اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

سوت‌زنی| دخالت یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در انتصابات شهرستانی/ افشای هویت در صورت استمرار دخالت

علیرغم تذکرات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات اجرایی کشور، براساس گزارشات مردمی در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس، یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با دخالت در برخی انتصابات شهرستانی، فضای سیاسی حوزه انتخابیه خود را مشوش کرده است.

سوت‌زنی| دخالت یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در انتصابات شهرستانی/ افشای هویت در صورت استمرار دخالت

به گزارش خبرگزاری فارس، مقام معظم رهبری در دیدار چهارم خرداد امسال با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به توصیه سابق خود به نمایندگان مبنی بر پرهیز از دخالت در انتصابات خاطرنشان کردند: رئیس مجلس گفتند بعضی از نمایندگان از این توصیه دلخور شده‌اند، در حالی‌که این توصیه به مصلحت خود شما است، چرا که اگر در یک منطقه با پیشنهاد یا فشار یک نماینده مسئولی منصوب شود اما عملکرد او مطلوب نباشد، مشخص نیست باید از چه کسی بازخواست شود.

انتصابات انحصاری نماینده اصلاح‌طلب مجلس در شهرستان

علیرغم تاکیدات فوق، براساس گزارشاتی که تعدادی از هموطنان در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس ثبت کرده‌اند، یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب که در دوره یازدهم وارد مجلس شورای اسلامی شده است، بر انتصابات شهرستانی دخالت کرده و موجب التهابات سیاسی در اداره‌های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان و غیره شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با یکی از گزارشگران ارتباط گرفتیم که در همین رابطه اظهار کرد: از زمانی که نماینده مذکور وارد مجلس شده است، با سفارشات مکرر سعی بر جایگزین کردن نفرات مدنظر خودش در پست‌های اجرایی شهرستان داشته است، به نحوی که همه‌ی انتصابات محلی باید تحت نظر وی صورت گیرد.

اعتراض طرفداران نماینده علیه تغییرات کارآمد

وی به التهاب سیاسی در آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: اخیرا رئیس آموزش و پرورش شهرستان علیرغم نظر نماینده محترم، چندین جابه‌جایی در اداره مذکور داشت تا کارکنان متعهد و متخصص‌تر جای کارمندان قدیمی را بگیرند، اما با دخالت نماینده مذکور تعدادی از کارکنان اعتراض خود را به رئیس اداره تقدیم کردند.

این گزارشگر به نطق پیش از دستور نماینده مذکور در صحن علنی مجلس نیز تاکید کرد و گفت: با کنار رفتن دو نفر از دوستان آقای نماینده در شبکه بهداشت و درمان شهرستان از جانب مسئولان استانی، وی در صحن مجلس با بیان نابسامانی‌های بهداشتی شهرستان سعی بر فشار به مسئول جایگزین شده داشت.

وی در پایان به سفارشات نماینده مذکور در انتصابات شهرستان هم اشاره کرد و افرود: همان‌طور که در رسانه‌های محلی نیز موجود است، افراد مورد نظر نماینده در اولویت گرفتن پست‌های شهرستانی هستند، به نحوی که رئیس اداره ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، کمیته امداد و غیره از جمله این انتصابات سفارش شده است.

افشای هویت نماینده در صورت افشای دخالت

براساس آنچه مطرح شد، علیرغم انتقادات مقام معظم رهبری و رئیس قوه مقننه در رابطه با دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات اجرایی کشور، شاهد دخالت نماینده مذکور در برخی پست‌های شهرستانی هستیم که براساس روند گروه سوت‌زنی خبرگزاری فارس، اگر این روند دخالت استمرار پیدا کند، هویت این نماینده اصلاح‌طلب افشا خواهد شد.

لازم به ذکر است که با توجه به تاکیدات فوق، پذیرای گزارشات مردمی در راستای دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات اجرایی شهرستانی، استانی و حتی ملی هستیم، تا با نظارت بر وظیفه قانونی آن‌ها از اختلال در روند مدیریتی کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ت 23

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول