اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

در پشت‌پرده فاز تازه «ایران‌هراسی» چه می‌گذرد؟

جنایت‌های دیوانه‌وار رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه در شرایطی ادامه دارد که همنوایی برخی رسانه‌ها و چهره‌های ضدانقلاب با کشتار غیرنظامیان واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به‌همراه داشته‌است.

در پشت‌پرده فاز تازه «ایران‌هراسی» چه می‌گذرد؟

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - همشهری نوشت: در شرایطی که ماشین کشتار رژیم‌صهیونیستی بی‌وقفه با بمباران بی‌هدف ساختمان‌های مسکونی، خیابان‌ها، زیرساخت‌های شهری، بیمارستان‌ها، مساجد و... درحال رقم زدن یکی از کم‌سابقه‌ترین جنایت‌های بشری است، برخی رسانه‌ها و چهره‌های ضدانقلاب نه‌تنها با درپیش گرفتن رویکرد همدلانه با صهیونیست‌ها، سعی در «جنایت‌شویی» تل‌آویو و مشروعیت‌بخشی به این جنایت‌ها را دارند.

دراین‌میان برخی چهره‌ها و رسانه‌های معاند پا را فراتر گذاشته و رژیم‌صهیونیستی را برای حمله به ایران تشویق می‌کنند. با وجود اینکه مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی در روزهای اخیر بارها اعلام کرده‌اند مدرکی برای اثبات همکاری ایران با جبهه مقاومت در عملیات «طوفان الاقصی» ندارند و مقام‌های ایرانی نیز دخالت ایران دراین عملیات را رد کرده‌اند، اما رسانه‌های ضدانقلاب تلاش می‌کنند تصویری غیرواقعی از تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی ارائه دهند.

دستورکار تازه ضدانقلاب

شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال که طی ماه‌های اخیر نقش پایگاه‌ رسانه‌ای محور آمریکایی – صهیونیستی برای بی‌ثبات‌سازی ایران را ایفا کرده‌است، پس‌از عملیات «طوفان‌الاقصی» با دستورکار تازه‌ای وارد میدان شده و می‌کوشد با ارائه روایتی غیرواقعی از حمایت جمهوری‌اسلامی از گروه‌های مقاومت، تصمیم‌سازان آمریکایی و صهیونیست را برای «حمله نظامی به ایران» مجاب کند. براساس چنین راهبردی هم هست که در روزهای اخیر شاهدیم مجریان و کارشناسان این شبکه، با تمرکز ویژه‌ای رویکرد «قبح‌زدایی از حمله به ایران» را پیگیری می‌کنند. این رویکرد اما در قالب‌های گوناگون، ازسوی سایر شبکه‌های فارسی‌زبان معاند، مانند «بی. بی. سی فارسی»، «صدای آمریکا»، «منوتو» و... پیگیری می‌شود.

پیگیری یک رویکرد ضدایرانی

براساس چنین رویکردی هم بود که شبکه‌های فارسی‌زبان معاند در روزهای اخیر با تمرکز ویژه‌ای درحال مانور رسانه‌ای بر روی جنگ روانی یک سازمان ضدایرانی به‌نام «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» هستند؛ سازمانی که به رویکردهای ضدامنیتی‌اش باهدف بی‌ثبات‌سازی جمهوری‌اسلامی شهره است.

پس‌از اینکه در روزهای اخیر جوزف لیبرمن، رئیس سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای و مارک والاس، مدیرعامل این سازمان، با انتشار بیانیه‌ای مشترک، خواستار «حمله نظامی به مواضع سپاه پاسداران در داخل ایران» شدند، شبکه‌های معاند نیز با پیگیری این خط خبری، می‌کوشند چنین القا کنند که «اگر حمایت ایران نبود، حماس از قدرت، زیرساخت و آموزش کافی به‌منظور اجرای چنین عملیاتی برخوردار نبود».

یک سازمان ایران‌ستیز

«اتحاد علیه ایران هسته ای»، سازمانی ضدایرانی به‌حساب می‌آید که در سال ۲۰۰۸ توسط مارک والاس، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل تاسیس شد و در ادامه با حمایت مشترک دو حزب اصلی آمریکا، یعنی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، اهدافی ضدایرانی را در دستورکار خود قرار داده‌است.

این سازمان، که درحال‌حاضر ریاست آن را جو لیبرمن، سناتور سابق ایالت کانیتیکت آمریکا برعهده دارد، ازسوی گروهی مشورتی متشکل از چهره‌های نظامی و سیاست‌خارجی آمریکا راهبری می‌شود که فعالیت‌های خود را با محور ادعایی «جلوگیری از تبدیل شدن به یک ابرقدرت منطقه‌ای دارای سلاح هسته‌ای» سازماندهی می‌کنند.

در «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» چه می‌گذرد؟

جان بولتون، از سیاستمداران آمریکایی شهره به اتخاذ رویکردهای ضدایرانی، ازجمله چهره‌های نزدیک به این سازمان محسوب می‌شود و سرمایه‌داران جمهوری‌خواه و صهیونیست از مهم‌ترین تامین‌کنندگان بودجه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» به‌شمار می‌روند. اگرچه این سازمان اطلاعات روشنی از منابع مالی خود منتشر نکرده، اما برخی اعضای آن ادعا کرده‌اند «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»، سالانه تا ۱/۷ میلیون دلار کمک مالی «معاف از مالیات» جمع‌آوری می‌کند.

ازسوی دیگر ابرشرکت‌هایی مانند «جنرال الکتریک»، «کاترپیلار»، «ارنست اند یانگ» و... ازجمله حامیان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» هستند که با تاکنون در کارزارهای ضدایرانی متعددی شرکت کرده‌اند.

۱۰ رویکرد ضدایرانی

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای تاکنون فعالیت‌های ضدایرانی گسترده‌ای انجام داده‌است که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می‌شود.

تهیه پیش‌نویس قوانین ضدایرانی برای تصویب در کنگره
تحریم و اعمال فشار بر شرکت‌ها و سازمان‌های در حال تعامل تجاری با ایران
تهیه و انتشار گزارش‌هایی درباره موضوع هسته‌ای ایران
تحریک افکارعمومی با انتشار اخبار، گزارش‌ها و تحلیل نادرست از فعالیت‌های جمهوری‌اسلامی
تحت‌فشار قرار دادن شرکت‌های داروسازی برای عدم همکاری با ایران
لابیگری ضد ایرانی در کنگره آمریکا
برگزاری اجلاس‌های ضدایرانی در نقاط مختلف دنیا
حمایت تبلیغاتی – مالی از گروه‌ها و چهره‌های معاند و ضدانقلاب
رایزنی‌های ضدایرانی در سازمان‌های بین‌المللی
انجام اقدام‌های گسترده باهدف تنگ تر کردن حلقه تحریم‌ها به‌دور ایران، به‌ویژه در حوزه انرژی

پایان پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول