اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

پیشنهاد روزنامه غربگرا برای خروج رژیم صهیونیستی از باتلاق!

یک سوال اساسی وجود دارد و آن این است که چرا موضعگیری رسانه های غربگرا به گونه ای است که یک رسانه صهیونیستی به راحتی و بدون زحمت از آن استفاده کرده و به صورت نیابتی حرف خود را بیان می کند.

پیشنهاد روزنامه غربگرا برای خروج رژیم صهیونیستی از باتلاق!

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

 

 پیشنهاد روزنامه غربگرا برای بیرون آوردن اسرائیل از باتلاق

مدتی است که رژیم صهیونیستی به صورت رسمی به عنوان کارفرمای شبکه تروریستی اینترنشنال معرفی شده است. در حقیقت اینترنشنال، مواجب بگیر و بلندگوی سازمان موساد است.

این رسانه تروریستی و ضدایرانی در قالب عملیات روانی و رسانه ای، تلاش می کند تا حرف خود را از زبان دیگری بیان کند تا پذیرش بیشتری برای مخاطب داشته باشد. بر همین اساس اینترنشنال به دفعات به موضعگیری های رسانه های جریان غربگرا اشاره کرده و به نوعی حرف خود را از زبان آنها بیان کرده است.

البته یک سوال اساسی وجود دارد و آن این است که چرا موضعگیری رسانه های غربگرا به گونه ای است که یک رسانه صهیونیستی به راحتی و بدون زحمت از آن استفاده کرده و به صورت نیابتی حرف خود را بیان می کند.

در جدیدترین نمونه روزنامه هم میهن در مطلبی با عنوان «نه جنگ نه مذاکره» نوشت:« امنیت‌ملی و منافع‌ملی ایران نه با برقراری صلح میان دو بلوک قدرت منطقه‌ای رقیب (اعراب و اسرائیل) سازگاری دارد و نه با افزایش سطح تنش و ارتقای آن به جنگی گسترده که ایران را نیز از خود متأثر سازد.»

در ادامه این مطلب آمده است:« درعین‌حال، اصل وقوع جنگ و فراتر از آن، گسترش ابعاد آن و احتمال وارد شدن نیروهای نزدیک‌تر به ایران (به‌ویژه حزب‌الله لبنان)، خارج از چارچوب سیاست کلان ایران (وجه «نه جنگ») قرار می‌گیرد و به تعبیر دقیق‌تر، در تعارض با این استراتژی قرار می‌گیرد. طبعاً در این سناریو، انتظار می‌رود ایران در جهت پیشبرد استراتژی خود که مبتنی بر الگوی بازدارندگی است، نه‌فقط نیروهای نزدیک به خود را از ورود به جنگ و گسترش آن باز دارد؛ بلکه با رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک و انتقال پیام‌های صریح به قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مؤثر در بحران، در جهت کاهش سطح تنش و حتی دستیابی به نوعی آتش‌بس گام بردارد.»

این مطلب، استقبال ویژه اینترنشنال- بلندگوی موساد- را در پی داشت. کارشناسان معتقدند که وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین های اشغالی و همزمانی آن با جنگ، به مثابه قرارگرفتن این رژیم در باتلاق است و هر چه این وضعیت ادامه پیدا کند، این رژیم غاصب بیشتر در باتلاق فرو می رود.

حال برخی رسانه های منتسب به جریان غربگرا به نیابت از بازوی رسانه ای موساد به میدان آمده و برای بیرون آوردن رژیم صهیونیستی از باتلاق، تلاش می کنند!

سوژه مورد علاقه دشمن برای التهاب آفرینی در دانشگاه

برخی رسانه های جریان غربگرا و از جمله روزنامه اعتماد مدتی است که سوژه اخراج اساتید را به صورت ویژه دنبال می کنند. نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه های معاند با آب و تاب از این خط رسانه ای استقبال کرده و به آن ضریب می دهند.

جنجال و هیاهوی مشترک رسانه های غربگرا و رسانه های معاند درباره کنارگذاشتن تعدادی از اساتید در حالی است که این مسئله، در کشورهای مختلف جهان و از جمله آمریکا، مسئله ای عادی بوده و اتفاقا در آمریکا، این مسئله با سختگیری بیشتری انجام می شود.

در هفته های گذشته «فواد ایزدی» استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل بین الملل با انتشار فهرستی از اساتید آمریکایی نوشت:« لیست ۸۵ استاد دانشگاه که در آمریکا در سال‌های اخیر بخاطر "اظهار نظر سیاسی" اخراج شدند: نقد اسرائیل یکی از موارد پر تکرار است.»

به عنوان نمونه،  دکتر لیسا دوردن، استاد سابق ارتباطات‌ جمعی کالج اسکس کانتی آمریکا به دلیل نقد نژادپرستی در شبکه فاکس نیوز از دانشگاه اخراج شد.

در یک نمونه دیگر، دکتر اشین فنسی استاد سابق دانشکده کسب و کار در کالج بابسون آمریکا به دلیل جوک گفتن در مسائل سیاسی از دانشگاه اخراج شد.

و اما فضاسازی مشترک رسانه های غربگرا و رسانه های معاند درباره اساتید دانشگاه، بیش از هر چیز از بیقراری این طیف برای اختلال در فعالیت دانشگاه ها حکایت دارد.

پایان پیام/. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول