اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

شریعتی: عمل آیت‌الله فاطمی‌نیا به علم خود عامل جذب جوانان بود/ مهم‌ترین توصیه استاد چه بود؟

آقای فاطمی‌نیا از مرحوم علامه طباطبایی از قول استادشان آیت‌الله قاضی نقل کردند که تمام خیرات به دست خداست ولی مسیر این خیرات امام حسین(ع) است و به تعبیر استاد، پیشکار این دستگاه حضرت ابوالفضل(ع) است.

شریعتی: عمل آیت‌الله فاطمی‌نیا به علم خود عامل جذب جوانان بود/ مهم‌ترین توصیه استاد چه بود؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، نجم‌الدین شریعتی مجری - کارشناس برنامه سمت خدا طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: محبت به اهل ‌بیت(ع) مهم‌ترین شاخصه وجودی استاد فاطمی‌نیا بود. ایشان غالبا در مواعظ و نکاتی که مطرح می‌کردند، بسیار پررنگ به حب اهل بیت(ع) می‌پرداختند و جوانان را به این نکات توصیه می‌کردند. 

مهم‌تر از همه این موارد، عامل بودن استاد فاطمی‌نیا به دانسته‌های‌شان بود و این مساله بسیار مهمی است. به تعبیر امام صادق(ع) «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ‌ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ؛ غیر از بیان با عمل و رفتار خود مردم را دعوت کنید». به نظرم عمل آقای فاطمی‌نیا به دانسته‌ها‌ی‌شان بسیار به جذب جوانان کمک کرد و ارتباط و بی‌پیرایه بودن و صداقت در کلام ایشان جزو شاخصه‌های حضرت آیت‌الله فاطمی‌نیا بود. امروز صبح وقتی این خبر را شنیدم، به یاد این بیت حافظ افتادم:

آدمی در عالم خاکی نمی‌آید به دست
 عالمی دیگر بباید ساخت و از نو آدمی

بسیار زمان می‌برد تا جهان شخصیتی مانند آیت‌الله فاطمی‌نیا را به خود ببیند. استاد فاطمی‌نیا در دوران حیات‌شان، اخلاق در عمل را به معنای حقیقی کلمه اثبات کردند و همین امر سبب ماندگاری ایشان شد. روزی استاد فاطمی‌نیا قرار سخنرانی داشتند و بدون عبا آمدند، پسر ایشان سراغ عبا را گرفت، استاد گفتند عبا روی مادرتان هست که به خواب رفته‌اند، پسر گفت اینطوری آبرویزی است، استاد گفتند اگر آبروی من در گرو این عبا و داشتن این عبا هم به بهای بیدار شدن و آشفته شدن خواب مادرتان است، من نه آن عبا را می‌خواهم و نه آن آبرو را. 

این نکته اوج لطافت یک شخصیت را نشان می‌دهد و معتقدم این شخصیت‌ها با چنین رفتار و عملی، کیمیایی در دوره و زمانه ما بودند و دقیقا به همین دلیل نفس ایشان قدسی شد به گونه‌ای که جلسات حاج آقا فاطمی‌نیا مملو از جمعیت بود. 

همین شد که پس از سال‌ها ریاضت، مطالعه، تحقیق و پژوهش شخصی مثل آقای فاطمی‌نیا به وجود می‌آید که وقتی روی منبر صحبت می‌کنند، دیگران محو و جذب صحبت ایشان می‌شوند. 

ما متأسفانه چقدر به این نفس حق محتاج هستیم و به نظرم این خلأ وجودی تا زمان‌ها پر نمی‌شود و اینجاست که می‌فرمایند: «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ» استاد فاطمی‌نیا حقیقتا از استوانه‌های زمان ما بودند. 

مهم‌ترین توصیه استاد فاطمی‌نیا این بود که دست‌تان را از دست اهل بیت(ع) کوتاه نکنید. آقای فاطمی‌نیا از مرحوم علامه طباطبایی از قول استادشان آیت‌الله قاضی نقل کردند که تمام خیرات به دست خداست ولی مسیر این خیرات امام حسین(ع) است و به تعبیر استاد، پیشکار این دستگاه حضرت ابوالفضل(ع) است. علاقه آیت‌الله فاطمی‌نیا به اهل بیت(ع) بویژه امام حسین(ع)، شخصیت ایشان را بسیار دوست‌داشتنی و برجسته کرده بود. 

استاد فاطمی‌نیا همواره به جوانان توصیه می‌کردند برای طی کردن مسیر این دنیا همیشه دست‌تان در دست اهل بیت(ع) باشد. 

اگرچه با رحلت بزرگانی مانند آیت‌الله فاطمی‌نیا خلأیی جبران‌ناپذیر به وجود می‌آید ولی میراثی که این بزرگان از خود به جا می‌گذارند می‌تواند همچنان چراغ راه ما باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول