اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

وزیر خارجه سابق لبنان:‌ سفارت آمریکا در حوادث روز پنج‌شنبه نقش داشت/ ماموریت سمیر جعجع برای نابودی لبنان

وزیر خارجه سابق لبنان در توضیح دلایل حوادث روز پنج‌شنبه لبنان در گفتگو با مهر با انتقاد از سیاسی کاری قاضی پرونده انفجار بیروت به نقش سفارت آمریکا در این حوادث اشاره کرد.

وزیر خارجه سابق لبنان:‌ سفارت آمریکا در حوادث روز پنج‌شنبه نقش داشت/ ماموریت سمیر جعجع برای نابودی لبنان

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، وزیر خارجه سابق لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با توضیح دلایل حوادث روز پنجشنبه لبنان با انتقاد از سیاسی کاری قاضی پرونده انفجار بیروت و نیز تسلط اراده سیاسی‌ها بر دستگاه قضائی لبنان به نقش سفارت آمریکا در این حوادث اشاره کرد و همچنین از سمیر جعجع به عنوان شخصی یاد کرد که می‌خواهد لبنان را به لبه پرتگاه بکشاند. وی البته این موضوع را هم گفت که جعجع نماینده مردم لبنان نیست و پشتوانه‌ای در میان آنها ندارد.
 


عدنان منصور با تاکید بر استقلال دستگاه قضائی لبنان گفت که دستگاه قضا باید در لبنان آزادی داشته باشد. وی ادامه داد که نفوذ بر دستگاه قضائی می‌تواند مانع از استقلال رأی و تصمیم گیری درست و عادلانه آن شود و این به نفع لبنان نیست. در این صورت نمی‌توان به اتخاذ تصمیمات عادلانه و منصف امیدوار بود.

عدنان منصور با اشاره به انفجار بندر بیروت افزود: از زمان انفجار بیروت تاکنون هنوز تحقیقات به نتیجه نرسیده است و به نظر می‌رسد برخی از جریان‌ها تلاش می‌کنند تا یک طرف را بدون استناد به دلایل به نقش داشتن در آن متهم کنند.

از اظهار نظرهای مقام‌های آمریکایی و اعضای کنگره مشخص می‌شود که سفارت آمریکا در این حوادث نقش دارد اما لبنان به هیچ وجه وارد درگیری‌های داخلی نخواهد شدوی با بیان اینکه باید یک معیار در انجام تحقیقات مطرح باشد، ادامه داد که تحقیقات باید شفاف باشد و نباید بر اساس معیارهای مختلف انجام گیرد.

وزیر خارجه سابق لبنان در ادامه تاکید کرد که لبنانی‌ها خواستار تحقیق درباره انفجار بیروت بدون سیاسی کاری هستند. این سیاسی کاری باعث واکنش منفی شهروندان لبنانی‌ها شد که در ماجرای روز پنجشنبه اعتراضات لبنانی‌ها با گلوله تک تیراندازهای قوات لبنانیه پاسخ داده شد.

عدنان منصور گفت که بعد از مشکلات اقتصادی و بحران مالی اکنون با این حوادث، لبنان در شرایط بسیار خطرناک و دشواری به سر می‌برد.

وی همچنین به نقش سفارت آمریکا در این حوادث اشاره کرد و گفت از اظهار نظرهای مقام‌های آمریکایی و اعضای کنگره مشخص می‌شود که سفارت آمریکا در این حوادث نقش دارد اما لبنان به هیچ وجه وارد درگیری‌های داخلی نخواهد شد و تمامی مقام‌های لبنانی باید با این وضعیت مقابله کنند.

وزیر خارجه سابق لبنان درباره اظهارات سمیر جعجع بعد از این جنایت و نیز دست داشتن قوات لبنانیه در حوادث روز پنجشنبه گفت که سمیر جعجع برای لبنان یک برنامه ویرانگر در دست دارد و نمی‌خواهد لبنان روی آرامش ببیند.

وی افزود: کارنامه جعجع، سیاه و مملو از ترور و خونریزی است و دولت لبنان نباید به این فرد اجازه ماجراجویی دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دو روز پیش(پنجشنبه) تیراندازی افراد مسلح به سمت معترضانی که به صورت‌ مسالمت‌آمیز در منطقه «الطیونه» بیروت در حال تظاهرات بودند، تعدادی کشته و زخمی بر جا گذاشت.

میشل عون رئیس جمهور لبنان هم در واکنش به حوادث بیروت گفت که استفاده مجدد از سلاح قابل پذیرش نیست و حکومت، آزادی بیان را تضمین خواهند کرد.

شبکه خبری المیادین به نقل از عون گزارش داد، کشور لبنان دیگر تاب تحمل مشکلات خیابانی را ندارد و حل این مشکلات در نهادهای دولتی به ویژه هیأت دولت صورت خواهد گرفت.

با افزایش تعداد شهدای حادثه روز پنج‌شنبه در مقابل کاخ دادگستری بیروت در منطقه «الطیونه» بیروت به هفت تن که ۶۰ مجروح نیز در پی داشت؛ کاربران لبنانی در شبکه‌های اجتماعی هشتگ #کمین_قوات_الغدر و #شهداء_غدر_القوات را در سطح وسیعی بازنشر کرده و خواستار محاکمه عاملان حمله شدند. اشاره کاربران به شبه‌نظامیان حزب «القوات اللبنانیه» به سرکردگی «سمیر جعجع» است که از سوی حزب‌الله و جنبش امل به عنوان عاملان تیراندازی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول