اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  خانواده

خبر خوب| از اهدای عضو تا صعود در رنکینگ جهانی

یک موفقیت معمولی می تواند حالمان را برای چند ساعت تا یک روز خوب نگه دارد اما تاثیر یک شادی عمیق در جامعه تا روزها و حتی ماه ها باقی می ماند. حالا تصور کنید هر روز صبح اخبار امیدبخشی از دل جامعه،صنعت، اتفاقات دنیای پزشکی و موفقیت های ورزشی .. بشنوید. شک نکنید در درازمدت تاثیر آن را در روحیات و خلقیات تان خواهید دید.

خبر خوب| از اهدای عضو تا صعود در رنکینگ جهانی

گروه خبر خوب: همه ما مردم و وطنمان را دوست داریم و خواهیم داشت و قطعا خوشحالی را برای تک تک اعضای جامعه می خواهیم. شاید شما هم هر روز صبح که از خانه بیرون می آیید و یا کارهای منزلتان را شروع می کنید، به دنبال این هستید که لبی را خندان کنید. حالا ما هم در سلسله گزارش های خبر خوب تلاش می‌کنیم دلتان را با اخبار امیدبخش و خبرهای خوب شاد کنیم.

*اهدای عضو به 3 بیمار حیات بخشید

شاید هر یک از ما وقتی به واژگان «اهدای عضو» فکر کنیم ترکیبی از غم و شادی به ذهنمان برسد و در نهایت فردی که به هر دلیلی دچار مشکل شده و چنین کاری را انجام می دهد، در اعماق وجودمان می ستاییم و حس می کنیم شاید اگر خودمان هم به جای او بودیم، دوست داشتیم چنین کاری را بکنیم. به تازگی اهدای اعضای یک جوان 29 ساله اهل شهرستان پاسارگاد که به دلیل تشنج و ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند پیوند عضو زندگی دوباره بخشید. پیوند برداشت عضو این بیمار در اتاق عمل بیمارستان پیمانیه جهرم و توسط جراح اعزامی از شیراز و تیم اتاق عمل پیمانه صورت گرفت و کبد آن مرحوم به یک مرد 32 ساله از آذربایجان غربی ، یکی از کلیه هایش به مردی 31 ساله از خوزستان و کلیه دیگرش نیز به مرد 31 ساله دیگری از کرمان پیوند زده شد. 

 

*بومی سازی دستگاه پرتودهی خون

باز هم یک دستاورد دیگر در عرصه پزشکی که می تواند آسیب های ناشی از بیماری های مختلف خودایمنی را کاهش دهد، دل مردم ما را شاد می کند. پزشکان ایرانی در سراسر دنیا زیاد گل کاشته اند و این بار نیز با همکاری مشترک دانشمندان صنعت هسته ای و سلول های بنیادی، دستگاه پرتودهی خون صنعتی سازی شد. در این دستگاه از چشمه نور کبالت برای پاک سازی بسته های خون قبل از تزریق به بیماران مبتلا به نقص ایمنی استفاده شده تا احتمال بروز برخی اختلال های خود ایمنی کاهش یابد. درود بر پزشکان پرتلاش ایرانی.

 

*اهدای 12 هزار کوله پشتی نوشت افزار به دانش آموزان

اما از هر چه بگذریم آوردن لبخند بر لب دانش آموز نیازمند که در ابتدای سال تحصیلی منتظر یک کوله پشتی، لباس و نوشت افزار مورد نیاز تحصیلی اش هست، با هیچ چیز برابری نمی کند. در برخی از شهرهای ایران این فعالیت از سوی خیرین و گروه های جهادی شروع شده و الان خبر آمده که 12 هزار و 500 کیف و بسته نوشت افزار در قالب طرح «مشق احسان» بین دانش آموزان محروم و کم برخوردار استان فارس توزیع شده است، این بسته ها به گفته مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در این استان 5 میلیارد تومان هزینه برداشته و ارزش هر بسته 400 هزار تومان است که برای دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی تهیه شده و توسط گروه های جهادی توزیع می شود. البته گفته می شود که از ابتدای سال حدود 11 هزار بسته معیشتی به ارزش 6 میلیارد تومان بین بی بضاعت ها و نیازمندان توزیع شده است. درود بر کار خیرتان.

 

*صعود بسکتبال ایران در رنکینگ جهانی

ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی همه ساله با حضور در مجامع ملی و بین المللی دل مردم را شاد می کنند از فوتبالیست و تیم ملی گرفته تا کشتی گیرها، والیبالیست ها و سایر رشته های ورزشی و این بار هم نوبت به بسکتبال ما رسیده که سری در سرها در آورده است. براساس رده بندی جدید تیم های ملی کشورهای مختلف جهان ، فدراسیون بین المللی بسکتبال، تیم ملی ایران را با یک پله صعود در جایگاه 21 اعلام کرد و این خبر جای یک دستمریزاد و خسته نباشی به ورزشکارهای کشورمان دارد.

 

*نفت ربوده شده از کشتی ایرانی پس گرفته شد

مدت هاست که به بهانه های مختلف می بینیم و می شنویم که کشورهای اطراف برخی از نفتکش های سازمان بنادر ایران را به دلائل مختلف مورد ربایش یا ضبط قرار می دهند و البته ایران نیز تمام تلاشش را برای بازپس گیری آنها به خرج می دهد. اخیرا نیز یکی از همین نفتکش ها به نام نفتکش ایران لانا که به دست یونان افتاده بود، به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، بار نفتی اش پس گرفته شده و به زودی قرار است این کشتی ایرانی به بنادر خودمان بازگردد.

خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و...) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول