اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مشارکت 5000 نظامی آمریکایی در عملیات رژیم صهیونیستی برای ورود به غزه

اطلاعات رسیده از منابع امنیتی حاکی از آن است که حدود ۵۰۰۰ نظامی آمریکایی در عملیات شب گذشته اسرائیلی‌ها برای ورود زمینی به غزه مشارکت داشته‌اند.

مشارکت 5000 نظامی آمریکایی در عملیات رژیم صهیونیستی برای ورود به غزه

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌‌ها - برخی منابع مطلع به خبرگزاری تسنیم گفتند که حمله شب گذشته ارتش اسرائیل به نوار غزه با مشارکت 3 لشگر و چند تیپ انجام شده است.

در این حمله، ارتش اسرائیلی سعی کرد به‌ موازات بمباران بسیار شدید و دیوانه‌وار، از چند منطقه از جمله البریج، بیت‌حانون و بیت‌لاهیا و همچنین شمال خان‌یونس، به‌صورت زمینی نیز وارد باریکه غزه شود. اسرائیل در تلاش است از طریق ورود از این مناطق، نوار غزه را به دو یا سه منطقه تقسیم کند و سپس با تصور قطع ارتباط میان نیروهای مقاومت فلسطین، با آنها وارد فاز بعدی جنگ شود.

اسرائیل چنین طرحی را سال 2014 نیز عملیاتی کرده و در آن شکست خورده بود.

پیشتر نیز اطلاع‌رسانی شده بود که به‌دلیل وضعیت بسیار بد ارتش صهیونیست‌ها در پی شکست بزرگ از عملیات طوفان‌الاقصی و همچنین عدم اعتماد مقامات سیاسی این رژیم به کارآمدی و وفاداری برخی افراد در بدنه این ارتش، عملاً هدایت عملیات‌های اسرائیل را بعضی فرماندهان آمریکایی به‌عهده گرفته‌اند، امّا در حمله شب گذشته، علاوه بر هدایت عملیات، نزدیک به 5 هزار نیروی نظامی آمریکا هم مشارکت داشته‌اند.

اسرائیلی‌ها علی‌رغم تلاش چندباره برای ورود به غزه که تا این لحظه با ناکامی مواجه شده‌اند، هر بار اعلام می‌کنند که نام عملیاتشان ورود به غزه نبوده بلکه گسترش عملیات‌های پیشین بوده است.

علی‌رغم بمباران دیوانه‌وار مناطق مختلف غزه و همچنین قطع کامل ارتباطات (اینترنت و برق و...) مردم غزه با بیرون، و نیز با وجود اینکه عملیات شب گذشته، اقدام نظامی مشترک آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بود، اما این حمله نیز با شکست ارتش اسرائیل مواجه شده است.

پایان پیام/ت

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول