اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  خانواده

خبر خوب|«همه زندگیم ایرانه»‌/این عمل۲۰۰ میلیون تومانی برای شما رایگان است

از خدا پنهان نیست، از شما چه پنهان! هر وقت قرعه به نامم می‌افتد که خبر خوب بنویسم، از صفرتا صد کار دل توی دلم نیست که اتفاقات، رویدادها و خوش‌قلبی‌ها را به گوشتان برسانم و وقتی فکر می‌کنم در برابر این حجم از اخبار بد جریان رسانه‌ای غرب، چقدر بازگویی اخبار خوب می‌تواند تأثیرگذار باشد، نور امید دلم را روشن‌و روشن‌تر می‌کند و به راستی چه خوشبختیم که چون شمایی ما را می‌بینید و می‌شنوید و می‌خوانید.

خبر خوب|«همه زندگیم ایرانه»‌/این عمل۲۰۰ میلیون تومانی برای شما رایگان است

گروه خبر خوب- از خدا پنهان نیست، از شما چه پنهان! هر وقت قرعه به نامم می‌افتد که مفتخر شوم و برای خودم و شما خبر خوب بنویسم، از صفرتا صد کار دل توی دلم نیست که اتفاقات، رویدادها، ماجراها و خوش‌قلبی‌ها را به گوشتان برسانم و وقتی فکر می‌کنم در برابر این حجم از اخبار بدی که جریان رسانه‌ای غرب منفعتش در بزرگنمایی و تأکید مدام بر آن است، چقدر بازگویی اخبار خوب می‌تواند تأثیرگذار باشد، نور امید در دلم روشن و روشن‌تر می‌شود و چه خوشبختیم که چون شمایی ما را می‌بینید و می‌شنوید و می‌خوانید. حال این شما و این بسته خبرهای خوب امروز:

 

گوش‌هایی که شنوا می‌شوند، آن هم رایگان!

حرف از شنیدن شد، در این دنیا بعضی‌ها شنوایی‌شان سالم است اما گوش شنوا ندارند.در مقابل، بچه‌هایی به دنیا می‌آیند که مادرزادی ناشنوا یا کم‌شنوای عمیق‌اند، ناهنجاری که می‌تواند مراحل رشد آن‌ها را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد.

این موضوع به‌خودی‌خود غم‌انگیز است، اما خبر خوب اینکه از بدو تولد تا چهارسالگی با کاشت حلزون گوش می‌توان نعمت شنیدن را به بچه‌ها برگرداند، عملی که برای هر کودک 200 میلیون تومان خرج برمی‌دارد، اما در ایران به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

درست شنیدید، رایگان! طرحی که توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود و جمعیت هدف آن سالانه ۲۵۰۰ کودک است که بعد از عمل کاشت حلزون با توان‌بخشی رایگان درمان می‌شوند. این ماجرا 25 میلیارد تومان بار مالی دارد، اما چه باک که با این میزان از هزینه، ۲ هزار و ۵۰۰ کودک به چرخه زندگی طبیعی برمی‌گردند و شیرینی شنیدن را با تمام وجود می‌چشند. گوارای وجودشان این شیرینی!

 

*سفر به اقصی نقاط دنیا با «اقیانوس پارک»

خب حالا که حرف از بچه‌ها و دنیایشان شد، تفریح و در کنارش یادگیری اولویتی مهم است و دغدغه بزرگ‌ترها برای کوچک‌ترهای جمع. خبر خوب اینکه؛ مجموعه گردشگری اقیانوس پارک در فضایی بیش از ۳ هزار مترمربع در منطقه گردشگری اراضی عباس‌آباد و در روبه روی مجموعه پارک آب‌وآتش ساخته‌شده و تازه‌نفس و سرحال، پذیرای ذهن کنجکاو بچه‌هاست.

شما هم حتماً در اطرافتان دانشمندهای کوچکی را سراغ دارید که شاید عاشق دریا و موجودات دریایی باشند و زمین و زمان را بهم بدوزند برای پیدا کردن منبعی بیشتر و بهتر. می‌توانید همین آخر هفته دستشان را بگیرید و به اقیانوس پارک ببرید.

جایی که درست شبیه زیست‌بوم‌های آبی نقاط مختلف دنیا طراحی شده، با موجودات دریایی در ابعاد بزرگ‌تر. می‌توانید هم خودتان و هم آن‌ها با حیوانات دریایی در سطح ایران و جهان و نیز چگونگی حفاظت از محیط‌زیست دریایی آشنا شوید و یک همراهی دل‌نشین با دلبندتان که علایق علمی دارند را رقم بزنید.

 

*زن کتابدار همدانی و نجات ۵۰ درخت

 از علم که صحبت به میان می‌آید، ناخودآگاه کتاب به ذهن آدم می‌آید. اما همه می‌دانیم کتاب‌های کاغذی باوجود همه ارزشمندی‌شان، یک عیب بزرگ دارند و آن‌هم از بین رفتن درختان برای تهیه کاغذ است.

ماجرایی که سمیه خانم قربانی، کتابدار همدانی هم با آن مواجه شد. اما او کاری کرد کارستان. داستان هم ازآنجا شروع شد که سمیه خانم خبرخوبی ما، بعضی‌اوقات عاشقان واقعی کتاب را می‌دید که با اشتیاق و لیست بلندبالا به کتابخانه علامه مجلسی می‌آمدند، اما کتاب‌های موردنیازشان یا جزو پرمخاطب بود یا از رده خارج‌شده یا اصلاً در قفسه‌ها نبود و آن‌ها با دست‌خالی برمی‌گشتند.  

  همان‌جا بود که طرح «کاغذ تو، کتاب نو» به ذهنش رسید و اجرایی‌اش کرد. در این طرح افراد کاغذ‌های باطله‌شان را به کتابخانه می‌دهند و با منابعی که از فروش این کاغذها به دست می‌آید کتاب‌های موردنیاز تهیه می‌شود. باورتان می‌شود تابه‌حال ۳ تُن کاغذ با این طرح بازیافت شده؟ هر تن کاغذ از قطع ۱۷ درخت جلوگیری می‌کند حالا 51 درخت نجات پیدا کردند و قهرمان زندگی آن‌ها این زن کتابدار همدانی خوش‌ذوق و باشعور و شور است، به قول قدیمی‌ها خدا زیادتان کند که زیاد شما هم کم است.

 

*مدال آور مهم‌ترین مسترالمپیا: «همه زندگیم ایرانه»‌

«خیلی‌ها می‌گویند آمریکا بمون، ایران نیا.می خوای بیای ایران چی کار کنی؟ بمون همونجا مسابقه بده، بمون همونجا آینده ات رو بساز. من می خوام آینده‌ای که این‌جور باشه بسوزه. من همه زندگیم ایرانه‌. اصلاً ایران، همه چیزه» این‌ها حرف‌های «هادی چوپان» است آن‌هم بعد از کسب اولین مدال طلای تاریخ پرورش اندام ایران و آسیا در مهم‌ترین مسترالمپیا.

او همه‌چیز را در ایران و وطنش می‌داند و باوجود داشتن همه شرایط برای ادامه فعالیت حرفه ای اش در خارج از کشور، نه‌تنها ایران را ترجیح می‌دهد بلکه تنها انتخابش ایران است و بس.

پرواضح است که قهرمانی تنها به امتیاز بیشتر و پیروزی ختم نمی‌شود و منش و رفتار آدم‌هاست که آن‌ها را در ذهن مردمان سرزمینشان قهرمانانی ماندگار می‌کند، ما هم کم نداریم از این قهرمان‌های خوش‌غیرت. نمونه‌اش آقا«هادی چوپان»، پایدار باشی قهرمان.

 

*یک افزایش ۱۰۰درصدی صادراتی خوشمزه

اگر فکر کردید خبرها تمام‌شده، سخت در اشتباهید، خبر خوشمزه و خوش‌رنگ و رو هم داریم که دلمان نمی‌آید که به سمع و نظرتان نرسد، آن‌هم به‌وقت اول زمستان و در آستانه یلدا.

می‌دانید ما از جهاتی کشور کشاورزی محسوب می‌شویم و وفور نعمت داریم از هر میوه و در هر فصل. مثلاً همین انار که منتظر است شب یلدا گل سرسبد سفره‌مان باشد، در دنیا کلی طرفدار دارد و در بسیاری از کشورها هم کمیاب است و هم گران و چه چیز بهتر از اینکه بدانید در ۸ ماهه امسال، ۷۵۰۰ تن انار به کشورهای مختلف صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

این آماری است بسیار امیدبخش و پول‌ساز برای باغداران و کشاورزان ما. ما می‌نویسم افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات. شما بخوانید ارزآوری و پیشرفت و رفاه بیشتر.

*محبتی که آسان به دست می‌آید

از انار و یلدا که حرف می‌شود، بعدش بی‌شک صحبت دورهمی و باهم بودن است. آن‌هم در طولانی‌ترین شب سال که فقط چند روز مانده تا آمدنش.

به گمانم می‌توانیم در کنار تدارک دیدن برای این آیین، خوش‌رویی را هم هم‌زمان تمرین کنیم. آخر می‌دانید آدم که کارش زیاد می‌شود و وقتش کم، کمی سختگیر می‌شود و شاید اندکی بداخلاق. اما آدم‌هایی که مهمان ما می‌شوند، به روی باز ما می‌آیند بعد به درباز خانه‌مان.

پس بیایید همه باهم علی‌رغم هر سختی و ناخوشایندی روی گشاده داشتن را تمرین کنیم.چراکه همان‌طور که امیرالمؤمنین(ع) فرمودند:«کار نیک و صورت باز، محبت می‌آورد و انسان را به بهشت می‌رساند و چه چیز بهتر از این‌ها برای تک‌تک ما»

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبر‌های خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیانتان داشته باشید. منتظر خبر‌های خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان خبر/

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول