اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

بالاخره صهیونیست‌ها را به دریا می‌ریزیم یا نه؟+فیلم

بیانات روز هشتم آذر رهبر انقلاب محور تولیدات شبکه‌های فارسی‌زبان غیرایرانی قرار گرفته و مدعی هستند که ایران می‌خواهد غیرمستقیم به اسرائیل پیام برساند که دیگر قصد نابود کردن این رژیم را ندارد!

بالاخره صهیونیست‌ها را به دریا می‌ریزیم یا نه؟+فیلم

فارس پلاس؛ خط رهبری - «ایران از نابودی اسرائیل کوتاه آمد» این گزاره‌ای است که رسانه‌های ضدانقلاب در ۲۴ ساعت گذشته روی آن متمرکز شده‌اند. استناد آنها، سخنرانی روز هشتم آذر رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان است. ایشان فرمودند: «ما نمی‌خواهیم صهیونیست‌ها را به دریا بریزیم. ما می‌گوییم راه‌حل، مراجعه به صندوق رای است.»

این جملات رهبر انقلاب از دیروز محور تولیدات شبکه‌های فارسی‌زبان غیرایرانی قرار گرفته. آنها می‌گویند ایران می‌خواهد غیرمستقیم به اسرائیل پیام برساند که دیگر قصد نابود کردن این رژیم را ندارد.

عبارت «به دریا ریختن یهودی‌ها» را اولین بار «جمال عبدالناصر» چهره کاریزماتیک جهان عرب در نیمه دوم قرن ۲۰ میلادی و قبل از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ به کار برد. راه‌حل او برای نابودی اسرائیل صف‌آرایی قومی عرب در برابر یهود بود که به نتیجه‌ای نرسید. 

اما راه حل جمهوری اسلامی ایران این نبود. رهبر انقلاب کلام روز هشتم آذر خود را عیناً در سال‌های گذشته نیز به کار برده بودند که راه‌حل ایران، به دریا ریختن یهودی‌ها نیست.  رهبر انقلاب روز ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ در جریان دیدار جمعی از استادان، نخبگان، پژوهشگران دانشگاه‌های سراسر کشور فرمودند: «جمال عبدالناصر در آن چهل پنجاه سال پیش که شماها نبودید، شعار می‌داد که ما یهودی‌ها را میریزیم به دریا، یعنی می‌خواست علیه اسرائیل حرف بزند، می‌گفت یهودی‌ها را میریزیم به دریا؛ جمهوری اسلامی از روز اول چنین حرفی نزده؛ ما از روز اول طرح ارائه کرده‌ایم. ما گفته‌ایم که امروز دموکراسی و مراجعه به آرا عمومی یک شیوه مدرن و پیشرفته است که همه دنیا هم قبول دارند. بسیار خوب، برای تعییم نوع حکومت کشور تاریخی فلسطین، به افکار عمومی مردم فلسطین مراجعه کنید. یک رفراندوم به راه بیندازید.» (منبع در سایت khamenei.ir)

 


بیانات رهبر انقلاب در روز ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

 

رسانه‌های ضدانقلاب که احتمالا از این موضع رهبر انقلاب آگاه بوده‌اند، فیلم سردار سلامی، فرمانده سپاه را دستاویز تایید ادعای خود قرار دادند. سردار سلامی مهرماه ۱۳۹۷ در رزمایش اقتدار بسیجیان شهر اصفهان گفته بود «رژیم صهیونیستی هیچ یک از عناصر یک کشور و حکومت را در اختیار ندارد و در تراز تهدید ما نیست، حزب‌الله برای در هم پیچیدن آن کافی است؛ به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنم که شنا کردن در مدیترانه را تمرین کند چراکه به زودی هیچ راهی جز به دریا گریختن ندارد.»

اما بررسی صحبت‌های کامل سلامی نشان می‌دهد اشاره او به روند رو به اضمحلال اسرائیل در تقابل نظامی با محور مقاومت است. اکنون رژیم صهیونیستی در حصار دیوار حائل خودساخته‌ای قرار گرفته است که نیروهای مقاومت فلسطینی و غیرفلسطینی پشت آن قرار گرفته‌اند. سلامی صحبتی از استراتژی ایران نمی‌کند، بلکه می‌گوید استراتژی اسرائیل مبنی بر نابود کردن محور مقاومت، عاقبتی غیر از نابودی خودش ندارد و تنها راه فرار آنها، دریاست و آنها مجبور می‌شوند خود را به دریا بیاندازند.

راهبرد جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا همه‌پرسی برای تعیین حاکمیت فلسطین بوده است. البته همه‌پرسی از خود فلسطینی‌ها، آن هم در هر نقطه جهان. نه کسانی که از سایر نقاط دنیا به فلسطین مهاجرت کرده‌اند.

فارس پلاس حدود دو هفته قبل در روز ۲۸ آبان در گزارشی تحت عنوان «راه حل ایران برای پایان بحران فلسطین چیست؟» به این موضوع پرداخت که نظر صریح جمهوری اسلامی درباره بحران فلسطین نه طرح رهبران عربی نظیر جمال عبدالناصر (ریختن یهودیان در آب) و قذافی (تشکیل کشور اسراطین!) است و نه طرح رهبران غربی تحت عنوان تشکیل ۲ دولت فلسطینی و یهودی که از سوی آمریکا پشتیبانی می‌شود. 

رهبر انقلاب در همین رابطه فرمودند که چند میلیون فلسطینی‌ مقیم خارج بازگردند و ساکنان اصلی فلسطین - چه مسلمان، چه مسیحی، چه یهودی - رفراندوم کنند تا مشخص شود چه حکومتی بر کشورشان حاکم باشد. این پیشنهاد جمهوری اسلامی در سازمان ملل هم ثبت شده است. هرچه از صندوق بیرون آمد، «آن نظام مورد قبول است.»

اما از آنجا که رژیم تن به این امر نمی‌دهد و راهبرد پاکسازی فلسطین از فلسطینیان را همواره اجرا کرده است،  جمهوری اسلامی موازی با نظریه رجوع به آرای ساکنان فلسطین، به صورت عملی نیز در حال پشتیبانی از گروه‌های مقاومت و آزادی‌خواه فلسطین است تا راهبرد اسرائیل برای پاکسازی جمعیتی فلسطین نظیر پاکسازی سال ۱۹۴۸ میلادی را خنثی کند. مبتنی بر این راهبرد بود که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ میلادی مجبور شد از از اراضی اشغالی در لبنان و در سال ۲۰۰۵ از نوار غزه عقب نشینی کند. امری که در تاریخ اشغال فلسطین بی‌سابقه بود.

در پایان ویدئو کلیپی که وبسایت khamenei.ir در سال ۱۳۹۷ از بیانات رهبر انقلاب با کلیدواژگان «جمال عبدالناصر»، «به دریا ریختن یهودیان» و «رفراندوم» تهیه کرده است را ببینید:

 

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول