اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

معاون سیاسی بسیج: مرزی جز خط رهبری در فعالیت‌های سیاسی نمی‌شناسیم/ دولت خدمات خود را برای مردم تشریح کند

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت:هیچ مرزی در فعالیت‌های سیاسی نمی‌شناسیم مگر خط رهبری و هر جایی که رهبری گفته است که وارد شویم ما هم باید وارد شویم و هر جایی که رهبری از ورود نهی کرده اند، ورود نمی‌کنیم.

معاون سیاسی بسیج: مرزی جز خط رهبری در فعالیت‌های سیاسی نمی‌شناسیم/ دولت خدمات خود را برای مردم تشریح کند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری بسیج گفت‌وگویی با قاسم حبیب زاده معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین انجام داده است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید.

امنیت ملی ما مرهون حضور مردم است

- آنچه که ما تا کنون در حوزه داخلی و پیرامونی از موفقیت‌ها و از ظفرمندی‌ها به دست آورده‌ایم، همه مرهون حضور مردمی هستند. البته رهبری هوشمندانه الهی امامین انقلاب اسلامی در تقویت قوای نظامی و انتظامی قطعاً موثر بوده و خواهد بود اما، واقعیت این است که امنیت ملی ما مرهون حضور مردم است.

- مردم باید در قالب یک سازماندهی وارد عرصه‌های نیاز بشوند، به این سازماندهی بسیج می‌گوییم. بسیج یعنی سازماندهی ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه جامعه برای تضمین امنیت، استقلال، عزت و کرامت ملت. همه این‌ها نیاز به یک سازماندهی حضور دارد آن سازماندهی حضور بسیج است.

فعالیت‌های سیاسی بسیج به معنای ورود به بازی‌های سیاسی نیست

- فعالیت‌های سیاسی بسیج به معنای ورود به بازی‌های سیاسی نیست، هر جا نظام دچار هزینه یا آسیب در حوزه اقتصادی، اجتماعی، دفاعی و سیاسی می‌شود، وظیفه داریم که از کیان نظام اسلامی در این حوزه‌ها دفاع کنیم. از ولی فقیه تبعیت می‌کنیم و از تمام ارکان جامعه اسلامی ایران دفاع می‌کنیم.

- ما از تمامی دولت‌های گذشته در حوزه خدمت‌رسانی به مردم و دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی دفاع کرده‌ایم. چراکه اگر یک جا یک دولتی هم از آرمان‌های نظام مسیر دیگری را پیموده است طبیعتاً از آن دفاع نمی‌کنیم.

مرزی جز خط رهبری در فعالیت‌های سیاسی نمی‌شناسیم

- مرز ما برای فعالیت سیاسی در نسبت با رهبری معلوم می‌شود. در حوزه سیاسی رهبری یا صریحاً بیانی را می‌فرمایند یا در حوزه عمل اقدامی را انجام می‌دهند. مرز ما را بیانات، فرامین، تدابیر و عملکرد رهبری تعیین می‌کند. می‌دانیم که رهبری از همه دولت‌ها حمایت می‌کنند ما هم وظیفه مان حمایت از همه دولت‌ها تا جایی که فرامین رهبری را اجرا می‌کنند، است.

- هیچ مرزی در فعالیت‌های سیاسی نمی‌شناسیم، مگر خط رهبری و هر جایی که رهبری گفته است که وارد شویم ما هم باید وارد شویم و هر جایی که رهبری از ورود نهی کرده‌اند، ورود نمی‌کنیم. مثلاً ترجیح منافع گروهی بر منافع ملی که نهی رهبری است و معلوم است که ما این کار را نمی‌کنیم. مرز فعالیت‌های سیاسی ما همان مرز ی است که رهبری دارند، فرامین، عملکرد و تدابیر رهبری مرز سیاسی ما هستند.

لزوم افزایش اعتماد متقابل بین دولت و مردم

- مهمترین عامل موفقیت اعتماد زایی است. باید اعتماد متقابل بین دولت و مردم را افزایش دهیم.

- بخشی از جامعه به خاطر وعده‌های بی مبنا و دروغ‌هایی که در ادوار پیش از دولتمردان شنیده‌اند اعتمادشان را تا حدی از دست داده است.

- دولت باید همین اول این اعتماد را ترمیم کند و این اعتماد چگونه ترمیم می‌شود؟ با عمل به وعده‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری. آنقدر که رفتار صادقانه با مردم از سوی حاکمان اعتماد زایی می‌کند، هیچ چیز دیگری این تاثیر را ندارد.

برخی از رسانه‌ها منافع حزبی خودشان را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند

- می‌دانیم که ما در جامعه زندگی می‌کنیم که رسانه‌های مختلفی علیه خدمت‌رسانی حکومت دینی فعالیت می‌کنند.

- این رسانه‌ها هم از امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه هستند و برخی هم از رسانه‌های داخلی که منافع حزبی خودشان را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند، هستند؛ لذا اگر دولت حتی اگر خدمتی هم انجام بدهد همان رسانه‌ها آن خدمت را به صورت عکس نشان می‌دهند.

دولت خدمات خود را برای مردم تشریح کند

- دولت باید با مردم گفتگوی صادقانه داشته باشد و خدمات خود را برای مردم تشریح کند و مشکلات خودش را با این گفتگوی و رفتار صادقانه با مردم در میان بگذارد. این قطعاً می‌تواند در ارتباط با دولت و کارآمدی دولت در نزد افراد اثر داشته باشد.

- هیچ چیز دیگری نمی‌تواند این اثر را داشته باشد لذا پیشنهاد ما به دولت همین است که فرمایشات رهبری را در عمل در دستور کار قرار دهند. مردم هوشمند هستند و می‌فهمند که کدام مسئول اغواگری می‌کند.

- در همین چند ماهی که از عمر دولت می‌گذرد، در حوزه‌های مختلفی ورود کرده است، اما روزی که دولت کار را تحویل گرفت اولویت و دغدغه مردم واکسن بود که دولت به معنای واقعی توانست این دغدغه را رفع کند. این موفقیت بزرگی است، اما افکار عمومی فرار هم هستند و وقتی یک مشکل دیگری مثل گرانی‌ها دست به گریبان جامعه می‌شود، موفقیت‌ها زود از یاد می‌روند.

- به نظر می‌رسد که دولت در رفع دغدغه مردم در حوزه واکسیناسیون عبور کرده است و باید کمر همت را در حوزه نظارت بر قیمت‌ها ببندد. رفع برخی از مشکلات زمان بر هستند، اما نظارت بر بازار زمان بر نیست و دولت باید اهتمام جدی خود برای نظارت و کنترل بازار را به خرج دهد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول