اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

این بار دروغ‌های فوتبالی/ اینترنشنال اجازه پخش فوتبال ایران را ندارد

در آستانه افتتاحیه جام جهانی فوتبال قطر برخی رسانه‌های داخلی با همکاری رسانه‌های معاند شایعات و فضاسازی‌هایی را علیه فوتبال کشورمان به راه انداخته‌اند.

این بار دروغ‌های فوتبالی/ اینترنشنال اجازه پخش فوتبال ایران  را ندارد

از شایعه تا واقعیت: طی روزهای گذشته برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه هم‌میهن و رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب در آستانه جام جهانی مدعی شدند که ایران حق پخش تلویزیونی بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را ندارد.

در ادامه این ادعا که با استقبال رسانه‌های فارسی زبان معاند روبرو شد، این رسانه‌ها مدعی شد که به دلیل نداشتن حق پخش انحصاری، ایران در دوحه استودیو ندارد ومجوز حضور گزارشگران ایرانی باتوجه به نخریدن حق‌پخش تلویزیونی، در کشور قطر محقق نشده و هر سه مسابقه تیم‌ملی ایران با گزارشگران ایرانی داخل کشور گزارش خواهد شد. 

در ادامه این روزنامه اصلاح‌طلب نوشت: «باید پرسید سازمان صداوسیما با چه اسنادی ادعای داشتن حق‌پخش انحصاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را دارد؟»

 

به گزارش خبرنگار فارس، سندی که دست خبرنگار ما رسیده حاکی از آن است که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حق پخش تمام دیدارهای تیم ملی ایران در جام جهانی را خریداری کرده و ادعای این رسانه‌ها کذب است.

 

 

همچنین طبق این سند، تلویزیون اینترنشنال که این روزها درحال انتشار تیزر  پخش و پوشش بازی های ایران در جام جهانی است  حق پخش دیدارهای تیم ملی ایران را ندارد.

در این نامه آمده است: براساس اسناد موجود و با اعلام مشاور مدیرکل شرکت و مدیر حقوقی بین مدیا گروپ (beIN media group)، با توجه به اینکه دو شبکه پرشیانا و اینترنشنال تبلیغاتی غیرقانونی را برای پخش فوتبال جام جهانی برای ایران آغاز کرده بودند، با تذکر و اخطار جدی این شرکت به عنوان نماینده فیفا مواجه شدند.

در بخشی از این نامه که به شبکه اینترنشنال و پرشیانا به صورت جداگانه فرستاده شده، آمده است: «بر اساس توافقنامه بین فیفا و شرکت beIN Media Group، فیفا به گروه رسانه‌ای beIN مجوز حق انحصاری پخش جام جهانی FIFA۲۰۲۲ قطر ـ جام جهانی فوتبال۲۰۲۲ ـ (به صورت زنده، با تاخیر و با تکرار) را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA ) از جمله ایران را داده است. بر این اساس هرگونه پخش فیلم‌های بازی جام جهانی ۲۰۲۲ برای ایرانیان در کشور ایران با صداوسیما بوده و نقض این حقوق انحصاری است و خسارت و زیان قابل توجهی را برای beIN به دنبال خواهد داشت. این به عنوان اطلاعیه قانونی برای اطمینان از رعایت فوری شما و جلوگیری از هرگونه اقدام بعدی در این مورد تلقی می‌شود. هیچ چیز در این نامه به معنای چشم‌پوشی صریح یا ضمنی از حقوق یا راه‌حل‌های جبران خسارت beIN نیست؛ از جمله هرگونه حقوق یا راه حلی در رابطه با نقض که صریحا هم بیان نشده است، چه در حال حاضر و چه در آینده، که همه آنها به صراحت بیان شده اند.»

 

از سوی دیگر، تلویزیون اینترنشنال امروز شایعه دیگری مبنی بر اینکه عادل فردوسی‌پور مبنی بر پیشنهاد صداوسیما برای گزارشگری دیدارهای ایران در جام جهانی قطر را نپذیرفته، منتشر کرد که پیگیری خبرنگار ما  نشان می‌دهد چنین ادعایی صحت نداشته است.

 

پایان پیام/ ت 32

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول