اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  گزارش ویژه

سوت‌زنی| عرضه چادرهایی در بازار با نشان‌های غربی و هنجارشکن/چه کسی پاسخگوست؟

اخیرا گزارشاتی در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس ثبت شده است که نشان می‌دهد، چادر به عنوان هویت ایرانی و اسلامی و نماد عفاف و حجاب، در برخی فروشگاه‌های پوشاک بانوان با طرح‌ تابلوهای اروپایی و نمادهای غربی عرضه می‌شود.

سوت‌زنی| عرضه چادرهایی در بازار با نشان‌های غربی و هنجارشکن/چه کسی پاسخگوست؟

به گزارش خبرگزاری فارس، چادر در فرهنگ ایرانی و اسلامی به عنوان نماد عفاف و حجاب شناخته می‌شود و شان و حرمت والایی دارد، با این حال براساس گزارشاتی که مردم در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس ثبت کرده‌اند، برخی تولیدکنندگان پوشاک بانوان بر روی چادرهای مشکی که خانم‌ها معمولا در بیرون از منزل استفاده می‌کنند، تابلوهای نقاشی اروپایی و طرح‌های غربی کشیده‌اند که نه تنها شان این پوشش کامل اسلامی را خدشه‌کار کرده که با فلسفه پوشش چادر که همانا حیا و عفاف است در تضاد است.

این در حالی است که در راستای اجرای قانون ساماندهی مد و لباس مصوب سال ۸۵ مجلس شورای اسلامی، طرح‌های پوشاک باید از کارگروه مد و لباس ایرانی شناسه یکپارچه‌ی مد و لباس ایران یا به‌طور مخفف شیما را دریافت کنند.

براساس نظر کارشناسان حوزه فرهنگ، فضای مجازی و نوع پوشش افراد جامعه تاثیر زیادی بر چارچوب‌های فکری و ارزشی آن ملت دارد، بنابراین دستگاه‌های نظارتی در حوزه پوشاک باید رصد بیشتر و برخورد قاطع‌تری با عرضه‌کنندگان اینترنتی مدل‌های هنجارشکن مذکور داشته‌ باشند.

در همین راستا ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، عرضه این نوع پوشش را تخلف دانسته و اظهار کرد: ارائه هرگونه پوشاک با نشان‌های غربی و هنجارشکن ممنوع است و با تولیدکنندگان متخلف برخورد می‌کنیم.

همان‌طور که مشخص است، فضای مجازی به ویژه پیام‌رسان‌های خارجی حاشیه امنی برای متخلفان ایجاد کرده است تا خدمات و محصولات خود را بدون هیچ نگرانی تبلیغ کرده و درآمد سرشاری کسب کنند، به نحوی که گاهی این بستر رها شده می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیر فرهنگی و اجتماعی را رقم بزند.

ضرورت دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مرتبط اجتماعی ضمن ورود به این حوزه، پشت پرده این فعالیت‌های ضدفرهنگی را شناسایی کرده و اجازه ندهند نماید پوشش ایرانی و اسلامی به نمادی برای تهاجم فرهنگی تبدید گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول