اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

شایعات منتخب هفته

در این گزارش نگاهی به مهمترین شایعات منتشر شده هفته گذشته انداخته‌ایم.

شایعات منتخب  هفته

شایعه تا واقعیت: هفته گذشته فضای رسانه‌ای و مجازی کشورمان شایعات زیادی را به خود دید از شایعه لغو دیدار اعضای خبرگان با رهبری تا استعفای معاون رئیس جمهور؛ در ادامه تعدادی از این شایعات را با هم مرور می کنیم:

 

*شایعه لغو دیدار رهبر انقلاب با اعضای مجلس خبرگان

همچنین در هفته‌ای که گذشت تعدادی از اکانت‌های مجازی مدعی لغو دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب شدند. حتی برخی دیگر تحلیل‌هایی هم در باب چرایی لغو این دیدار منتشر کردند.

این درحالی است اصلا چنین برنامه‌ای در شهریور برنامه ریزی نشده بود که بخواهد لغو شود، همچنین سید احمد خاتمی سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری نیز پیشتر اعلام کرده بود دیدار اعضای خبرگان با رهبر معظم انقلاب اسفندماه انجام خواهد شد.

 

*شایعه استعفای معاون رییس جمهور

بعد از انتشار مطلبی مبنی بر استعفای انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری توسط یک پیج توییتری منتسب به وی، خزعلی استعفا را رد کرد و نوشت: درحالی که سفر موقت کاری وی جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است، خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز می‌گردد.

 

*شایعه منتسب به آیت‌الله مکارم

درهفته ای که گذشت شایعه‌ برخورد با مشاور یکی از وزرا موجب پخش شایعات و بهانه‌ای برای دروغ و نفرت‌پراکنی دشمنان در میان مردم شد که واکنش دفتر معظم له را در پس داشت.

 دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی در اطلاعیه ای نوشت: نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیّت معظم نیست بلکه از منسوبان برادر ایشان است و او هیچ‌گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچ‌گاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته است.

 

* شایعه استعفای معاون رییس جمهور

بعد از انتشار مطلبی مبنی بر استعفای انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری توسط یک پیج توییتری منتسب به وی، خزعلی استعفا را رد کرد و نوشت: درحالی که سفر موقت کاری وی جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است، خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز می‌گردد. ‌‌

 

*‌‌‌‌‌ تکرار شایعه افزایش قسمت بنزین

‌یکی دیگر از شایعات تکراری که این هفته هم منتشر شد، شایعه افزایش قیمت بنزین بود.

وحیدی وزیر کشور  در این باره گفت: هیچ وجه تغییری در سهمیه بنزین و قیمت بنزین رخ نخواهد داد و مردم عزیز خیالشان راحت باشد.

متأسفانه عده‌ای در کشور شایعه گرانی بنزین و یا کاهش سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی را مطرح می‌کنند که بنده کاملاً این شایعه‌ها را تکذیب می‌کنم.

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول