اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

انجمن شاعران مرده در جماران!

فیاض زاهد جبهه اصلاح‌طلبان را «انجمن شاعران مرده» دانست و دیدن عکس گردهمایی آنان در حسینیه جماران را موجب حس «ناامیدی» و «خشم» دانست و حسینیه جماران را برای آنکه محل گردهمایی یک جریان سیاسی باشد، «زیادی قدیمی» توصیف کرد.

انجمن شاعران مرده در جماران!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، فیاض زاهد، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد علیه جبهه اصلاح‌طلبان نوشته و در آن آورده: «وقتی عکس جلسه اصلاح‌طلبان را در حسینیه جماران دیدم، حسی از ناامیدی و خشم مرا فرا گرفت. از دو حالت خارج نیست؛ یا عده‌ای از دوستان همفکر و همراه با من موافق‌اند یا اکثریت منتقد این نگره خواهند بود. اما هرچه باشد، فرصتی برای طرح برخی دغدغه‌ها را فراهم می‌آورد. از منظر زیبایی‌شناسی، عکس دسته‌جمعی دوستان کهنسال و میان‌سالم و بانوانی که در جلسه حضور دارند، نشان از قدمت، کهنگی و ناامیدی می‌دهد. نماد‌ها قدیمی و کهنه هستند و به جای آنکه مؤید راهی به آینده باشد، نقبی به درون و گذشته می‌زند. حسینیه جماران برای همه ما نوستالژی است، اما برای یک جریان سیاسی که می‌خواهد فردا را تبیین کند، زیادی قدیمی است».

او با چند استفهام انکاری، جریان اصلاحات را به چالش می‌کشد؛ اول آنکه چرا پس از شکست در انتخابات، استعفا نداده‌اند: «مگر می‌شود شما مسئول تشکیلاتی باشید و آن مجموعه در انتخابات شکست بخورد و هیئت‌رئیسه آن همچنان در صدر باقی بماند!» دوم آنکه چرا بانوان این جریان تناسبی با نسل جدید زنان ندارند: «چگونه ممکن است جریانی مدعی یافتن راهی به جلو است، اما بانوانی که در آن تشکیلات حضور دارند هیچ تناسبی با نسل جدید زنان پوینده و آوانگاردی که موتور اصلی تحول اجتماعی ایران امروزند در آن‌ها جایی نداشته باشند!» رادیکال‌های جریان اصلاحات چنان تند می‌روند که در موضوع زنان، دیگر بانوان اصلاح‌طلب را هم قبول ندارند! و سوم اینکه چرا احزاب اصلاح‌طلب پایگاه اجتماعی ندارند: «این چگونه تشکیلاتی است که در جامعه و حکومت حزب‌ستیز و حزب‌گریز، بیش از ۴۰ حزب سیاسی در آن وجود دارند که نیرو‌های حامی و اجتماعی آنان از انگشتان یک دست هم تجاوز نمی‌کند!»

فیاض حتی قدرت سیاسی این جریان را هم اینگونه به چالش می‌کشد: «این مجموعه بیش از آنکه به یک کلاب سیاسی شبیه باشد، به یک انجمن خانوادگی یا شورای ریش‌سفیدان ایلیاتی شبیه است. دوستان عزیزم! این چگونه تشکیلاتی است که حتی نمی‌تواند موجبات حضور رهبر معنوی و سیاسی خود را برای مراسم افطار تدارک بیند؟» و در نهایت او از یک خانه‌تکانی می‌نویسد: «برای پویایی و اثرگذاری بهتر نیازمند یک خانه‌تکانی بزرگ هستیم... ما نیازمند بازخوانی نقش و وزن و اعتبار سیاسی و اجتماعی و بازتعریف نوع مناسبات و رابطه خود با حاکمیت هستیم. بدون این تغییر راهبرد و ارتقای هوشمند سطح نگره‌ها، ما یک جبهه سیاسی موثر نیستیم. در بهترین حالت شبیه انجمن شاعران مرده خواهیم بود.»

حسینیه جماران همواره در اختیار اصلاح‌طلبان بوده و حتی سایت جماران هم به دلیل قربت سیاسی متولیان دفتر حفظ و نشر آثار امام به اصلاح‌طلبان، یک رسانه اصلاح‌طلب محسوب می‌شود. سوءاستفاده اصلاح‌طلبان از المان‌ها و فضای مربوط به حضرت امام خمینی مشهود است، با این حال کسی مثل فیاض زاهد هم پیدا می‌شود که بگوید برای صحبت کردن از فردا، جماران قدیمی شده و از آن بگذرید! چون پی جذب کسانی هستند که امام خمینی برایشان جذب‌کننده نیست و فکر می‌کنند سخن از فردا یعنی گذر از ارزش‌های انقلاب. اصلاح‌طلبان سوءاستفاده‌هایشان از جماران را کرده‌اند و انتشار این یادداشت در روزنامه‌ای که یک اصلاح‌طلب حزبی مدیر آن است، یعنی نمکدان شکستن!

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول