اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

آشنایی با عیار ارتش تل‌آویو

عیار واقعی یا تبلیغاتی بودن ارتش اسرائیل 7 اکتبر بر جهانیان مشخص شد. اما چه چیزی باعث شده بود مردم فریب تبلیغات ارتش تل‌آویو را بخورند؟

آشنایی با عیار ارتش تل‌آویو

فارس پلاس؛ روایت روز - ۷ اکتبر روز فروریختن هیمنه ارتش رژیم صهیونیستی است که برای ارتش اسرائیل تبلیغات زیادی شده بود. بعد از عملیات طوفان الاقصی، تو خالی بودن طبل ارتش رژیم تلاویو بر همگان ثابت شد. اما به راستی چه کسانی بر این می‌کوبیدند؟ یا بهتر بگوییم: «چه عواملی باعث شده بود که بسیاری از مردم محسور مانور تبلیغاتی رژیم صهیونیستی قرار بگیرند و باور کنند که ارتش این رژیم شکست ناپذیر است؟»

دو عامل مهمی که به تبلیغات ارتش رژیم صهیونیستی کمک کرده بود

واقعیت این است که رژیم اسرائیل از خود قدرتی ندارد و فقط تبلیغاتی دارد که بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد. دو منبع قدرت خارجی باعث می‌شدند که تصور شود ارتش اسرائیل تا ۷ اکتبر قدرتمندترین ارتش منطقه است.

۱. حمایت نامحدود از سوی ایالات متحده

ضعف رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی در جایی به چشم آمد که رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی تصاویری از ورود اولین محموله سلاح‌ها و مهمات آمریکایی به فرودگاه رژیم صهیونیستی خبر دادند.
 


بعد از ترافیک سنگین هوایی واردات سلاح از آمریکا به سرزمین اشغالی، حمایت مالی آمریکا به اسرائیل نیز در رسانه‌های جهان پیچید. آخرین بسته کمک مالی آمریکا به اسرائیل برای مقابله با حماس، مربوط می‌شود به لایحه ۱۴.۳ میلیارد دلاری که کنگره آمریکا آن را تصویب کرده است.


۲. بی‌تفاوتی و سازش‌های جهان عرب

در مقابل حمایت بی‌حد و حصر آمریکا از جنایت رژیم اشغالگر، بی تفاوتی نامحدودی از سوی جهان اسلام وجود دارد که منبع مهمی برای قدرت اسرائیل نیز محسوب می شود. برخی از حاکمان مرتجع معتقدند وجود و بقای خود را مدیون همان نیروهایی هستند که اسرائیل را به وجود آوردند، بنابراین زبان و دست‌شان برای مقابله با ظلم بسته است. حاکمان مرتجع عرب که از دهه اخیر رابطه خود را با اسرائیل پنهان نمی‌کردند و حتی برخی از آنها همانند امارات متحد عربی این رابطه را آشکار کردند که در مانور تبلیغاتی ارتش رژیم صهیونیستی کمک به سزایی داشتند. سکوت و بی‌تفاوتی جهان عرب، بزرگترین نقطه قوت اسرائیل است. حمله به مسجد الاقصی، بیت المقدس و کودکان، زنان و غیرنظامیان غزه توهین، تحقیر و حمله مستقیم به هر کشور عربی و اسلامی است.

رژیم صهیونیستی در سراشیبی افول

«طوفان الاقصی» برای همه جهان فاش کرد که اسرائیل جنبه ترسناکی ندارد. مهم‌تر اینکه، از مردمان یک قطعه زمین بسیار کوچک که ۱۷ سال است تحت شدیدترین محاصره تاریخ معاصر بوده است، ضربه شدیدی خورده است. اخیرا هاآرتص اعتراف به شکست اطلاعاتی و امنیتی کرده و توپ اختلافات به زمین حزب لیکود (کابینه نتانیاهو) انداخته و انگشت اتهامات را به سمت این حزب گرفته است.


شهرک‌نشینان به دولت نتانیاهو اعتمادی ندارند و نتانیاهو را مقصر اصلی در شکست ۷ اکتبر می‌دانند. روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نتایج نظرسنجی را منتشر کرده که نشان می‌دهد از هر ۵ نفر صهیونیست، ۴ نفر نتانیاهو و دولتش را در اتفاقات اخیر مقصر می‌دانند. همچنین ۸۶% معتقدند حمله غافلگیرانه به غزه نشانه شکست رهبری اسرائیل است.


اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی، وخیم است و علاوه برآن افکار عمومی نیز معترض جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شده‌اند. بسیاری از کشورها علیه رژیم صهیونیستی اعتراضات گسترده انجام داده‌اند. طبق نظرسنجی گالوپ حمایت مردم آمریکا از فلسطین به بالاترین میزان خود در ۲۰ سال اخیر رسیده است. این در حالی است که حمایت مردم آمریکا از رژیم صهیونیستی به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است.

پایان پیام/./ ت 305

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول