اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

ویدئو | آن‌ها به مغز شما شلیک می‌کنند!

ترویج مدگرایی و افزایش جراحی‌های زیبایی، محصول اغواگری شبکه‌های اجتماعی و چهره‌ها، بلاگرها و اینفلوئنسرهایی است که در یک تجارت شیرین به فکر و چشم مخاطب شلیک می‌کنند.

ویدئو | آن‌ها به مغز شما شلیک می‌کنند!

به گزارش گروه سوادرسانه خبرگزاری فارس، در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تبلیغات زیبا و اغواگرانه چهره‌ها و بلاگرها را دیده‌اید که به‌نوعی مدگرایی افراطی را بین مخاطبان ترویج می‌دهند. افرادی که ساعت‌های زیادی را بدون هدف در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند در فکر و ذهن خود این تبلیغات را واقعی دانسته و بدون اینکه از عواقب کارشان اطلاع داشته باشند از آن‌ها تقلید می‌کنند.

از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی، مصرف‌گرایی افراطی مبتنی بر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. ترویج مدگرایی و افزایش جراحی‌های زیبایی، محصول اغواگری شبکه‌های اجتماعی و چهره‌ها، بلاگرها و اینفلوئنسرهایی است که در یک تجارت شیرین به فکر و چشم مخاطب شلیک می‌کنند. نتیجه این اغواگری لطمه‌های جبران‌ناپذیری است که به بنیاد خانواده‌ها وارد ‌شده و باعث بروز اختلافات غیرقابل باور میان زوجین و یا فرزندان با والدین می‌شود. 

بهتر است اولاً ساعات حضور در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را محدود کنید تا در پرسه‌زنی‌های بی‌هدف در گرداب مدگرایی افراطی گرفتار نشوید. ثانیاً با ارائه آگاهی‌های لازم از پشت پرده و اهداف تجاری این تبلیغات متنوع، نسبت به عواقب ماندگار این رفتارهای ناهنجار متضرر نشوید. خلاصه کلام اینکه مراقب گرداب مدگرایی افراطی شبکه‌های اجتماعی باشید. 

در ادامه این ویدئو را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول