اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

نیکخواه‌آزاد: رقابت با ماهواره نباید ما را به دام ابتذال بیندازد

بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون با بیان اینکه رقابت با رسانه‌های آن طرف آب نباید کاری کند که به دام ابتذال بیفتیم گفت: اگر قصدمان فقط این است که آنتن پر کنیم یا یک سریال جدید را در پلت‌فرم‌ها بارگذاری کنیم، اشتباه رفته‌ایم.

نیکخواه‌آزاد: رقابت با ماهواره نباید ما را به دام ابتذال بیندازد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جوان گفت‌وگویی با غلامرضا نیکخواه‌آزاد، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون انجام داده است که بخش‌هایی از آن در ادامه می‌آید.

رقابت با ماهواره  نباید ما را به دام ابتذال بیندازد

- گاهی می‌بینیم در برخی سریال‌های تلویزیونی یا برنامه‌های طنز به دنبال آن هستند از هر دستاویزی برای خنداندن مخاطب استفاده کنند، مثلاً هر جور شوخی فضای مجازی را در برنامه طرح می‌کنند یا وارد دیالوگ‌ها می‌کنند بلکه مخاطب بخندد، این روش درستی نیست و در درازمدت اصلاً جواب نمی‌دهد. این‌ها سطح فرهنگ را نه تنها ارتقا نمی‌دهد بلکه به پایین‌ترین حد تنزل می‌دهد.

- رقابت با رسانه‌های آن طرف آب نباید کاری کند که به دام ابتذال بیفتیم. قصه خوب و دراماتیک کار را جذاب می‌کند و اگر هنر به کار ببریم، به جذابیت هم می‌رسیم، اما برعکس آن ممکن نیست، یعنی از آنچه به زعم ما ممکن است جذابیت داشته باشد، قطعاً به هنر نمی‌رسیم.

تولیدات فکر شده و برمبنای مختصات حرفه‌ای جلب مخاطب کم است

- درست است که تنوع رسانه‌ای خیلی زیاد شده است و حتی در خود تلویزیون هم کلی شبکه داریم و کلی برنامه و سریال، اما آنچه همچنان کم است و باید بیشتر شود، تولیدات فکر شده و برمبنای مختصات حرفه‌ای جلب مخاطب است.

- باید تکلیفمان مشخص باشد که چه می‌خواهیم. اگر قصد و نیت‌مان فقط این است که آنتن پر کنیم یا یک سریال جدید را در پلت‌فرم‌ها بارگذاری کنیم، معلوم است اشتباه رفته‌ایم.

باید ژست‌های هنرنمایانه را کنار گذاشت و به فکر مخاطب بود

- ابتذال فقط در سریال‌ها و محتوا‌های طنز نیست، چون گاهی در آثار کاملاً جدی و برخی آثار به ظاهر هنری هم، چون اغراق در نمایش تنش‌ها و تلخی وجود دارد یا پرهیز از داستان‌گویی درست و دقیق داریم که مخاطب را گمراه می‌کند، این گمراه کردن مخاطب معنایی جز ابتذال ندارد.

- اینکه از هر راهی به دنبال خودنمایی باشیم ابداً مقبول نیست و به خصوص در رسانه و پلت‌فرم‌ها باید ژست‌های هنرنمایانه را کنار گذاشت و به فکر مخاطب بود.

- اگر درک و تحلیل ما درباره مخاطب به‌روز باشد، از آن طرف مخاطب هم سریال یا برنامه ما را دنبال می‌کند ولی اگر با مخاطب روراست نباشیم و او را گمراه کنیم، مخاطب هم سریع برخورد دفعی خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول