اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

همصدایی با دشمن در فضاسازی درباره قتل مهرجویی

در اکران فیلم گاو در خارج از کشور در سال گذشته به رغم حضور نیروهای معاند در سالن و اجبار برای اظهارنظر علیه حاکمیت، داریوش مهرجویی حاضر نشد که با جریان معاند هم‌صدا شود.

همصدایی با دشمن در فضاسازی درباره قتل مهرجویی

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

همصدایی با دشمن در فضاسازی درباره قتل داریوش مهرجویی

در حال حاضر پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش به صورت ویژه در حال پیگیری است. در همین رابطه رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با آخرین وضعیت پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش اظهار کرد:« در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه مبنی بر بهره گیری از همه امکانات جهت شناسایی سریع قاتل یا قاتلین مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش خانم وحیده محمدی فر کارگروه ویژه پیگیری این پرونده با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان البرز و با عضویت فرمانده فراجا و رئیس پلیس آگاهی استان البرز، دادستان مرکز استان، معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز، رئیس دادگستری و دادستان فردیس و بازپرس ویژه پرونده تشکیل شد.»
 


وی در ادامه تاکید کرد: «در پرونده‌های قتل که قاتل در صحنه جرم دستگیر نشده و ناشناس است، به منظور کشف جرم و شناسایی قاتل یا قاتلین فرضیه‌های مختلفی در خصوص علل و انگیزه‌های قتل مطرح و بررسی می‌شود و به تبع آن اشخاصی که به هر نحوی می‌توانستند انگیزه قتل داشته باشند حسب مورد و مطابق مقررات با دستور مقام قضائی احضار یا بازداشت و از آن‌ها تحقیق می‌شود و به همین جهت در رسیدگی به پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش تاکنون ۱۰ نفر بازداشت شده‌اند که تحقیقات از آن‌ها از سوی بازپرس ویژه و پلیس آگاهی استان البرز در حال انجام است.»

با اینحال برخی رسانه های داخلی همصدا با رسانه های معاند در پی القای این قتل با انگیزه سیاسی هستند. این خط خبری توسط برخی رسانه های داخلی با استقبال رسانه های معاند مواجه شده است. در همین رابطه اینترنشنال در مطلبی به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است:«مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در واکنش به قتل داریوش مهرجویی و همسرش نوشت: «اگر بررسی‌ها به واقعیت تلخی از قبیل ارتکاب این جرم توسط باندهای توطئه‌گر داخلی منتهی شد، مبادا ملاحظه‌ای صورت بگیرد و با توسل به توجیهات از اعلام اسامی و برخورد با آن باندها خودداری شود.»

رسانه های معاند نیز به صورت پرحجم در پی القای این مسئله هستند که مهرجویی فیلمساز منتقد حکومت بوده و متهم اصلی قتل وی، افراد حامی حکومت هستند. این ادعا در حالی است که مهرجویی در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ علیرغم فشارهای متعدد هیچگاه موضعگیری تندی نداشته و در اکران فیلم گاو در خارج از کشور در سال گذشته نیز به رغم حضور نیروهای معاند در سالن و اجبار برای اظهارنظر علیه حاکمیت، حاضر نشد که با جریان معاند همصدا شود.

سیاه نمایی با القای فقر گسترده در ایران

یکی از کارویژه های اصلی رسانه های معاند، القای فقر گسترده در ایران و سیاه نمایی از وضعیت داخلی کشورمان است. در این میان اخبار مثبت درخصوص اقدامات اقتصادی دولت و دیگر ارگان ها در فقرزدایی نیز به طور کامل سانسور می شود.

در این میان برخی رسانه های داخلی نیز با دشمن همصدا شده و با سانسور اخبار مثبت و امیدبخش، مدعی هستند که فقر به صورت فراگیر و همه جانبه کشور را فراگرفته است.

در جدیدترین نمونه روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی با عنوان «رهایی از تله فقر؛چگونه؟» نوشته است:« درحالی‌که فرمول موفق فقرزدایی، در بسیاری از کشورهای شرق آسیا و آفریقایی در دستور کار قرار گرفته است، اما در چنین شرایطی فقر در ایران طی یک دهه اخیر پررنگ شده است و حدود یک‌سوم از جمعیت کشور در زیر خط فقر قرار گرفته‌اند.»

در ادامه این مطلب آمده است:«در سال ۱۳۹۰ نرخ فقر معادل ۱۹.۴درصد بوده است. تا پایان سال ۱۳۹۶ میانگین نرخ فقر معادل ۱۹.۹درصد بوده است. اما سال ۱۳۹۷، یعنی سالی که آمریکا از توافق برجام خارج شد، نرخ فقر به ۲۵درصد و سال بعد به ۳۱درصد رسید. براساس اعلام وزارت رفاه، در سال ۱۴۰۰ نرخ فقر به ۳۰.۴درصد رسیده است. این به معنای آن است که از سال  ۱۳۹۸به بعد یک‌سوم مردم ایران زیر خط فقر بوده‌اند.»

این در حالی است که مهمترین ایده دولت روحانی در ۸ سالی که کشور را عهده دار بود تمرکز بر مذاکره و توافق با غربی ها برای حل مسائل کشور شد. دورانی که به گفته خود روحانی از سرمایه خارجی تا آب خوردن مردم به برجام وصل میشد، اما شاخص های اصلی اقتصادی کشور حال و روز خوشی نداشتند.
 


رئیسی، دولت را با کسری بودجه بیش از ۳۰۰ هزار میلیاردی و خزانه منفی ۴۴ هزار میلیاردی و آمار ۷۰۰ کشته در روز به دلیل شیوع کرونا تحویل گرفت.

کارشناسان معتقدند که رشد اقتصادی در دهه ۹۰ با مدیریت روحانی به طور میانگین حدود صفر درصد بود. اگر رشد اقتصادی کشور را نبض پیکر اقتصادی کشور بدانیم، روحانی یک جسد بی جان تحویل رئیسی داد. 

نگاهی به کارنامه دولت رئیسی نشان می دهد که دولت با تمام ضعف ها و نقدهای وارد، توانسته است اقدامات مهمی را در کشور پیش ببرد. به عنوان نمونه دولت رئیسی توانست با یک شیب ملایم رشد اقتصادی کشور را پس از یک رکود ۱۰ ساله با رشد اقتصادی صفر درصد مثبت کند و در گام اول به ۳ درصد و بعد از آن به ۴ درصد برساند.

نرخ تورم از ۶۰ درصد در شهریورماه ۱۴۰۰ با بیش از ۲۰ درصد کاهش در دولت سیزدهم به ۳۹.۵ درصد کاهش یافته است؛ این درحالی است که در اواخر دولت سابق بسیاری از اقتصاددانان پیش‌بینی تورم سه رقمی را داشتند.

روند رشد دوازده ماهه پایه پولی با آغاز به کار دولت سیزدهم و متاثر از رویکرد انضباط گرایانه دولت و سیاست‌های پولی و نظارتی فعال بانک مرکزی به طور قابل ملاحظه‌ای کاهشی بوده و از ۴۲.۸ درصد در پایان تیرماه ۱۴۰۰ به ۳۴.۳ درصد در پایان مهرماه سال ۱۴۰۱ رسید.

همچنین مروری بر نرخ بیکاری تابستان سال‌های گذشته نشان می‌دهد نرخ بیکاری تابستان ۱۴۰۱، کمترین رقم از سال ۸۴ به این سو است. رشد ۳۷۴ هزار نفری جمعیت شاغلان نسبت به تابستان سال گذشته در شرایطی که دولت سیزدهم بدترین میراث اقتصادی پس از انقلاب را از دولت روحانی تحویل گرفت، ارزش و اهمیت تغییرات رخ داده در بازار کار کشور را دوچندان می‌کند.

متاسفانه موارد مذکور در صفحات رسانه های جریان غربگرا هیچ جایی نداشته و تیغ سانسور بر آن کشیده می شود.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول