اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| پدرانه‌های رئیس‌جمهور برای نوجوان فداکار

گذشته از همدلی مردم دنیا با غزه مظلوم، حکایت از هواپیمای امداد رسان سیمرغ، تلاش دولتمردان برای یاری جوانها در امر ازدواج ، شادی محمد طاها از از خوش قولی رئیس جمهور، ارزش مداری سلبریتی های محبوب و سخن از منجی موعود و مفهوم انتظار در این بسته پیش روی چشمان پر مهر شماست.

خبر خوب| پدرانه‌های  رئیس‌جمهور برای  نوجوان فداکار

گروه خبر خوب: شاید مهم ترین خبر خوب در غبار بی مهری های نبردی نابرابر در این روزها، همدلی و همراهی قلب های مهربان در سراسر دنیا باشد. دل هایی که از خصومت و پلیدی دشمنی دیرینه بی قرارند و از مظلومیت مردمی بی پناه به درد می آیند. دُعای جوشَنْ صَغیر که ازامام موسی کاظم(ع) نقل شده از دعاهای سریع الاجابة برای دفع دشمن و مکروهات است و حرزی برای دفع آفات و شکری برای جلب مواهب الهی که در این روزها و شب ها خواندنش لطف دیگری دارد

*کودکانی که نان حلال خورده اند

روزی که بشر خلق شد،خداوند در برابر پرسش ملک ایستاد؛ «آیا موجودی را خلق می‌کنی که قرار است بر روی زمین خون‌ریزی و فساد کند؟» و پاسخ پروردگار که من چیزی می‌دانم که شما نمی‌دانید. شاید امروز که جنایات رژیم سفاک صهیونیست از حد گذشته است و جهان را به آخرالزمانی وعده‌داده‌شده پیش می‌برد، گوشه‌های ذهن و دلمان با ملک هم‌نوا شویم. اما نه! یقیناً خداوند چیزی می‌داند که بشر نمی‌داند. این کودکان و نوجوانان را ببینید؛ کودکانِ کشور آذربایجان با در دست داشتن تصاویر رهبران ایران و شعارهای ضد صهیونست! انصافاً روی بشر را سفید می‌کنند. آن هم در دنیای امروز که چه بسیار بزرگان و بزرگترهایی که مهر بر دهان زده‌اند و از حمایت آشکارشان از مردم بی‌پناه غزه سرباز می‌زنند اما این فرشته‌های کوچک با غیرت و مردانه پای دفاع از مقاومت ایستاده‌اند درحالی که سیستم آموزشی در باکو در تلاش است از همان ابتدا کودکان را با عشق به رژیمِ غیر شرعی بزرگ کند.

هواپیمای ترابری سیمرغ با قابلیت ها و تجهیزات ویژه برای امدادرسانی

*هر سری فکری دارد

انقلاب اسلامی که پیروز شد انگار ایران کودکی نوپا بود و باید دست‌هایش را می‌گرفتند و او را راه می‌بردند. با تصویری که از ناتوانی‌ها و ناشدنی هایش ساخته بودند شاید خود ایرانی جماعت هم تصورش همین نتوانستن ها بود و فکر نمی‌کرد روزگاری سری در سرها بلند کند. اما امروز این کودک نوپا و چه‌بسا از نگاه دنیای اطراف، عقب‌مانده آن روزگار، در عرصه علم و صنعت پابه‌پای دنیا پیش می‌رود و روزبه‌روز با خبرهای شادی‌بخش در عرصه علم و تکنولوژی افتخاری جدید می‌آفریند. هواپیمای ترابری سیمرغ با قابلیت هایی چون نشست‌وبرخاست در باندهای خاکی و ناهموار که می‌تواند مجروحان و آسیب‌دیدگان و همچنین خودروها و تجهیزات امدادی را در کمترین زمان جابجا کند نشان می‌دهد هر سری فکری دارد و دغدغه‌ای برای بهتر کردن زندگی و دل‌مشغولی‌های دانشمندان ایرانی حدوحصر ندارد. آن‌ها با دغدغه‌های ریز و درشت می‌خواهند برای مردم کشورشان سنگ تمام بگذارند.

*دو تا کبوتر نذر حرم امام هشتم(ع) 

مثل «علی لندی» و «دهقان فداکار» لحظه‌ای که دلش را به دریا زد و در قلب آتش پا گذاشت جز به نجات بچه‌ها فکر نمی‌کرد. سوختن دست‌ها و صورتش با تمام کودکی و آرزوهای دور و دراز، فدای انسان‌دوستی و روحیه ایثار و فداکاری‌اش شد. چیزی که در تاریخ مردان بزرگ این سرزمین بسیار به چشم می‌خورد و «محمدطاها» نیز یکی از مردان مرد ایران است. کودک فداکار صفا شهری که در بهمن سال ۹۹ دچار سوختگی شد. ماجرا از این قرار بود که محمدطاها به همراه چند نفر داخل یک ون رفت که به‌عنوان آشپزخانه ای سیار از آن استفاده می‌شد. آن‌ها مشغول بازی شدند. ناگهان پیک‌نیکی که در خودروی ون بود آتش گرفت و شعله‌های آتش سریع شروع به زبانه کشیدن کرد. محمدطاها ابتدا شیشه ماشین را شکست و دختر عمه‌اش را از خودرو بیرون فرستاد.  بعد برادر و پسردایی اش را که بیهوش شده بودند با ضربه‌ سیلی نیمه هوشیار کرد و آن‌ها را هم از خودرو خارج کرد و سپس آخرین کودک را که پسر صاحب ون بود بیرون کشید. در پایان هم خودش که دچار سوختگی شده بود از ماشین بیرون آمد.

محمد طاهای قهرمان آن روز تنها ۹ سال داشت و حالا در آخرین سفر رئیس‌جمهور به استان فارس درد دل‌هایش را به آقای رئیسی می‌گوید. او گوشه حرف‌هایش از آرزوی داشتن یک دوچرخه هم می گوید که البته در کنار رسیدن به سلامتی برایش ارزشی ندارد. دوچرخه به دستش می‌رسد و حالا او به‌همراه پدر و مادر برای درمان عازم تهران است. خدا قوت به دولتمردانی که لباس خدمت می‌پوشند و با تمام قوا پای خدمت‌گزاری و نشاندن لبخند شادی بر لب‌های مردم این آب‌وخاک می‌ایستند. به امید سلامتی محمد طاها و همه فرزندان این سرزمین.

*آنهایی که پای حفظ ارزش‌ها ایستاده‌اند

 دنیا همیشه عرصه آزمایش و ابتلاء بوده، هست و خواهد بود. ابتلائاتی که قرار است اشرف مخلوقات پروردگار را محک بزنند تا ببیند در این وانفسای آخرالزمان چند مرد حلاج است. مثل این یک‌سال اخیر که فرصتی شد تا در دنیایی که جنگ‌های نرم، ترکیبی و شناختی، بلبشویی از سردرگمی‌ها را ایجاد کرده‌اند، شبهه‌ها یکی پس‌از دیگری ذهن کودکان، جوانان نوجوانان و حتی بزرگ ترها و سالخوردگان را نشانه روند و عرصه ای برای آزمایش بشر شوند و باید پذیرفت که  در این وانفسا پیدا کردن مسیر روشن جز در سایه ایمان، توسل و توکل کاری دشوار است. اما در میان افرادی که با اندک اشاره‌ای میدان را خالی کردند چه بسیار افرادی بوده و هستند که پای حفظ ارزش‌هایشان ایستاده‌اند و نه‌تنها به داشتن این اعتقاد می‌بالند بلکه دیگران را هم برای حفظ آرمان‌ها ی بلند اسلام و انقلاب تحسین می‌کنند. مثل «مهران رجبی» که با برنامه‌ای دوست‌داشتنی و برآمده از دل جامعه با یک دنیا سادگی، صفا، صداقت و صمیمیت‌ عزمش را جزم کرده است تا بی‌مهری‌ها و بی انصافی ها را ندیده و نشنیده بگیرد و پای خون شهدا و پیام بلندشان بایستد. 

دختران و پسرانی که برای تضمین آینده زندگیشان نیاز به همراهی و همیاری دارند 

*ارائه رایگان خدمات مشاوره به زوجین دانشجو تا ۵ سال

تشکیل جامعه کوچک خانواده به‌عنوان بنیانی محکم و استوار در اجتماع تضمین‌کننده سلامت و امنیت جامعه است. با کنار هم قرار گرفتن دختران و پسران مجرد در حریم امن خانواده و تربیت نسلی جدید با تولد فرزندانی که در محیطی سرشار از آرامش، امنیت، عشق و دل‌دادگی پرورش می‌یابند بدون شک به مدینه‌ای فاضله خواهیم رسید؛ یعنی جامعه‌ای با رشد و پیشرفت مادی و معنوی. به گفته رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشجویانی که ازدواج می کنند ۵ سال مشاوره رایگان تا پایان دوره دانشجویی دریافت خواهند کرد. این طرح در دو استان سمنان و قم به صورت پایلوت اجرا می شود. خدا قوت به کسانی که دست‌به‌دست هم می‌دهند تا جوانان بدون نگرانی  از دو دوتا چهارتای زمانه و مثل روزهای بازی‌های کودکانه که دلشان برای عروس و داماد شدم غنج می‌رفت،گام‌هایشان را در مسیر زندگی بگذارند و دنیایشان را رنگ دیگری ببخشند.

انتظار یعنی عدم یأس ملت ها  نسبت به گشایش در کارها

*پای مکتب انتظار دل ها آرام می گیرد 

شاید این روزها حرف از انتظار فرج که می شود دل‌ها جور دیگری  جای خالی منجی موعود را احساس کنند. اصلاً روزهای سختی که سر می‌رسد و پای دعای فرج می‌نشینیم،  با حس و حال دیگری «الهی عظم البلاء» می‌گوییم. انگار از عمق جان درک می‌کنیم که کارد به استخوان رسیده و وقت آمدن اوست. رهبر معظم انقلاب در سخنانی در باب انتظار فرج و گشایش در امور بشریت می‌فرمایند:«انتظار یعنی عدم یأس ملت‌ها نسبت به گشایش در کارها. یعنی این‌که بشریت اگر می‌بیند که طواغیت عالم ترک‌تازی و چپاولگری می‌کنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدی می‌کنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چاره‌ای نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از استقرار حکومت عدل؛ و او خواهد آمد. وقتی به ما می‌گویند منتظر فرج باشید، معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. مسلمان با درسِ انتظار، فرج می‌آموزد و تعلیم می‌گیرد که هیچ بن‌بستی در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمی‌شود کرد. لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند؛ معلوم می‌شود انتظار یک عمل است، یک آماده‌سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه‌ زمینه‌ها. این، در واقع تفسیر این آیات کریمه‌ قرآنی است که: «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین» یا «ان الارض للَّه یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین». ما اراده کرده‌ایم تا بر مستضعفان زمین نعمت بخشیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قراردهیم(قصص/ ۵)

به امید پیروزی حق بر باطل

*خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول