اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

اعتراف سایت‌ خبری اصلاح‌طلب به سرعت کاهش قیمت خودرو

یک سایت خبری غربگرا نوشت: قیمت خودرو مسیرش را از بازار ارز جدا کرده و بدون توجه به رفت ‌و برگشت‌های دلار، به سرعت در سرازیری حرکت می‌کند.

اعتراف سایت‌ خبری اصلاح‌طلب به سرعت کاهش قیمت خودرو

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- کیهان نوشت: «فرارو» طی گزارشی یادآور شده؛ قیمت خودرو در هفته گذشته درحالی مسیر کاهشی را انتخاب کرد که در بازار آزاد ارز مدام شاهد رفت ‌و برگشت‌های دلار بین دو محدوده ۴۷ تا ۵۰ هزار بودیم. انتشار چند خبر خودرویی امید‌وارکننده اما مثل ماجرای تصویب کلیات طرح واردات خودرو‌های کارکرده و صحبت از آزاد‌سازی واردات خودرو‌های بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی، حداقل در این هفته منجر به ‌جدایی مسیر این بازار از دلار شد. پژو ۲۰۷ دنده‌ای این هفته نه فقط بین محصولات ایران‌خودرو بلکه بین تمام خودرو‌های داخلی رکورددار کاهش قیمت بوده است؛ دقیقا ۱۰۰ میلیون. پژو ۲۰۷ دنده‌ای در بازار آزاد ابتدای هفته ۶۷۰ میلیون تومان ارزش داشت اما روز پنج‌شنبه فروشنده‌های آن به ارقامی نزدیک ۵۷۰ میلیون راضی بودند.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما یا همان سقف‌شیشه‌ای از این نظر در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد.
قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما در هفته اخیر از مرز یک میلیارد به ۹۱۰ میلیون تومان رسید و شاهد افت ۹۰ میلیونی ارزش یکی از گران‌ترین خودرو‌های داخلی بودیم. تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک هم که جزو گرانقیمت‌ترین خودرو‌های داخلی هستند، در این مدت به‌ترتیب کاهش قیمت ۵۵ و ۵۰ میلیون تومانی را تجربه کردند.

قیمت تارا اتوماتیک در هفته اخیر از ۸۲۰ به ۷۶۵ میلیون تنزل پیدا کرد و فروشنده‌های دنا پلاس اتوماتیک به‌جای ۸۷۰ میلیون، رقمی نزدیک به۸۲۰ میلیون را به خریداران پیشنهاد می‌دادند. آن طرف پژو پارس ساده که اتفاقا یکی از ارزان‌ترین سواری‌های فعلی ایران‌خودرو است، کمترین افت قیمت را داشته است.

قیمت پژو پارس ساده با کاهش ۳۵ میلیونی به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است و خرید سمند LX روز پنج‌شنبه درحالی ۴۷۵ میلیون تومان هزینه داشت که همین محصول را ابتدای هفته ۴۰ میلیون بیشتر می‌فروختند. قیمت دنا معمولی هم که تولیدش متوقف شده، با کاهش ۴۵ میلیونی به ۵۷۰ میلیون تقلیل پیدا کرده است. این وسط قیمت رانا پلاس هم با ریزش ۵۰ میلیون تومانی به ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است.

شاهین گران‌ترین سواری داخلی سایپاست که همزمان با معاملات روز پنج‌شنبه در بازار آزاد ۵۲۵ میلیون قیمت داشته. خرید شاهین ابتدای هفته ۵۷۵ میلیون آب می‌خورد و به‌این ترتیب در هفته‌ای که تکلیف دلار مشخص نبود و هر روز مسیر جدیدی را تجربه می‌کرد، قیمت شاهین ۵۰ میلیون تومان ریخت و بیشترین کاهش را بین محصولات سایپا به‌ثبت رساند.

ارزان‌ترین سواری صفرکیلومتر درحال حاضر ساینا دنده‌ای است. محصولی که تولیدش در خط تولید سایپا متوقف شده و مدل‌های صفرکیلومتر آن را روز پنج‌شنبه ۲۵ خرداد در بازار آزاد معادل ۳۰۵ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌دادند. ساینا دنده‌ای روز شنبه ۲۰ خرداد در بازار آزاد ۳۰۵ میلیون تومان ارزش داشت و ظرف این چند روز قیمت ساینا دنده‌ای ۲۵ میلیون تومان ریخته است؛ مثل تیبا صندوقدار.
 

پایان پیام/ت
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول