اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

آینده عضویت اوکراین در ناتو چه خواهد شد؟

آمریکایی ها می گویند: عضویت اوکراین در ناتو زمانی که این کشور در حال جنگ با روسیه است، اقدام سازنده‌ای نیست چون در صورت پیوستنش، ناتو عملا در مسیر جنگ با مسکو قرار می‌گیرد.

آینده عضویت اوکراین در ناتو چه خواهد شد؟

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - امیرعلی ابوالفتح در روزنامه خراسان نوشت: در تمام دوران پیش از 24 فوریه 2022، هرگاه روس ها از آمریکایی ها می خواستند که با عضویت اوکراین در ناتو موافقت نکنند، آمریکایی ها می گفتند که درهای ناتو به روی همه باز است و روس ها از حق وتو برای پذیرش اعضای جدید در ناتو برخوردار نیستند. با این رویکرد آمریکایی ها، جریان ناتوگرا در اوکراین اطمینان یافت که آمریکا به پشتگرمی قدرت نظامی و اقتصادی خود اجازه نمی دهد روسیه در روند عضویت اوکراین در ناتو اخلال ایجاد کند. اما حالا که بیش از یک سال و نیم از حمله تمام عیار روسیه به اوکراین می گذرد، آمریکایی ها می گویند «عضویت اوکراین در ناتو زمانی که این کشور در حال جنگ با روسیه است، اقدام سازنده‌ای نیست چون در صورت پیوستنش، ناتو عملا در مسیر جنگ با مسکو قرار می‌گیرد.» به عبارت دیگر، اکنون روسیه به طور غیر رسمی و بالاجبار از حق وتو برای پذیرش اوکراین در ناتو برخوردار شده است و تا زمانی که در جنگ با اوکراین به سر می برد، این کشور نمی تواند به ناتو بپیوندد. اما حتی عقب راندن روس ها به پشت مرزهای بین المللی سال 2014 و بازگشت کریمه به اوکراین که البته اگر غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار خواهد بود، احتمالا جنگ روسیه و اوکراین را به پایان نخواهد رساند. فقط کافی است روس ها از درون خاک خود، موشک هایی را به طرف شهرهای اوکراین شلیک کنند و پهپادهای روسی، مناطقی از خاک اوکراین را هدف قرار دهند تا جنگ میان روسیه و اوکراین ادامه یابد، حتی اگر آخرین سرباز روس از خاک اوکراین نیز خارج شده باشد. از آن جا که توقف حملات روس ها به اوکراینِ آزاد شده از سربازان روس نیاز به روی کار آمدن رژیم غربگرا در مسکو یا نابودی کامل ماشین جنگی روس ها در جنگی تمام عیار میان روسیه و غرب دارد، بعید به نظر می رسد جنگ پایان یابد و اوکراین بتواند به عضویت ناتو درآید.

پایان پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول