اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

اعتراف جهانی به انزوای تل‌آویو

در جنگ غزه، رژیم صهیونیستی به گواه شرکای خود به انزوا رفته است، وضعیتی که در آینده بیش از حال، دامن تل آویو را خواهد گرفت.

اعتراف جهانی به انزوای تل‌آویو

فارس پلاس؛ روایت روز - رهبر انقلاب اخیرا در دیدار با مردم کرمان و خوزستان، درباره جنگ غزه فرمودند: «اسرائیل بدون آمریکا نمیتوانست دست به این سفّاکی بزند؛ اگر آمریکا موافق نبود، اسرائیل جرئت نمیکرد. رژیم صهیونیستی به پشت‌گرمیِ آمریکا بود که توانست این‌همه جنایت در طول مدّت دو ماه و نیم انجام بدهد؛ این را همه میدانند در دنیا.‌ آبروی آمریکا رفت؛ خود این بزرگ‌ترین موفّقیّت است؛ این بزرگ‌ترین پیروزی است برای جبهه‌ی حق و جبهه‌ی مقاومت. در میدان که نشانه‌های شکست این جنایت‌کاران دارد یکی پس از دیگری پدیدار میشود، در عرصه‌ی انسانی هم بکلّی شکست خوردند؛ این واقعیّتِ این صحنه است. ذات کاخ سفید برملا شد، باطن حکومت آمریکا و انگلیس آشکار شد.»

اعتراف جو بایدن به انزوای اسرائیل

خشونت رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث شده است تا نزدیک‌ترین شریک جنایات اسرائیل هم در ظاهر به تلاویو پشت کند؛ آمریکا اخیرا از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل برای رد آتش‌بس فوری در سازمان ملل استفاده کرد. وتوی آمریکا در نشست شورای امنیت، طبل رسوایی بود که برخلاف ادعاهای این دولت برای حمایت از حقوق بشر است و دقیقا این وتو در راستای پایمال کردن حقوق بشر قلمداد می‌شود. چند روز بعد از وتو، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که اسرائیل در حال از دست دادن حمایت جامعه جهانی است. بایدن گفت: «کابینه کنونی، افراطی‌ترین کابینه در تاریخ اسرائیل بوده و راه‌حل دو دولتی را نمی‌خواهد».

 

 

اعتراف به انزوا توسط رسانه‌های اسرائیل

سخنان بایدن زنگ خطر برای رژیم صهیونیستی شده و منتقدان دولت نتانیاهو لب به اعتراف و انتقاد گشودند. هاآرتص روزنامه اسرائیلی در انتقاد از عملکرد نتانیاهو در جنگ غزه نوشت: «نتانیاهو پس از افت خود در نظرسنجی‌ها، امیدوار است از شوک و خشم اسرائیلی ها برای رفع نیازهای انتخاباتی خود استفاده کند. اسرائیلی‌ها از نتانیاهو خسته شده‌اند، اما او به قدرت چسبیده است، اسرائیل را در زمان جنگ گسسته کرده و اتحاد با واشنگتن را به خطر می‌اندازد.»
 

 

رای ۱۵۳ کشور برای آتش بس

در جلسه اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت نوار غزه که عصر سه شنبه به وقت محلی ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۲ تشکیل شد. قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه و نیز آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها به تصویب رسید. این قطعنامه با ۱۵۳ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۲۳ رأی ممتنع به تصویب رسید؛ آمریکا، رژیم صهیونیستی، اتریش، چک، گواتمالا، لیبریا، میکرونزی، نائورو، پاپوآ گینه‌نو و پاراگوئه به این قطعنامه رأی منفی دادند؛ انگلیس، مهمترین متحد آمریکا و کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا، هلند و اوکراین نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند.
 


در اکثر شهر کشورهای جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی قیام کرده‌اند و خواستار آتش‌بس شده‌اند. تظاهرات بین متحدان اسرائیل همانند: انگلیس، آمریکا، فرانسه و... گسترده بوده است.
 


همه این دلایل، نشانه‌هایی‌اند که رژیم صهیونیستی در جهان به انزوا رفته است و رفتار غرب نسبت به حقوق بشرمورد تمسخر و استهزا افکار عمومی در جهان قرار گرفته است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول