اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| تحریم کالاهای اسرائیلی توسط پسرک دهه نودی‌

در بسته امروز برایتان از بخشندگی پیرمرد 98 ساله گرفته تا وعده‌ای که دولت سیزدهم محقق کردرا روایت می‌کنیم. همچنین از احساس دین پسرک دهه نودی‌ با غیرت ایرانی هم برایتان سخن می‌گوییم.

خبر خوب| تحریم کالاهای اسرائیلی توسط  پسرک دهه نودی‌

گروه خبر خوب: احتمالا برای شما هم پیش آمده که وقتی حالتان به شدت خراب است و تصمیم می‌گیرید، دکتر بروید، همینکه در صف نوبت مطب می‌نشینید احساس می‌کنید انگاری نفس دکتر از راه دور به شما خورده و تمام یا نصف دردوبلایتان از بین رفته است. حتی گاهی طوری حال آدم بهتر می‌شود که تردید می‌کند پیش دکتر برود، یا اینکه پول ویزیت را پس بگیرد و به زخم دیگری بزند. به راستی چه اتفاقی در این مواقع می‌افتد؟ ویروس‌ها و باکتری‌ها یکهویی نابود می‌شوند؟
اما هیچ اتفاق مهمی در عالم واقعیت رخ نمی‌دهد، جز اینکه سیستم ایمنی شما با انتظارات مثبت‌تان از اثربخشی دوا و دکتر تقویت شده و لحظاتی به شما کمک کرده تا حال بهتری را احساس کنید. در قرآن نیز به فال بد گرفتن امور و شوم شمردن مذمت شده و در دیگر منابع اسلامی گاهی معادل شرک شمرده می‌شود. در مقابل، به فال نیکو گرفتن و امور را خیر دیدن و بر خیر حمل کردن تحسین شده است. یک جمله معروف عربی هست که می‌گوید: «تَفَأَّلُوا بِالْخَیْرِ تَجِدُوهُ»؛ کارها را به فال نیک بگیرید و امیدوار باشید تا به آن برسید. 


استفاده از محصولات اسرائیلی ممنوع!

*استفاده از محصولات اسرائیلی در این خانه ممنوع است

سنی و سالی ندارد اما احساس وظیفه می‌کند. از روزی که فرمایشات رهبر معظم انقلاب را شنیده است، انگار آرام و قرار ندارد. به هرکس که می‌شناسند، از فامیل و دوست و آشنا تا همسایه‌ها و همکلاسی هایش پیغام و پسغام داده که مبادا از این محصولات استفاده کنید، این‌ها از خون مردم مظلوم فلسطینی ساخته می شود.
انگار کسی این وظیفه خطیر را بر شانه‌های کوچکش گذاشته باشد که برای خانه خودشان هم قانون گذاشته است و اهالی خانواده را هم با خبر می‌کند که دیگر استفاده از محصولات اسرائیلی در خانه ممنوع است. تحقیق و جست وجو هم کرده و اسم چند قلم را هم ذکر کرده است تا مبادا پدر یا مادر سهوا آن را خریداری کنند. این ها دهه نودی‌های ما هستند. سربازان امام زمان (عج) که از همان سن کودکی و نوجوانی می‌دانند چطور راه را برای ظهور آقایشان باز کنند. دستمریزاد به این تربیت. پدر ایشان این احساس خوب را در فضای مجازی با ما به اشتراک گذاشته است.خوش خبر باشید. 

 


 «کریم محمدی»۳ تن برنج به مرکز نیکوکاری شهر آچاچی شهرستان میانه اهدا کرد.

*حکایت ۲۰ سال دست و دلبازی

خبر خوب بعدی‌مان از پیرمرد کشاورز ۹۸ ساله‌ای است که دلی دارد به وسعت دریا. نامش «کریم محمدی» است و الحق و الانصاف هم چه نام برازنده‌ای است برای او که ۲۰ سال است دستی در بخشندگی و دست و دلبازی دارد. آقا کریم امسال هم ۳ تن برنج از محصول برداشت شده خود را به مرکز نیکوکاری شهر آچاچی شهرستان میانه که زیرنظر کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان فعالیت دارد اهدا کرده است. دستمریزاد دارید آقا و اجرتان با صاحب اسم‌تان.


 این کارخانه متروکه به همت دولت سیزدهم به اروپا صادرات انجام می‌کند.

*کارخانه‌ای که به همت دولت بعد از بیست سال احیا شد

سکوی سوم خبر خوب‌مان از اقدام خوب و پسندیده دولت سیزدهم است که یک کارخانه‌ای متروکه را احیا کرد. جانم برایتان بگوید در سال ۱۴۰۱ و با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم، پرونده کارخانه‌ای که نزدیک به بیست سال دربش بسته مانده بود، دوباره روی میز آمد تا هرچه توان است را بگذارند برای احیای آن و بازگشت کارگران قبلی این کارخانه بر سرکار.
کارخانه‌ای در نزدیکی پلیس راه تبریز_آذرشهر و در حوزه شهر ایلخچی، که در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و مجموعه بزرگ تولید رُب و پوره بود، اما از سال ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۱ تعطیل بود و همه دستگاه‌ها و تجهیزات مجموعه زیر گرد و غبار زمانه قرار گرفته و محلی برای لاشه حیوانات شده بود. اکنون محصولات این کارخانه به ۷ کشور جهان اعم از روسیه، ایتالیا، بلغارستان، صربستان، چین، اوکراین و اخیرا به کشورهای انگلستان و آلمان هم صادر می‌شود. طبق آمار ۶ ماهه این کارخانه، ۵ هزار تن محصول از این کارخانه به مقصد کشورهای خارجی صادر شده است و همچنان میزان درخواست برای صادرات بیشتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی هم در حال افزایش بوده و مدام در حال دریافت ایمیل درخواست هستند.

محصولات تولیدی این کارخانه رُب صادراتی و محصولات پوره سیب و فلفل دلمه‌ای، کدو حلوایی، بادمجان سیاه و کنسانتره پوره است که مواد اولیه این محصولات از خود کشور و منطقه شمال غرب کشور تهیه می‌شود. دولت سیزدهم از همان روزهای نخست وعده داد در حل مشکلات واحدهای صنعتی از هیچ فعالیتی دریغ نکند و برای عمل به این وعده خود در بازگشت هزاران واحد صنعتی که در لیست راکدها بودند به چرخه صنعت و تولید تمام همت خود را بکار گرفت. خدا قوت به نیروهای خدوم دولت.


در مسجد جامع بندرلنگه  غرفه برپا می‌شود تا خانواده‌ها بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.  

*غرفه‌هایی در کنار مساجد برای کسب درآمد

سکوی آخر خبرخوب امروزمان می‌رسد به حجت‌الاسلام «علی خلیفاوی» که حدود ۱۵ سالی است در جرگه روحانیت به انجام فعالیت تبلیغی مشغول است. او اکنون رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بندر لنگه است و با رایزنی با ستاد اقامه نماز جمعه غرفه‌هایی را در کنار مساجد شهرستان راه اندازی کرده تا خانواده‌های ضعیف و کم درآمد بتوانند با فروش هنردست خود و دیگر اقلام، درآمدی را برای امرار معاش خود به دست آورند.

او می‌گوید: «حتی کاری کردیم که چنین افرادی در روز جمعه هم امکان کسب درآمد داشته باشند و جمعه هر هفته قبل و بعد از اقامه نماز جمعه این غرفه‌ها در محل برگزاری نماز جمعه برپا می‌شود تا محلی برای کسب درآمد افراد نیازمند شود. بناست از هفته جاری در مسجد جامع شهرستان که محل برگزاری نماز جمعه است، ۱۰ غرفه برپا شود تا ۱۰ خانواده بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.» 

*از او بخواه که دارد و می‌خواهد که از او بخواهی!

در پایان بسته خبر خوب‌مان حکایتی پند آموز از «خواجه عبدالله انصاری» برایتان آورده‌ایم: «درویشی تنگدست به در خانه توانگری رفت و گفت: شنیده‌ام مالی در راه خدا نذر کرده‌ای که به درویشان دهی، من نیز درویشم. خواجه گفت: من نذر کوران کرده‌ام تو کور نیستی. پس درویش تاملی کرد و گفت: ای خواجه کور حقیقی منم که درگاه خدای کریم را گذاشته، به در خانه چون تو گدایی آمده‌ام. این را بگفت و روانه شد. 

خواجه متأثر گشته از دنبال وی شتافت و هر چه کوشید که چیزی به وی دهد قبول نکرد. از او بخواه که دارد و می‌خواهد که از او بخواهی/ از او مخواه که ندارد و می‌ترسد که از او بخواهی.» 

خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول