رئیس‌جمهور به یک منطقه او را از مناطق دیگر غافل می‌کند!

- سفر استانی در ذات خود یک اخلال مهم ایجاد می‌کند؛ آنکه سفر رئیس‌جمهور به یک منطقه حکایت از غفلت او از مناطق دیگر خواهد بود.

- سفر استانی نباید یک روال عادی و معمول دولت باشد؛ بلکه اگر سیلی، زلزله‌ای یا هر بحران خاص دیگر در منطقه‌ای به وجود آمد، مقام عالی‌رتبه برای تسریع در کارها به منطقه آسیب‌دیده سفر می‌کند یا احیانا برای رفع اختلاف دو یا چند دستگاه اجرائی سفر می‌کند.

- اگر دولت آقای رئیسی قرار باشد بنایش را بر سفرهای استانی بگذارد، همان مسیری را خواهد رفت که دولت آقای احمدی‌نژاد رفت و من هشدار می‌دهم که دولت آقای رئیسی شبیه به دولت‌های نهم و دهم نشود.

نباید تصور شود مدیران قبلی کلا در تفریح بوده‌اند

- دولتی‌های کنونی به تجربه انباشته پیشین یا بدبین هستند یا بی‌اعتنا و تصور می‌کنند هرچه خود فکر کنند، درست است و همه ایده‌هایی که دارند، به فکر مدیران قبلی نرسیده است و چنین نگاهی وجود دارد که مدیران قبلی کلا در تفریح بوده‌اند و هیچ کاری نمی‌کردند.

- د‌رصورتی‌که چنین نیست و هر وزارتخانه‌ای چالش‌های بسیاری دارد که یک وزیر خوب باید آنها را بشناسد و با استفاده از تجربیات گذشته، برنامه‌ای واقعی برای رفع آنها در نظر داشته باشد.

هیچ مشکلی به‌صورت اساسی حل نمی‌شود، مگر آنکه تحریم‌ها رفع شوند!

- اگر قدری به حافظه تاریخی‌مان رجوع کنیم، در‌می‌یابیم که آقای رئیسی هیچ‌وقت در مخالفت یا موافقت با برجام موضع صریحی نگرفته است.

- آقای رئیسی نمی‌خواهد با صراحت و جسارت در این موضوع تصمیم‌گیر باشد و تمایل دارد که نهادهای دیگر حاکمیت مانند شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌ساز نهایی باشند و او و دستگاه دیپلماسی دولت صرفا مجری تصمیم باشند.

- آقای روحانی از ابتدای کارش در سال ۹۲ با خیز مهمی برای به‌نتیجه‌رساندن مذاکرات پا به میدان گذاشت که البته با پدیده‌ای نادر به نام ترامپ هم مواجه شد.

- آقای رئیسی نمی‌خواهد چنین کند؛ نه نفیا و نه ایجابا اما آقای رئیسی و دولتش هم دیر یا زود با تمام وجود درک خواهند کرد که هیچ مشکلی به‌صورت اساسی حل نمی‌شود، مگر آنکه تحریم‌ها رفع شوند.

ابقای مدیران اصلاح‌طلب روند اجرای امور را بهتر می‌کند

- اکنون در بدنه دستگاه‌های اجرائی تعداد نسبتا قابل‌توجهی از مدیران اصلاح‌طلب یا تکنوکرات که گرایش به اصلاحات دارند، دیده می‌شوند.

- احتمالا در کوتاه‌مدت تمام این مدیران کنار گذاشته نشوند و مدیران اصلاح‌طلب هم باید صبوری به خرج دهند و به استقبال استعفا و طردشدن نروند. این امید هم وجود دارد که آقای رئیسی مدیرانی را که هیچ ایرادی ندارند، عوض نکند.

- اگر نیروهای اصلاح‌طلب و معتدل در مدیریت‌های میانی باقی بمانند و هم خودشان کنار نروند و هم آقای رئیسی آنها را کنار نگذارد، حتما روند تصمیم‌گیری‌ها و اجرای امور بهتر خواهد بود.

اصلاح‌طلبان باید منتقدان منصف دولت باشند

- خود اصلاح‌طلبان هم باید انسجام درونی‌شان را حفظ کنند و سعی‌شان بر آن باشد تا از نظر تشکیلاتی به شرایط مطلوبی برسند.

- متأسفانه دیدیم که اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری نتوانستند به وحدت تشکیلاتی برسند و جمع‌بندی خوبی به دست نیامد.

- علاوه بر اینها اصلاح‌طلبان در چهارسال پیش‌رو باید منتقدان منصف دولت باشند و بدون هیچ تعارفی نقد جدی و در‌عین‌حال مؤثر و دلسوزانه نسبت به دولت داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول