اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

افشای جنایت صهیونیست‌ها در ربودن اجساد شهدا و سرقت اعضای بدن آنها

بعد از برقراری آتش‌بس موقت در نوار غزه یک سازمان حقوق‌بشری پرده از جنایت هولناک جدید صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان برداشت و اعلام کرد شواهد نشان می‌دهد اسرائیل مفقودشدگان و اجساد شهدای فلسطینی را ربوده و اقدام به سرقت اعضای بدن آنها کرده‌ است.

افشای جنایت صهیونیست‌ها در ربودن اجساد شهدا و سرقت اعضای بدن آنها

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - تسنیم نوشت: درحالی که با برقراری آتش‌بس موقت در نوار غزه، هرروز ابعاد گسترده‌تری از حجم جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه افشا می‌گردد، روز گذشته دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه در گزارشی درباره سرقت اعضای بدن فلسطینی‌های مفقودشده و اجساد شهدای فلسطینی ابراز نگرانی و اعلام کرد آمارهای رسمی حاکی از مفقود شدن 7 هزار نفر در جریان تجاوزات اسرائیل به نوار غزه است که ده‌ها تن از آنها توسط اسرائیلی‌ها بازداشت شده‌اند.

صهیونیست‌ها اجساد شهدای فلسطینی را از بیمارستان الشفا ربودند

این نهاد حقوق‌بشری خواستار تشکیل یک کمیته تحقیقات بین‌المللی مستقل درباره اقدام ارتش اسرائیل به سرقت اجساد شهدا از مجتمع پزشکی الشفاء و نیز بیمارستان اندونزی در شمال غزه شد و تأکید کرد که شواهدی درباره سرقت اجساد از مجاورت گذرگاه مرکز به جنوب غزه در جاده اصلی صلاح‌الدین وجود دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی یک گور دسته‌جمعی را که بیش از 10 روز قبل در یکی از حیاط‌های مجتمع پزشکی الشفاء حفر شده بود نبش قبر کرده و اجساد شهدای فلسطینی را از آن بیرون آورده و با خودشان برده‌اند. با وجود اینکه اجساد ده‌ها تن از شهدای فلسطینی که توسط اسرائیلی‌ها ربوده شده بودند، به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تحویل داده شده است و این کمیته نیز آنها را به جنوب غزه منتقل کرده است اما ارتش اسرائیل همچنان اجساد ده‌ها شهید فلسطینی را نگه داشته است.

سرقت اعضای بدن فلسطینی‌ها توسط اشغالگران

دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه در ادامه گزارش خود اعلام کرد که نگرانی‌هایی درباره سرقت اعضای بدن اجساد شهدای فلسطینی توسط اسرائیل وجود دارد. پزشکان در غزه زمانی که اجساد شهدا را بررسی کردند متوجه سرقت اعضای بدن آنها همچون قرنیه چشم و سایر اندام‌های حیاتی چون کبد و کلیه و قلب شدند.

پزشکان چند بیمارستان در نوار غزه به تیم دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه گفتند که انجام معاینه دقیق روی اجساد فلسطینیانی که در حملات شدید هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند ممکن نیست اما نشانه‌هایی از سرقت اعضای بدن آنها وجود دارد.

سازمان مذکور حقوق‌بشری تصریح کرد، اسرائیل سابقه طولانی در نگهداری اجساد شهدای فلسطینی دارد و اجساد حداقل 145 فلسطینی را در سردخانه‌های مخصوص و اجساد 255 نفر را در قبرستان نگه داشته است. اسرائیل اجساد شهدای فلسطینی را در گورهای جمعی مخفیانه در مناطق خاص مانند مناطق بسته نظامی دفن می‌کند. گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیلی‌ها قبلاً چندین بار این کار را کرده‌اند و اجساد فلسطینی‌ها را بعد از مدتی رها کرده‌اند. آنها برخی از این اجساد را در سردخانه‌هایی که شدت سرما در آن به 40 درجه زیر صفر می‌رسد نگه‌داری می‌کنند و به‌شرط عدم تشریح جسد، این اجساد را به خانواده‌هایشان می‌دهند تا مشخص نشود که اعضای بدن جسدها سرقت شده است.

سیاست سیستماتیک اسرائیل در سرقت و قاچاق اعضای بدن

بر اساس این گزارش، اسرائیل طی سال‌های اخیر در تلاش برای ایجاد قانونی جهت توجیه بازداشت اجساد فلسطینیان و سپس سرقت اعضای بدن آنها بوده است، به‌عنوان مثال دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در سال 2019 پیش‌نویس قانونی را صادر کرد که بر مبنای آن ارتش می‌تواند اجساد فلسطینی‌ها را بازداشت و آنها را در گورهای جمعی در مناطق خاص دفن کند. در پایان سال 2021 نیز کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی قانونی را تصویب کرد که به ارتش این رژیم اجازه می‌دهد اجساد فلسطینیان را نگه دارد.

7 ویژگی مشترک اسرائیل و داعش به‌روایت دیده‌بان الازهر/ صهیونیسم بالاتر از تروریسم

در سال‌های اخیر گزارش‌های زیادی درباره استفاده غیرقانونی صهیونیست‌ها از اجساد شهدای فلسطینی از جمله سرقت اعضای بدن آنها و استفاده از این اعضا در آزمایشگاه‌های دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شده است. «مئیره فایس» پزشک اسرائیلی در کتاب «درباره اجساد مردگان» فاش کرد که اسرائیلی‌ها اعضای بدن فلسطینی‌های مرده را سرقت می‌کردند تا به بدن بیماران اسرائیلی پیوند بزنند، همچنین از اعضای بدن فلسطینی‌ها برای آزمایش در دانشکده‌های پزشکی اسرائیل نیز استفاده می‌شود.

«یهودا هس» مدیر سابق پزشکی قانونی رژیم صهیونیستی اعتراف خطرناک‌تری می‌کند و می‌گوید در دوره‌های زمانی مختلف، اسرائیلی‌ها اندام‌های بدن فلسطینی‌ها از جمله بافت‌ها و پوست آنها را به سرقت می‌بردند.

تقریباً هیچ گزارشی درباره تجارت اعضای بدن انسان در سرتاسر دنیا منتشر نمی‌شود که اسرائیل را در صدر فهرست خود در این امر قرار نداده باشد، اسرائیلی‌ها پیشینه دور و درازی در این زمینه دارند. سال 2002 بود که نظامیان صهیونیست سه نوجوان فلسطینی را به شهادت رساندند، اما بعد از چند روز اجساد آنها را بدون اعضای داخلی آنها تحویل طرف فلسطینی دادند.

طی سال‌های گذشته انجمن‌های مدافع حقوق بشر فعال در فلسطین از ثبت حداقل 300 مورد شهید فلسطینی که پیکر آنها توسط صهیونیست‌ها ربوده شده است و بدون اعضای داخلی به خانواد‌ه‌هایشان تحویل داده‌ شده‌اند، خبر می‌دهند.

«نانسی شیپر هاجز» استادیار دانشگاه کالیفرنیا، بنیانگذر مؤسسه «اورگان واچ» و یکی از متخصصان مهم پدیده تجارت اعضا در گفتگویی با رادیو نیویورک در این رابطه می‌گوید: اسرائیلی‌ها دارای ساختاری سازمان‌یافته و شگفت‌انگیز در خرید و فروش اعضا در سرتاسر جهان هستند، آنها حساب‌های بانکی در همه جا دارند و افرادی را در این زمینه به کار گمارده و حتی مترجمان و شرکت‌های توریستی را هم با خود سازمان‌دهی کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه در ادامه گزارش خود تأکید کرد: اسرائیل تنها طرفی است که در جهان اجساد مردگان را بازداشت می‌کند و این یک سیاست سیستماتیک برای آن است. اسرائیل به‌عنوان بزرگترین مرکز قاچاق اعضای بدن انسان شناخته می‌شود و با زیر پا گذاشتن همه قوانین و موازین بین‌المللی که بازداشت اجساد مردگان را ممنوع می‌کند، به این کار وحشتناک ادامه می‌دهد.

این سازمان افزود: کنوانسیون چهارم ژنو بر لزوم جلوگیری از سرقت اجساد و تکه‌تکه کردن آنها در هر جنگی توسط دو طرف درگیری تأکید دارد. امتناع از تحویل اجساد مردگان به خانواده‌هایشان برای دفن شرافتمندانه و مطابق با اعتقادات مذهبی آنها به‌منزله مجازات دسته‌جمعی است که طبق ماده 33 کنوانسیون چهارم ژنو ممنوع می‌باشد.

پایان پیام/ت

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول