اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبرخوب| از افتخار پرواز با «سیمرغ» تا تکرار ماجرای طلا و دختر ایرانی

به حتم شما هم در خنده‌های از ته دل دیشب‌تان در جشن تولد آقای خوبی‌ها، بغض و غمی در دلتان لانه کرده بود. غمی غریب که خداحافظی با امام خوبی‌ها را برایتان سخت می‌کرد. اما یادتان باشد کرامت این خاندان همچنان باقیست.

خبرخوب| از افتخار پرواز با «سیمرغ» تا تکرار ماجرای طلا و دختر ایرانی

گروه خبر خوب: به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقیست! کدام حکایت؟ حکایت دهه پر برکت کرامت. تولد آقای خوبی‌ها. امام رئوف‌مان. به حتم شما هم از دیشب که در شادی و سرور تولد آقا بودید بغض و غمی در دلتان نهفته بود. غمی غریب که خداحافظی با ایام ولادت امام خوبی‌ها را برایتان سخت می‌کرد. تا سالی دیگر و روزهای پربرکتی دیگر. اما کرامت این خاندان همچنان باقیست. پس گره‌های پیشانی را باز کنید و دلتنگی را رها کنید.

در این آمدو رفت ایام و ماه‌ها و سال‌ها گنجی نهان است که به ما یادآوری می‌کند، هیچ چیز در این دنیا ماندنی نیست. نه غم‌ها، نه خوشی‌ها. نه روزهای خوب، نه روزهای بد. نه حال اندوهگین نه حال مسرور. خداوند بخشنده مهربان در آیاتش که نقشه راه بندگانش قرار داده به کرات گفته است که در این دنیا برای بندگانش نشانه‌هایی نهفته است، فقط کافیست کمی دقیق شوید تا درکش کنید.

در سوره جاثیه آمده است: «در آمد و شد شب و روز و رزقی که خداوند از آسمان نازل کرده، و به وسیله آن زمین را بعد از مردنش حیات بخشیده، و همچنین در وزش بادها نشانه‌های روشنی است برای جمعیتی که اهل تفکرند.» دلتان روشن به نشانه‌های خداوند. با این حال معنوی برویم  سراغ خبرهای خوب و پر افتخار امروز: 

 

پرواز موفقیت‌آمیز هواپیمای ترابری سیمرغ

*افتخاری دیگر با «سیمرغ»!

تا به حال تجربه پرواز داشته‌اید؟ یا شده است روح‌تان بال در بیاورد و بر فراز آسمان‌ها به پرواز در بیاید؟! حتی تصورش هم شیرین و هیجان‌انگیز است! اما نگران نباشید، با این خبر به حتم روح‌تان بال در می‌آورد و بر آبی آسمان پرواز می‌کند. خودمانیم در این مدت بارها و بارها روح وطن دوستان با خبرهای خوش به پرواز در آورده است؛ خبرهایی مثل موفقیت ناو دنا پس از ۸ ماه دریانوردی و رونمایی از موشک راهبردی و نقطه زن خرمشهر ۴. اما عرضم به حضورِ پر مهر و زیبایتان این بار هم پرواز موفقیت‌آمیز هواپیمای ترابری سیمرغ قرار است روح‌تان را به پرواز در بیاورد. موفقیتی که نشانه‌ای از گام اساسی وزارت دفاع در جهت تحقق شعار سال است. این اقدام یک بار دیگر بر توان و قدرت ملی کشور صحه می‌گذارد.
این هواپیما ساخته دست متخصصان  است و مدل توسعه یافته هواپیماهای هم نسل خود که کاملاً متناسب با نیاز‌های دستگاه‌های کشوری و لشکری و مطابق با استانداردها و مقررات بین المللی در وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان، طراحی، تولید و ساخته شده است. 

اما سبک‌بودن، میزان حمل بار، شعاع عملیات پروازی، تناسب با شرایط اقلیمی کشور، توان نشستن و برخاستن در باندهای کوتاه، چابکی و سریع بودن این هواپیما در خدمات‌رسانی‌هایی از قبیل آمبولانس هوایی از ویژگی‌ها و کاربردهای هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» است. 

طراحی و ساخت این هواپیما علاوه بر ارز آوری قابل توجه، پایین آوردن هزینه ها، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، تحقق اقتصاد مقاومتی در وزارت دفاع، بلوغ فناورانه و صنعتی و در نهایت انسجام ظرفیت‌های ملی برای تولید محصولی راهبردی و فناورانه، ورود صنعت هوایی کشور و به ویژه نیروهای مسلح را به باشگاه سازندگان هواپیماهای سنگین و فوق پیشرفته سرعت می‌بخشد. خدا قوت هم وطن‌های عزیز. سلامت وجودتان را از خدای منان خواهانیم. 


«حمیده اسماعیل‌نژاد» در جریان مسابقات بین‌المللی دوومیدانی در ارزروم ترکیه به مدال طلای این مسابقات دست پیدا کرد.

*باز هم طلا و دختر ایرانی

امروز قرار است مدام به ایرانی بودنتان افتخار کنید. می‌گویید نه؟! باید بگوییم که مردم این مرز و بوم هر روز کشورشان را رو سفید می‌کنند این بار هم یک بانوی ایرانی افتخار این  را داشت که پرچم پر مهر کشورمان را بالا ببرد و ما را خوش نام کند؛ «حمیده اسماعیل‌نژاد»، دونده ایرانی موفق شد در جریان مسابقات بین‌المللی دوومیدانی در ارزروم ترکیه، با شکستن رکورد ملی دو صد متر زنان ایران به مدال طلای این مسابقات دست پیدا کند.
اسماعیل‌نژاد با ثبت زمان ۱۱/۳۴ ثانیه ضمن شکستن رکورد ملی موفق شد در جایگاه نخست رقابت ماده ۱۰۰ متر این مسابقات قرار گیرد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند. خدا قوت بانوی ایرانی! 


تبریزی‌ها به جای خرید تاج گل برای همدردی با خانواده متوفی، هزینه‌اش را برای تامین اقلام جهیزیه، مسکن، آزادی زندانی و… پرداخت می‌کنند. 

*رسم نیکوی تبریزی‌ها

«تقدیم برای عرض تسلیت»؛ این جمله بر روی تاج گل‌های بزرگ و کوچک با روبان مشکی با قیمت‌های گزاف نوشته می‌شود تا همدردی و ارادت دوستان و آشنایان را با خانواده داغدیده نشان دهد. مراسم ختم و یادبود متوفیان در فرهنگی تشریفاتی با صرف هزینه‌های چندین میلیونی با این تاج‌های گل و بنرها مزین می‌شود تا هم به‌یادماندنی شود و هم اینکه ارادت مهمان را به صاحب عزا نشان دهد. در صورتی که این همه تشریفات پرهزینه نه تسلی‌خاطر بازماندگان می‌شود و نه باقیات‌صالحات تازه درگذشته و نه نشان ارادتی. 

اما تبریزی‌های عزیز با رسم زیبایی که دارند، جلوی این تجملات بی‌فایده را گرفتند و به جای خرید تاج گل برای عرض ارادت و همدردی با خانواده متوفی، هزینه‌اش را برای تامین فرش ماشینی، یخچال، اقلام جهیزیه، مسکن، آزادی زندانی و… پرداخت می‌کنند. همچنین خانواده مرحوم هم هزینه طعام و احسان را برای آزادی زندانی پرداخت می‌کنند. این حسنه را به نیت متوفی انجام می‌دهند تا ثوابش به روح تازه گذشته برسد و ریخت‌وپاش الکی هم نکرده باشند. خدا خیرتان دهد!


وام ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۱۵۰ و سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

*افزایش وام ودیعه مسکن

اما خبر آخرمان هم مژده‌ای به مردم عزیز است. بهارستان نشین‌ها وام ودیعه مسکن را در تهران به ۲۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۱۵۰ و سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان افزایش دادند. اما این تمام ماجرا نیست، علی بهادری جهرمی؛ سخنگوی دولت اعلام کرده است که یکی از اقدامات دولت برای ساماندهی وضعیت مسکن این است که با سامانه جدید وزارت راه و شهرسازی در خصوص ثبت رایگان اجاره مسکن، موجران و مستأجران نیازی به مراجعه به بنگاه‌ها نخواهند داشت. با این اقدام دیگر نیاز به پرداخت کمیسیون‌ به املاک برای ثبت قرارداد اجاره مسکن نیست. امیدواریم در خبرهای خوب بعدی‌مان مژده خرید آسان خانه را برای همه هم وطنان‌مان به شما دهیم. 

*مانند چشمه باشید تا بر رنج‌ها فایق آیید! 

در پایان خبر خوب امروزمان خوب است برایتان حکایتی را نقل کنیم: «حکیمی شاگردان خود را برای یک گردش تفریحی به کوهستان برده بود. بعد از پیاده‌روی طولانی، همه خسته و تشنه در کنار چشمه‌ای نشستند و تصمیم گرفتند استراحت کنند. حکیم به هر یک از آن‌ها لیوانی داد و از آن‌ها خواست قبل از نوشیدن آب یک مشت نمک درون لیوان بریزند. شاگردان هم این کار را کردند. ولی هیچ‌یک نتوانستند آب را بنوشند، چون خیلی شور شده بود. سپس استاد مشتی نمک را داخل چشمه ریخت و از آن‌ها خواست از آب چشمه بنوشند وهمه از آب گوارای چشمه نوشیدند. 

حکیم پرسید: «آیا آب چشمه هم شور بود؟» همه گفتند: «نه، آب بسیار خوش‌طعمی بود.» حکیم گفت: «رنج‌هایی که در این دنیا برای شما در نظر گرفته شده است نیز همین مشت نمک است نه کمتر و نه بیشتر. این بستگی به شما دارد که لیوان آب باشید و یا چشمه که بتوانید رنج‌ها را در خود حل کنید. پس سعی کنید چشمه باشید تا بر رنج‌ها فایق آیید.» 

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول