اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

خط ویژه| بازنشر حداکثری توصیه برجامی افسر اسرائیلی در رسانه‌های اصلاح‌طلب/ استقبال رسانه ضدایرانی از مخالفت‌ با اعدام سارق زورگیر نیایش

متأسفانه بخشی از جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب اصرار دارد حامی اراذل‌واوباش و مدافع برهم زنندگان آرامش و امنیت مردم باشد.

خط ویژه| بازنشر حداکثری توصیه برجامی افسر اسرائیلی در رسانه‌های اصلاح‌طلب/ استقبال رسانه ضدایرانی از مخالفت‌ با اعدام سارق زورگیر نیایش

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

بازنشر حداکثری توصیه برجامی افسر اسرائیلی در رسانه‌های اصلاح‌طلب

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «این گره را می‌توان باز کرد» نوشت: «بعضی از دولتمردان کنونی قبل از آنکه مسئولیت اداره کشور را به دست بگیرند سخنان دیگری می‌گفتند، ولی در طول یکسال گذشته مواجه شدن با واقعیت‌های ملموس به آنها فهمانده است که برای مدیریت کشور به رفع تحریم‌ها نیاز دارند. این تمایل نباید تحت‌الشعاع کارشکنی اقلیتی قرار گیرد که دنبال خریدن وقت برای تقویت جناح ترامپ در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در آبانماه هستند.»

 

در ادامه این مطلب آمده است: «وضعیت کنونی مذاکرات برجامی را نمی‌توان به محاق رفتن آن و ناامیدی از وصول به توافق دانست. جمع‌بندی صحیح اینست که اگر این وضعیت را نوعی به بن‌بست رسیدن مذاکرات بدانیم، قطعاً دیوار این بن‌بست قابل شکسته شدن است. رژیم صهیونیستی که سرسخت‌ترین مخالف خارجی برجام است را می‌توان با تقویت هیأت مذاکره‌کننده ایرانی از طریق استفاده از تجربیات گذشته ناکام کرد کمااینکه مخالفین داخلی را نیز دولت می‌تواند با تکیه بر اراده سیاسی از اثرگذاری بر تصمیم‌سازی محروم سازد؛ بنابراین، ابزار رفع تحریم‌ها در دستان دولت است و اینک انتظار مردم اینست که دولت در موقعیت مناسب کنونی این گره را باز کند و به ماجرای چندین ساله مذاکرات هسته‌ای از موضع قدرت پایان دهد.»

متأسفانه جریان اصلاح‌طلب در رویکردی خسارت بار اصرار دارد که معیشت مردم را به مذاکرات گره زده و اینگونه القاء کند که به واسطه مذاکره و توافق، همه مشکلات اقتصادی کشور رفع خواهد شد.

 

در هفته‌های گذشته مکاتبات یکی از افسران موساد (با اسم مستعار «لنی») با یکی از خبرنگاران رویترز (به نام «جان آیریش») فاش شد.

در بخشی از توصیه‌های افسر موساد خطاب به خبرنگار این رسانه انگلیسی آمده بود: «جمهوری اسلامی ایران به مرحله‌ای رسیده که چه با برجام و چه بدون برجام، توانایی رسیدن به سوخت ۲۰ درصد و بالاتر از آن را هم دارد و این نشان می‌دهد تحریم‌ها و تأثیر آن بر اقتصاد ایران، کارایی قبلی خود را از دست داده اما باید فضای رسانه‌های بین‌المللی به‌گونه‌ای باشد که نخبگان در ایران را به این تحلیل برساند که بدون برجام، اقتصاد ایران شکست خواهد خورد.»

 

هیچ‌کس مخالف اصل مذاکره و یا مخالف لغو تحریم‌ها نیست؛ اما قطعاً مذاکره فقط یکی از راه‌حل‌هاست و در حد خود می‌تواند نتایجی داشته باشد و نباید همه تخم‌مرغ‌ها در سبد مذاکره گذاشته شود. چرا که آمریکا به سبب آلودگی و اعتیاد به ابزار تحریم، حاضر نیست این ابزار غیرقانونی و غیرانسانی را کنار بگذارد.

بنابر دلایل فنی و کارشناسی، تحریم‌ها نهایتاً ۲۰ الی ۳۰ درصد در مشکلات کشور سهیم هستند. در این میان آنچه که تأثیر ۲۰ الی ۳۰ درصدی تحریم را در افکارعمومی عامل ۱۰۰ درصدی جا می‌اندازد، جریان تحریف است.

«ریچارد نفیو» که وی را معمار تحریم‌های ایران لقب داده‌اند، سال ۹۸ در کتاب خود با عنوان «هنر تحریم‌ها؛ نگاهی از درون میدان» نوشت: «تحریم به‌عنوان ابزار استراتژیک در دستگاه سیاست خارجی ایالات متحده، نه امری صرفاً فنی، بلکه بیشتر هنر تصمیم‌گیری و به‌کار گرفتن خلاقانه ابزارهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.» در حقیقت، این بار روانی تحریم است که ضربه اساسی را می‌زند؛ چرا که بعد اجرایی و فنی تحریم در میدان توان چنین تاثیرگذاری را ندارد.

استقبال رسانه ضد ایرانی از مخالفت‌ها با اعدام سارق زورگیر بزرگراه نیایش

وبسایت بی بی سی فارسی با استقبال از مخالفت فعالان سیاسی منتسب به جریان اصلاح‌طلب با اعدام سارق زورگیر بزرگراه نیایش در مطلبی نوشت: «صدور حکم اعدام برای سارقی که چندی پیش ویدیوی زورگیری او در بزرگراه نیایش منتشر شد، واکنش‌های گسترده‌ای برانگیخته است. ابوالقاسم صلواتی، قاضی این پرونده امروز گفته است که این حکم عبرتی است برای زورگیران، سارقان مسلح که بدانند که با برخورد قاطع و بدون اغماض و تعارف مواجه خواهند شد.»

 

این رسانه حامی تحریم و آشوب در ایران در ادامه نوشت: «میلاد علوی، خبرنگار حقوقی روزنامه شرق با اشاره به این سخنان نوشته است که «وظیفه دستگاه قضا قرار بود اجرای عدالت باشد، نه تفسیر غلط قانون و درس عبرت ساختن از متهمان. عباس عبدی، روزنامه‌نگار در انتقاد به این حکم نوشته است: این مجازات به دور از انصاف و عدالت است. اگر مجازات چنین اقدامی اعدام است، روزانه موارد زیادی از این رفتار انجام می‌شود که باید اعدام شوند ولی چون فیلم انها گرفته نشده! پس نه دستگیر می‌شوند و نه اعدام.»

بی بی سی فارسی در ادامه نوشت: «گروهی از کاربران با اشاره به افزایش میزان زورگیری و خفت‌گیری، از صدور حکم اعدام برای برقراری آسایش و امنیت شهروندان استقبال کرده‌اند؛ اما بعضی از کاربران مجازات اعدام را کارساز نمی‌دانند و می‌گویند این «عدالت شانسی» است.»

متأسفانه بخشی از جریان اصلاح‌طلب اصرار دارد که حامی اراذل‌واوباش و مدافع برهم زنندگان آرامش و امنیت مردم باشد.

 

نکته قابل توجه اینجاست که بنابر گزارش رئیس پلیس آگاهی تهران، زورگیر بزرگراه نیایش سابقه ۱۰۰ فقره سرقت به عنف در سطح خیابان‌های شهر داشته و شاکیان بسیاری دارد. به گفته قاضی صلواتی، با توجه به اقدامات متهم که امنیت و آسایش و آرامش مردم و جامعه را به مخاطره انداخته است، محاربه وی برای دادگاه محرز شده و به استناد آیه شریفه ۳۳ سوره مائده و مواد ۲۷۹، ۲۸۱، ۲۸۲، ۷۰۹، ۷۱۰، ۷۱۳، ۷۱۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و مواد ۶۵۲، ۶۵۷، ۶۶۷، ۷۲۳ از قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ حکم فوق صادر شده است.

لازم به ذکر است که حمایت جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب از زورگیر بزرگراه نیایش در حالی است که وی یک زن را مورد حمله قرار داده بود. این قضیه یکبار دیگر ثابت کرد که ژست جریان اصلاحات در دفاع از حقوق زنان، کاملاً دروغین و غیرواقعی است.

پایان پیام/./ ت 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول